Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Χατζηλαζαρίδης Γεώργιος

Πρόεδρος του Συλλόγου Εμπόρων Αυτοκινήτων Δράμας

-Πότε ιδρύθηκε ο Σύλλογος Εμπόρων Αυτοκινήτων Δράμας;
-Ο Σύλλογος Εμπόρων Αυτοκινήτων Δράμας, ιδρύθηκε το 2004, από αντιπροσώπους και εμπόρους αυτοκινήτων του νομού μας, και σήμερα διανύει την δεύτερη περίοδο του.

-Πόσα είναι τα μέλη του, και σε ποιες κατηγορίες ανήκουν σε σχέση με το αυτοκίνητο;
-Τα μέλη που απαρτίζουν το σύλλογο είναι 22, αντιπροσωπεύουν 26 εταιρείες αυτοκινήτων και κυρίως ανήκουν στην κατηγορία των εταιρειών που εμπορεύονται αυτοκίνητα.

-Ποιες οι βασικές αρχές του και προτεραιότητες του;
-Προτεραιότητα του είναι η άρτια εξυπηρέτηση των μελών του, σε καθημερινή βάση στα τυχόν προβλήματα που παρουσιάζονται, με απώτερο σκοπό το συμφέρον των πελατών. Βασικές αρχές είναι, ο σεβασμός μεταξύ των μελών, ο θεμιτός ανταγωνισμός και γενικά η τήρηση κανόνων και αργών από όλα τα μέλη του συλλόγου μας.

-Από ποιους απαρτίζεται το Διοικητικό του Συμβούλιο;
-Απαρτίζεται από έξι μέλη, με πρόεδρο των ομιλών, Γραμματέα τον κ Ματσούκη Γεώργιο, Ταμία τον κ. Ζωγραφίδη Ευδόξη, Υπεύθυνο Δ. Σχέσεων τον Πάρη Αθανασίου και μέλη τους κ. Δημητρακόπουλο Δημήτρη και Ιωαννίδη Βασίλειο.

-Θεωρείτε ότι τα προβλήματα σας είναι κοινά;
-Βέβαια, και τα προβλήματα μας είναι κοινά. Επαγγελματικά δραστηριοποιούμαστε στον ίδιο νομό, απευθυνόμαστε σε κοινούς πελάτες, άρα ότι απασχολεί έναν συνάδερφο, απασχολεί και του υπόλοιπους.

-Αλήθεια ποια είναι τα βασικότερα σας προβλήματα;
-Το διάστημα αυτό το βασικότερο πρόβλημα μας, είναι η μη εγκρίσεις των τραπεζών στις αιτήσεις των δανείων, μια που κοσκινίζουν τώρα τους πελάτες, σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχουν μειωθεί οι πωλήσεις μια και οι περισσότεροι αγοραστές, καταφεύγουν στις τράπεζες. Άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι το παραεμπόριο, που υπάρχει και στην περιοχή μας με όλα τα επακόλουθα του. Ενώ κάποια προβλήματα επισημαίνονται και στις συνεργασίες που έχουμε με τις ασφαλιστικές εταιρείες, όσον αφορά στις πληρωμές που έχουν να κάνουν. Μικρά προβλήματα που αφορούν κυρίως διαδικαστικά ζητήματα και έχουν να κάνουν με τις υπηρεσίες καθώς και άλλα μεμονωμένα προβλήματα που παρουσιάζονται, λύνονται εύκολα από τα μέλη μας.

-Είναι γεγονός ότι, υπάρχει πτώση πωλήσεων, ειδικά στα καινούρια αυτοκίνητα, που εκτιμάτε ότι θα κλείσει η φετινή χρονιά;
-Πράγματι υπάρχει σημαντική πανελλαδική πτώση στις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων. Τα επίσημα στοιχεία για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2010, δείχνουν ότι, 2.000 χιλιάδες επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτων, έχουν βάλει λουκέτο και 9.000 εργαζόμενοι έχουν χάσει την δουλειά τους και η πτώση έχει αγγίξει το 65%.
Άμεση είναι η πτώση και στα κρατικά ταμεία και στον προϋπολογισμό, από την καθίζηση των πωλήσεων. Από τις 28.000 μηνιαίες ταξινομήσεις των τελευταίων ετών, κατά μέσο όρο, οι πωλήσεις έχουν πέσει στις 11.000. Φυσικά κάτι ανάλογο έχει γίνει και στον νομό μας, αρκεί να σας αναφέρω ότι τον τελευταίο μήνα, από 24 εταιρείες του νομού μας πουλήθηκαν μόνο 45 οχήματα, ενώ στο παρελθόν αυτός ο αριθμός κυμαινόταν από 140 έως 160 οχήματα.

-Η πτώση των πωλήσεων πόσο έχει επηρεάσει τις επιχειρήσεις σας;
-Τις έχει επηρεάσει σίγουρα, μια και το βασικό πρόβλημα αυτής της κατάστασης είναι οικονομικό, αρκεί να σας πω, ότι οι περισσότερες εταιρείας στην φετινή χρονιά θα καταγράψουν ζημιές. Οι περισσότεροι συνάδερφοι με νύχια και με δόντια, προσπαθούν να κρατήσουν τις εταιρείες τους και να μην απολύσουν προσωπικό.

-Ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι της πτώσης των πωλήσεων;
-Η καταρράκωση της ψυχολογίας του κοινού, είναι ο βασικότερος λόγος, οι περικοπές των μισθών και οι μειώσεις στο εισόδημα που επακολούθησαν. Άλλος σημαντικός λόγος είναι και η εγκρισιμότητα των τραπεζών, αλλά και η αβεβαιότητα για το μέλλον.

-Ποιες ενέργειες πρέπει να γίνουν για να αλλάξει η αρνητική κατάσταση;
-Αρχικά πρέπει να βελτιωθεί η ψυχολογία του κοινού, η οποία διαμορφώνεται από τα ΜΜΕ και κυρίως από την τηλεόραση. Αρκεί να σας αναφέρω, ότι τον φετινό Ιούλιο και Αύγουστο, οι πωλήσεις ήταν πιο αυξημένες σε σχέση με του υπόλοιπους μήνες, λόγω έλλειψης, ενημερωτικών εκπομπών.
Παράλληλα όμως, πρέπει και η πολιτεία να βρει λύσεις και να κάνει διορθωτικές κινήσεις για την βελτίωση των πωλήσεων.

-O Σύλλογος Εμπόρων Αυτοκινήτων Δράμας, έχει προγραμματίσει ενέργειες για την τόνωση της τοπικής αγοράς αυτοκινήτου;
-Ήδη εφαρμόζουμε πρόγραμμα εκπτώσεων, κυρίως στα συνεργία και στα σέρβις των αυτοκινήτων που φτάνει, μέχρι 20%, στα ανταλλακτικά και στην εργασία, αλλά και εξόφληση με άτοκες δόσεις και πληρωμή με πιστωτικές κάρτες.

-Απόσυρση ακούμε, αλλά τελικά δεν βλέπουμε, ποια είναι η εκτίμηση σας, τι θα γίνει τελικά;
-Η απόσυρση δεν έχει γίνει έως τώρα, λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος μας, έχει προτείνει επανειλημμένα εναλλακτικές λύσεις και προτάσεις, όπως την απαλλαγή των τελών κυκλοφορίας με την αγορά νέων οχημάτων, την μείωση του τέλους ταξινόμησης κ.α.
Εκτιμώ όμως, ότι η απόσυρση θα ξεκινήσει από την νέα χρόνια, μια που είναι επιτακτική ανάγκη.

-Ο τομέας των σέρβις και των ανταλλακτικών έχει επηρεαστεί;
-Η κρίση, έχει επηρεάσει και των τομέα των σέρβις. Τα χιλιόμετρα που διανύουν οι οδηγοί, είναι λιγότερα, άρα και τα σέρβις είναι πιο αραιά.

-Πολύς λόγος γίνεται για τα service, και τις εγγυήσεις που παρέχουν οι επίσημες αντιπροσωπείες, ποια είναι τελικά τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η επίσημη αντιπροσωπεία;
-Τα πλεονεκτήματα, είναι πολλά σε σχέση με τα κατά τόπους συνεργεία. Τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία παρέχουν εγγυημένη εργασία, εξειδικευμένο προσωπικό, διαγνωστικά μηχανήματα για λύση σε κάθε πρόβλημα, αλλά και ανταλλακτικά και τοποθέτηση με εγγύηση ανεξαρτήτου της ηλικία του οχήματος.
Μάλιστα τώρα που οι τιμές στα σέρβις είναι μειωμένες μέχρι 20%, είναι ίδιες και καλύτερες με τα κατά τόπους συνεργεία.

-Αλήθεια κάθε πότε πρέπει να κάνει service, ένα αυτοκίνητο;
-Εξαρτάται από της οδηγίες του κατασκευαστή, αλλά καλό είναι τουλάχιστον κάθε χρόνο ένα όχημα να αλλάζει τα λάδια του και να περνά από έναν προληπτικό έλεγχο.

-Η κίνηση σας για μείωση του κόστους service και ανταλλακτικών από 10 % έως 20%, είχε ανταπόκριση τελικά από το κοινό;
-Σημαντική θα έλεγα, εκτιμήθηκε αρκετά από το κοινό. Ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, ήταν απαραίτητη για τους πελάτες μας, άλλωστε και η φιλοσοφία του Συλλόγου Εμπόρων Αυτοκινήτων Δράμας, βρίσκεται προς αυτήν την κατεύθυνση. Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους πελάτες των μελών μας.

-Το τελευταίο διάστημα, οι εκθέσεις αυτοκινήτων λειτουργούν με το χειμερινό ωράριο, εξυπηρετεί τελικά το κοινό;
-Το νέο ωράριο εφαρμόζεται από τις αρχές Οκτωβρίου. Είναι συνεχές και είναι ως εξής: καθημερινά από τις 9:00 το πρωί, μέχρι τις 17:30 το απόγευμα, την Πέμπτη μέχρι τις 20:30 το βράδυ, ενώ το Σάββατο έως τις 14:00 το μεσημέρι.
Το χειμερινό ωράριο θα ισχύει έως τις 31 Μαρτίου 2011 και εφαρμόζεται για την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού.

-Πρόσφατα η πολιτεία, θέσπισε με νόμο, την νόμιμη κίνηση των οχημάτων, αλλά και την τοποθέτηση κιτ με υγραέριο (lpg), μάλιστα η ανταπόκριση των οδηγών είναι εντυπωσιακή, η υγραεριοκίνηση είναι μόδα ή αναγκαιότητα;
-Πράγματι οι οδηγοί τελευταία στρέφονται προς το υγραέριο. Τοποθετούν κιτ υγραεριοκίνησης στα οχήματα τους, για να μειώσουν το κόστος χρήσης μια που το καύσιμο αυτό είναι σημαντικά φθηνότερο. Θα έλεγα, ότι οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας και κίνησης των οχημάτων είναι πλέον αναγκαίες, μια που οι κλασικές έχουν πάρει τα ύψη στις τιμές τους.
Αυτό όμως που θέλω να επισημάνω προς τους οδηγούς, είναι ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν τοποθετούν κιτ υγραεριοκίνησης. Απαραίτητα να αναζητούν εξειδικευμένα συνεργεία, που τηρούν όλες τις προϋποθέσεις, ασφαλείας, πιστοποίησης, καλής τοποθέτησης και λειτουργίας.

-Ποια είναι η άποψη σας σχετικά με το μέλλον της αυτοκίνησης και τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας και κίνησης των οχημάτων;
-Τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας, άρα και κίνησης των οχημάτων. Ήδη εδώ και χρόνια αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν παρουσιάσει οχήματα ηλεκτρικά, υβριδικά, με υδρογόνο και τώρα με υγραέριο. Πλέον κάθε εταιρεία έχει ή σκοπεύει άμεσα να εντάξει τουλάχιστον ένα τέτοιο μοντέλο στην γκάμα της.
Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι τα αποθέματα του πετρελαίου, δεν είναι ανεξάντλητα, το μέλλον της αυτοκίνησης σίγουρα είναι οι εναλλακτικές μορφές, που μάλιστα και έμπρακτα είναι και πιο οικολογικές.

-Γενικά αισιοδοξείτε για το μέλλον του αυτοκινήτου;
-Πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι για να έχουμε και εμείς, μέλλον!

 

Αφήστε το σχόλιό σας