Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Αλατάκης Αναστάσιος

1 σχόλιο

Μηχανικός Αυτοκινήτων - Τεχνικός Υγραερίου στην εταιρία Δ. ΑΛΑΤΑΚΗΣ & ΣΙΑ Α.Β.Ε.Ε. Εμπορία – Τοποθέτηση Κιτ Υγραεριοκίνησης

 

 

- Το υγραέριο σήμερα είναι μόδα η αναγκαιότητα;

Λαμβάνοντας υπ’ όψην την συνεχώς αυξανομένη τιμή της βενζίνης το τελευταίο διάστημα και παίρνοντας ως παράγοντα το γεγονός ότι, η τιμή του υγραερίου δεν μπορεί να υπερβαίνει το μισό της βενζίνης, σύμφωνα με διεθνείς συμβάσεις, θεωρώ πλέων πως η κίνηση ενός οχήματος με υγραέριο δεν είναι μόδα της εποχής μας, αλλά πλέον αναγκαιότητα.

-Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της υγραεριοκίνησης;

Το βασικότερο πλεονέκτημα είναι η οικονομία, μια που με την κίνηση με υγραέριο σε ένα όχημα πετυχαίνουμε οικονομία της τάξης 50%, σε σχέση με την βενζίνη. Όμως δεν είναι το όφελος μόνο αυτό, στο όχημα έχουμε λιγότερες φθορές, ειδικά στον κινητήρα, αλλά έχουμε και αραιότερα σέρβις μια που τα μπουζί τα λαδιά, ο καταλυτής του οχήματος φθείρονται λιγότερο. Έτσι ένα όχημα που είναι πιο καθαρό, είναι και πιο φιλικό προς το περιβάλλον, στοιχείο που από μόνο του πρέπει να μας ευαισθητοποιεί όλους, μια που σήμερα η σωτηρία του πλανήτη είναι επιτακτική περισσότερο από άλλη φορά.

-Η εταιρία Δ. Αλατάκης και Σία , ήταν από τις πρώτες στο νομό μας, που ξεκίνησαν εμπορία και τοποθέτηση κιτ υγραερίου, είστε ευχαριστημένος από την μέχρι σήμερα ανταπόκριση των οδηγών;

Πράγματι, η εταιρία Δ. Αλατάκης και Σία, ήταν από τις πρώτες στην περιοχή μας που λαμβάνοντας υπ όψην, τις τάσεις της εποχής, δραστηριοποιήθηκαν στον τομέα αυτό. Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν αρχικά αρκετά γραφειοκρατικά προβλήματα, τα οποία ξεπεράστηκαν σήμερα μπορώ να πω, πως η ανταπόκριση του κοινού είναι πολύ μεγάλη, γεγονός που μας ευχαριστεί και επιβραβεύει και την ποιότητα της δουλειάς μας, που θεωρώ πως είναι κορυφαία.

- Ποιας εταιρίας προϊόντα, τοποθετείτε στα οχήματα και γιατί τα έχετε επιλέξει;

Στον τομέα αυτό δεν κάναμε κανένα συμβιβασμό. Μετά από εκτεταμένη έρευνα καταλήξαμε στην εταιρία ALDESA . Η οποία δραστηριοποιείτε στο χώρο της υγραεριοκίνησης από το 1975. Είναι μια διεθνή εταιρία με Ιταλικά πρότυπα και τεχνογνωσία, με ΙSO και διασφάλιση ποιότητας και όλων των απαραιτήτων στάνταρ ασφαλείας. Ενώ περιλαμβάνει και τις θυγατρικές εταιρείες TMS που κατασκευάζει δεξαμενές και την ECO ROOTS που κατασκευάζει πρατήρια υγραερίου. Καταλάβετε λοιπόν ότι η ALDESA είναι μια κορυφαία εταιρία και μάλιστα τα προϊόντα της καλύπτονται και από εγγύηση 2 ετών.

-Ποια είναι η διαδικασία, μετατροπής ενός οχήματος;

Η μετατροπή ενός βενζινοκίνητου σε υγραεριοκίνητο είναι σχετικά απλή διαδικασία και εκείνο που θα πρέπει να τονιστεί είναι ότι δεν αφαιρείται τίποτα από τον κινητήρα του αυτοκινήτου απλά προστίθεται ο εξοπλισμός που απαιτείται για την υγραεριοκίνηση, ενώ εξακολουθεί το όχημα να έχει τη δυνατότητα να κάψει βενζίνη. Στο όχημα λοιπόν τοποθετείται το κιτ υγραεριοκίνησης το οποίο περιλαμβάνει διάφορα εξαρτήματα, όπως πολυβαλβίδες, μπεκ ψεκασμού, μονάδα ελέγχου, δίκτυο σωλήνων μεταφοράς και φυσικά τη δεξαμενή καυσίμου. Τα κιτ μετατροπής της ALDESA είναι εξελιγμένα και εκμεταλλεύονται την τελευταία τεχνολογία ελέγχου εκπομπής καυσαερίων που χρησιμοποιείται στα σύγχρονα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και η φιάλη αποθήκευσης συνήθως τοποθετείται στο χώρο αποσκευών. Η τελευταία τεχνική είναι η χρήση μιας δακτυλιοειδούς δεξαμενής στο χώρο της ρεζέρβας. Το υγραέριο διοχετεύεται μέσω ενός σωλήνα, σε υγρή κατάσταση, στο χώρο του κινητήρα. Στη συνέχεια, μετατρέπεται σε αέριο από μια μονάδα μετατροπής και διοχετεύεται ελεγχόμενα από το σύστημα διανομής εισόδου. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας μονάδας μίξης αερίου αμέσως πριν από τη βαλβίδα ρύθμισης της ροής του καυσίμου ή με μονάδες ψεκασμού που προσαρμόζονται κατευθείαν στο σύστημα διανομής.

-Πόσος χρόνος απαιτείται για τη μετατροπή ενός οχήματος;

Ο χρόνος είναι σχετικά σύντομος, συνήθως απαιτούνται μια με δυο ημέρες αυτό εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος και από το φόρτο εργασίας. Στον τομέα της τεχνογνωσίας είμαστε στο ανώτερο δυνατό επίπεδο και εγγυόμαστε την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε.

-Είναι ασφαλής η μετατροπή ενός οχήματος, τελικά από βενζινοκίνητο σε υγραεριοκίνητο;

Θα έλεγα ότι σήμερα η μετατροπή είναι απόλυτα ασφαλής ! Τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο είναι ασφαλέστερα από αυτά με βενζίνη. Αυτό επιβεβαιώνεται από τα στατιστικά στον αριθμό των ατυχημάτων, αλλά και από διάφορα crash test που έχουν γίνει μια που η δεξαμενές υγραερίου έχουν μεγαλύτερη αντοχή. Παράλληλα κάθε όχημα έχει βαλβίδες διακοπής και ασφαλείας γεγονός που μηδενίζει την πιθανότητα διαρροής σε περίπτωση ατυχήματος.

-Ποιο είναι περίπου το κόστος μετατροπής, και ποιοι παράγοντες το διαμορφώνουν;

Το κόστος εξαρτάτε από τον τύπο του οχήματος και του κινητήρα. Κυμαίνετε από 650 ευρώ έως 1.500 ευρώ. Ποσά τα οποία αποσβένονται σύντομα, αν σκεφτούμε ότι το υγραέριο είναι κατά 50 % και πλέων πιο φθηνό από την βενζίνη.

-Σε περίπτωση μετατροπής ενός οχήματος τι γίνεται με την εργοστασιακή εγγύηση, ισχύει;

Σήμερα εξαρτάτε από την εταιρεία, κάποιες εταιρείες παρέχουν την εγγύηση κάποιες άλλες όχι ακόμη. Όμως οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν οι σκοπεύουν να ρίξουν στην αγορά μοντέλα που κυκλοφορούν με υγραέριο, γεγονός που μαρτυρεί ότι πολύ σύντομα, τα εργοστασιακά υγραεριοκίνητα οχήματα θα είναι μια πραγματικότητα και άρα αποδεκτά.

-Τελικά είναι διασφαλισμένη η καλή λειτουργία ενός υγραεριοκίνητου οχήματος;

Απόλυτα διασφαλισμένη θα έλεγα και μάλιστα με πάρα πολλά πλεονεκτήματα. Μάλιστα η εταιρεία Δ. Αλατάκης και Σία, σε συνεργασία με την ALDESA, παρέχει πιστοποίηση, νομιμοποιεί και καταχωρεί στην άδεια του την υγραεριοκίνηση, και το όχημα περνά επιτυχώς Κ.Τ.Ε.Ο. Παράλληλα, ο εξοπλισμός που τοποθετείται φέρει έγκριση τύπου που βεβαιώνει ότι είναι κατάλληλος και ασφαλής όπως επίσης δίνεται και πιστοποιητικό για τους ρύπους σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτει το Υπουργείο Συγκοινωνιών.


-Πόσο εκτιμάτε ότι είναι το ποσοστό οχημάτων που κινούνται σήμερα με υγραέριο στη χώρα μας σήμερα;

Στην χώρα είναι ακόμη σχετικά μικρό της τάξης του 4-5%, αλλά με ταχύτατους ρυθμούς ανόδου. Αν λάβουμε υπ’ όψην ότι τα πρατήρια που παρέχουν υγραέριο και αυτά αυξάνονται με ταχύτατο ρυθμό σίγουρα σε λίγο καιρό το ποσοστό αυτό θα είναι πολύ μεγαλύτερο.

-Τελικά είναι το μέλλον, των αυτοκινήτων άμεσα εξαρτημένο από το υγραέριο και τις εναλλακτικές μορφές κίνησης και ενέργειας;

Όπως σας ανέφερα και πριν κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, έχει η ετοιμάζει οχήματα που κινούνται με υγραέριο. Παράλληλα τα τελευταία χρόνια οι εναλλακτικές μορφές κίνησης που υπάρχουν σε οχήματα, βλέπε υβριδικά, ηλεκτρικά, με υδρογόνο και το γεγονός ότι τα σημερινά καύσιμα δεν είναι ανεξάντλητα, μαρτυρούν ότι πράγματι το μέλλον είναι και στα οχήματα εναλλακτικό.

 


 


Σχόλια (1)

Στεφανος - Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011 στις 07:50
μονο που το επιθετο του ειναι ΣΑΡΟΓΛΟΥ!!!

Αφήστε το σχόλιό σας