Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Λαϊκό Πανεπιστήμιο Δράμας

1 σχόλιο

Επιμόρφωση και επικοινωνία με επίπεδο

 

Ανοίγει τις πύλες του και στη Δράμα το Λαϊκό Πανεπιστήμιο, για να υποδεχθεί του δραμινούς πολίτες. Από το Μάρτιο που θα γίνει η εναρκτήρια εισήγηση, κάθε μήνα και μέχρι το Μάιο θα πραγματοποιούνται εισηγήσεις, με θεματική ενότητα την ψυχολογία, οι οποίες θα συμπεριλαμβάνονται στα μαθήματα του εξαμήνου. Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται στο 1ο Λύκειο Δράμας (Αρρένων), σε προκαθορισμένες ημερομηνίες, ημέρα Σάββατο και ώρα 6 με 8 το απόγευμα. Οι εισηγήσεις του Λαϊκού Πανεπιστημίου Δράμας είναι ανοικτές με ελεύθερη είσοδο για όλους τους πολίτες.

Επιπλέον το Λαϊκό Πανεπιστήμιο Δράμας, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του προωθεί μαθήματα ξένων γλωσσών σε ενήλικες στην Αγγλική, Βουλγαρική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική, Τουρκική και Ρωσική γλώσσα, με στόχο την απόκτηση πτυχίου.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα η εναρκτήρια εισήγηση θα γίνει το Σάββατο 15 Μαρτίου 2014, με  θέμα: «Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Αγάπη»,  με εισηγητή τον ψυχολόγο, Μωυσιάδη Αριστείδη. Θα ακολουθήσουν εισηγήσεις τον Απρίλιο με θέμα: «Σχολικός Εκφοβισμός»  με ομιλητή τον ψυχολόγο Τσανάκα Γιώργο και το Μάιο με θέμα: «Η Παιδαγωγική αξία του Παραμυθιού»  με εισηγητή τον νηπιαγωγό μέσης εκπαίδευσης,  Κοσμίδη Νικόλαο.

Πριν τρεις περίπου αιώνες, έγιναν τα πρώτα βήματα για την μόρφωση ενηλίκων. Η προσφορά αυτή απευθυνόταν στις χαμηλές κοινωνικές ομάδες, γι’ αυτό και ονομάστηκε λαϊκή μόρφωση. Στις μέρες μας ο όρος αντικαταστάθηκε με αυτόν της εκπαίδευσης ενηλίκων, γιατί απευθύνεται σε όλη την κοινωνία, ανεξαρτήτως κοινωνικής διαστρωμάτωσης. Ο όρος «Λαϊκό Πανεπιστήμιο» όμως παρέμεινε. Σύμφωνα με τις απόψεις του Δανού λαϊκού εκπαιδευτή N.F.S. Grunatvig, στη Σκανδιναβία το 1850 δημιουργούταν τα λαϊκά πανεπιστήμια τα οποία λειτουργούσαν σε σπίτια και ο σκοπός τους ήταν η μετάδοση γνώσεων στο λαό. Όμως το αγγλικό κίνημα διάπλασης πανεπιστημίων, University Extension, απέβλεπε στην πανεπιστημιακή μόρφωση όλων των κοινωνικών στρωμάτων ανεξαιρέτως.

Αυτά τα δύο κινήματα, που παρουσιάστηκαν τον 19ο αιώνα, ήταν πρότυπα για το νέο θεσμό που ιδρύθηκε στη Γερμανία, το λαϊκό πανεπιστήμιο, και χωριζόταν σε βραδινό και οικιακό. Σκοπός του ήταν μια γενικά λαΪκή και εργατική επιμόρφωση. Πριν το 1918 τα λαϊκά πανεπιστήμια ιδρύονταν από ιδιώτες ή από ομάδες πολιτών, χωρίς καμία κρατική συμμετοχή.

Ο θεσμός του λαϊκού πανεπιστήμιου γνώρισε μεγάλη διάδοση στην Γερμανία στην περίοδο 1900 – 1933. Ήταν ο πιο διαδεδομένος τρόπος καλλιέργειας και μόρφωσης των ενηλίκων. Την εποχή των ΝΑΖΙ διακόπηκε η λειτουργία τους για να συνεχιστεί μετά το 1945.

Η ανάγκη για εκπαίδευση των ενηλίκων και ενίσχυση των άτυπων μορφών εκπαίδευσης που διαμορφώθηκε βαθμιαία στις σύγχρονες κοινωνίες -ραγδαίες μεταβολές στο οικονομικό - τεχνολογικό - κοινωνικό - πολιτισμικό επίπεδο - συνειδητοποιήθηκε από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ενσωματώθηκε στην πολιτική της. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο επίσημο κείμενο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αναφέρεται στην εκπαίδευση, το «Λευκό Βιβλίο» αναφέρει: «Το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ακτινοβολία της, θα προκύψουν σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ικανότητά της να παρακολουθήσει την κίνηση προς την κοινωνία της γνώσης. Θα πρέπει να αποκτήσουμε τα μέσα για να αναπτυχθεί στο πλαίσιο της η διάθεση για δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση και για να διευρυνθεί και να γενικευτεί μονιμότερα η πρόσβαση σε πολλές μορφές γνώσης.» Λευκό Βιβλίο, Commission Europeanne, 1995,

σελ.16 &17.

Σ΄ αυτό το πλαίσιο o Σύλλογος Επιστημόνων Κεντρικής Μακεδονίας «Αριστοτέλης» αποφάσισε την ίδρυση του Λαϊκού Πανεπιστημίου Δράμας για τους κάτωθι λόγους:

1. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι επιτακτική η ανάγκη οι Έλληνες να γνωρίζουν την ιστορία και την πολιτισμική τους κληρονομιά, για να μπορούν να προστατεύουν τα κεκτημένα τους με επιχειρήματα και να μην παραμένουν αμέτοχοι στις εξελίξεις.

2. Η γνώση αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης και εξέλιξης. Συνακόλουθα όσοι πληροφορούνται και συμμετέχουν στα σύγχρονα επιστημονικά επιτεύγματα βρίσκονται σε διαδικασία διαρκούς εξέλιξης.

3. Να δοθεί η δυνατότητα και η ευκαιρία μάθησης σε ανθρώπους που δεν έτυχαν τις ευκαιρίες της τυπικής εκπαίδευσης.

4. Η περιοχή μας έχει ανάγκη από πολιτιστική δράση και ανάδειξη των ιδιαίτερων τοπικών πολιτιστικών χαρακτηριστικών.

Η μεθοδολογία που ακολουθείται, στηρίζεται στις αρχές της δια βίου εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων, ακολουθώντας τα σχετικά ακαδημαϊκά πρότυπα. Θεωρείται απαραίτητο να διευκρινιστεί ότι δεν πρόκειται απλά για μια σειρά διαλέξεων ή σεμιναρίων, αλλά για ένα δομημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης, που στόχο έχει να δώσει ολοκληρωμένη γνώση για όλες (ει δυνατόν) τις επιστήμες. Το πρόγραμμα αποτελεί πρότυπο, καθώς συνδυάζει την εκλαΐκευση της γνώσης, ώστε να γίνεται αντιληπτό από όλους τους συμμετέχοντες ανεξαρτήτως μορφωτικού επιπέδου, με την εξειδικευμένη γνώση και τις νεότερες εξελίξεις στο χώρο, που μεταφέρουν οι εισηγητές.

Είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί ότι οι εισηγήσεις πραγματοποιούνται σε συνεδριακούς χώρους και απευθύνονται

σε όλη την κοινωνία.

Σκοποί του είναι:

1. H δημιουργία ενός χώρου του Ελληνικού Πολιτισμού

2. Ενός κέντρου ανώτερου μορφωτικού επιπέδου

3. H οργάνωση προγραμμάτων σπουδών και έρευνας με έμφαση σε θέματα που αφορούν σε όλους τους τομείς των επιστημών

4. H ανάδειξη της τοπικής Ιστορίας και Πολιτισμού και παρουσιάσεις βιβλίων, εκθέσεις φωτογραφίας, ζωγραφικής κλπ.

Με το πέρας του εξαμήνου χορηγείται στους συμμετέχοντες πιστοποιητικό παρακολούθησης των σεμιναρίων.

Πληροφορίες και εγγραφές στο τηλέφωνο 6972265668

 


Σχόλια (1)

Βλασίου Κασάπογλου Καλλιόπη - Πέμπτη 15 Μαΐου 2014 στις 21:10
Κάθε τέτοιου είδους πρωτοβουλεία αξίζει πολλά συγχαρητήρια , είναι ευπρόσδεκτη κάθε επιπλέον γνώση.

Αφήστε το σχόλιό σας