Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


12Απαντήσεις από τον Παναγιώτη Ιωαννίδη

Η Αφοί Ιωαννίδη διαθέτει, χωρίς καμία επιφύλαξη, ένα άρτια εκπαιδευμένο και καταρτισμένο προσωπικό πωλήσεων απόλυτα συμμορφωμένο με τα πρότυπα των μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων, αλλά και τα πιο σύγχρονα τμήματα after sales στη περιοχή.

 

- κ. Ιωαννίδη αντιπροσωπεύεται αισίως την δεύτερη γενιά στην εταιρεία σας, είστε το νέο αίμα, υπάρχει ο ανάλογος ενθουσιασμός και η δυναμική;

- Υπάρχει κυρίως το βάρος της μεγάλης ευθύνης να φανείς αντάξιος των προσδοκιών της προηγούμενης γενιάς. Ευτυχώς, στην δική μου περίπτωση αυτό το βάρος λειτουργεί θετικά καθώς μετατρέπετε σε πείσμα και πάθος για δημιουργία.

- Ποια είναι αλήθεια η δική σας σχέση με το χώρο του αυτοκινήτου;

- Η σχέση μου με το χώρο του αυτοκινήτου ξεκινάει τουλάχιστον από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Μεγάλωσα σε ένα περιβάλλον όπου η δουλειά του πατέρα μου είχε εξέχουσα θέση λόγω της μεγάλης δυναμικής της, οπότε από την παιδική μου ηλικία ακόμα, τα βιώματα και τα ακούσματά μου σχετίζονται με το αυτοκίνητο. Βέβαια, αφότου τελείωσα τις σπουδές μου ασχολούμαι και επαγγελματικά αφού εργάζομαι στην εταιρία Αφοί Ιωαννίδη, τα τελευταία 7 χρόνια.

- Αισίως την φετινή χρονιά κλείνεται 28 χρόνια δραστηριότητας στον χώρο του αυτοκινήτου, έχετε ωριμάσει πλέον σαν εταιρεία;

- Πράγματι, η εταιρία κλείνει 28 χρόνια ζωής και αυτό σίγουρα μεταφράζεται σε ανάλογη εμπειρία. Το ζητούμενο βέβαια είναι η εμπειρία να μετουσιώνεται σε γνώση, κάτι που η Αφοί Ιωαννίδη  θεωρώ ότι το έχει καταφέρει σε πολύ μεγάλο βαθμό.

- Η εταιρία σας σήμερα θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες του χώρου πανελλαδικά, αλήθεια ποια είναι τα μεγέθη της και ποιες υπηρεσίες προσφέρει;

- Εννέα επίσημες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων (Fiat, Alfa Romeo, Fiat Professional, Bmw, Mini, Renault, Dacia, Subaru, Seat) σε τρεις νομούς, τρεις κάθετες μονάδες, 28 χρόνια στην αγορά, πάνω από 35.000 πελάτες, τεράστια γκάμα μεταχειρισμένων αυτοκίνητων, δυνατότητα παροχής πληθώρας υπηρεσιών στο χώρο του αυτοκινήτου όπως ασφάλειες, επεκτάσεις εγγυήσεων, ενοικιάσεις κ.α, είναι ορισμένα στοιχεία που όπως είπατε και εσείς τοποθετούν την εταιρεία μας ανάμεσα στις μεγαλύτερες του χώρου πανελλαδικά.

- Τι είναι αυτό που σας διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

- Το σημαντικότερο στοιχείο διαφοροποίησης της Αφοί Ιωαννίδη, είναι η δυνατότητα παροχής προτάσεων ανάμεσα σε 9 μεγάλες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, και ενός πολύ μεγάλου στόλου επιλεγμένων και εγγυημένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Είναι μία από τις ελάχιστες εταιρείες στην Ελλάδα που απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη 9 μεγάλων εταιρειών και αυτό τη διαφοροποιεί αισθητά από τον ανταγωνισμό. Επίσης η πολύ μεγάλη τεχνογνωσία στην επιλογή-αγορά και πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επιτρέπει την εταιρεία μας να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες στο χώρο.

- Κατά πόσο σας απασχολεί ο ανταγωνισμός και πως τον αντιμετωπίζει σήμερα η εταιρεία σας;

- Κάθε εταιρεία-εμπορική επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της και θέλει να διατηρεί το δικαίωμα στην επιβίωση και στην ανάπτυξη, οφείλει να παρακολουθεί επιμελώς το εσωτερικό και εξωτερικό της περιβάλλον. Αναπόσπαστο κομμάτι του εξωτερικού περιβάλλοντος της είναι ο ανταγωνισμός.

- Τι σημαίνει για σας ικανοποιημένος πελάτης;

- Ο ικανοποιημένος πελάτης κατά την πώληση και μετά την πώληση αποτελεί για εμάς τον βασικό στόχο! Η Αφοί Ιωαννίδη διαθέτει, χωρίς καμία επιφύλαξη, ένα άρτια εκπαιδευμένο και καταρτισμένο προσωπικό πωλήσεων απόλυτα συμμορφωμένο με τα πρότυπα των μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων, αλλά και τα πιο σύγχρονα τμήματα after sales στη περιοχή (εξειδικευμένα συνεργεία κ.α,). Όλα αυτά μας δίνουν τη δυνατότητα να πετυχαίνουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα όσον αφορά την ικανοποίηση  αυτών που μας εμπιστεύονται. Έχουμε ένα πελατολόγιο περί των 35.000 πελατών το οποίο αυξάνεται συνεχώς. Επίσης έχουμε στην κατοχή μας πάρα πολλά επίσημα βραβεία όσον αφορά τον επίσημο δείκτη ικανοποίησης του πελάτη CSI. Δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για τέτοια νούμερα αν δεν υπήρχε αυτή τη φιλοσοφία.

- Τα νέα δεδομένα στον χώρο του αυτοκινήτου που διαμορφώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, έθεσαν νέους στόχους και προτεραιότητες στην εταιρεία σας;

- Σαφώς και άλλαξαν οι στόχοι και οι προτεραιότητες καθώς η αγορά άλλαξε σε υπερθετικό βαθμό. Τα τελευταία χρόνια η μείωση της αγοράς άγγιξε και κατά διαστήματα ξεπέρασε το 75% σε σχέση με τα προηγούμενα εύρωστα οικονομικά χρόνια. Δεν θα μπορούσε να αφήσει κανέναν ανεπηρέαστο μία τόσο μεγάλη αλλαγή. Ο στόχος της επιβίωσης σε τέτοιου είδους συνθήκες, σε κάνει να αναθεωρείς ακόμα και βασικά στοιχεία λειτουργίας πολλών ετών και τελικά να προσαρμόζεσαι στις νέες συνθήκες.

- Τελικά τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει οι ανάγκες, οι επιλογές και οι προτεραιότητες του κοινού;

- Αναμφισβήτητα! Σε συνθήκες μεγάλης κρίσης στην οικονομία όπως αυτές που βιώνουμε τα τελευταία 5 χρόνια στην χώρα μας οι προτεραιότητες του αγοραστικού κοινού αλλάζουν για βασικά καταναλωτικά αγαθά επιβίωσης, πόσο μάλλον για το αυτοκίνητο! Λόγω της μειωμένης αγοραστικής δύναμης, το αυτοκίνητο από είδος πρώτης ανάγκης έχει μετατραπεί σε είδος πολυτελείας για την πλειοψηφία των καταναλωτών ενώ ουσιαστικά παραμένει είδος πρώτης ανάγκης και αυτό έχει τον ανάλογο αντίκτυπο στην αγορά. Πλέον η επιλογή ενός αυτοκινήτου εξαντλείται σε αυτοκίνητα μικρού έως μεσαίου κυβισμού τα οποία προορίζονται να καλύψουν βασικές ανάγκες καθημερινότητας με την προοπτική αλλαγής όχι μέσα σε τέσσερα χρόνια όπως ίσχυε παλαιότερα αλλά σε βάθος δεκαετίας. Όλα αυτά δημιούργησαν έναν άκρως απαιτητικό μέσο καταναλωτή στην αγορά αυτοκινήτου!

- Το 2013 μετά από αρκετά χρόνια, έκλεισε με μικρή άνοδο πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα, είναι τα πρώτα σημάδια κάποιας ομαλοποίησης της αγοράς;

- Πράγματι το 2013 παρατηρήθηκε μία μικρή αύξηση στην αγορά σε σχέση με το 2012 όπου η αγορά είχε καταγράψει τα χειρότερα νούμερα των τελευταίων τριάντα χρόνων. Ερμηνεύουμε αυτήν την μικρή αύξηση ως το αποτέλεσμα την αναβλητικότητας των τελευταίων χρόνων αυτών που πραγματικά είχαν ανάγκη ένα αυτοκίνητο και δίσταζαν να προβούν σε αγορά λόγων των δυσμενών οικονομικών συνθηκών και της μεγάλης αβεβαιότητας. Ελπίζουμε όλοι ότι αυτό αποτελεί έστω και ένα μικρό σημάδι ανάκαμψης.

- Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μεγάλη αύξηση πωλήσεων οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, π.χ. υβριδικά, με υδρογόνο, με υγραέριο,  έρχεται το φυσικό αέριο, θεωρείται ότι οι λόγοι είναι μόνο περιβαλλοντολογικοί, ή είναι συνέπεια και της οικονομικής ύφεσης;

- Ξεκάθαρα αυτό οφείλεται στην οικονομική ύφεση. Το αγοραστικό κοινό στρέφεται σε αυτοκίνητα με εναλλακτικά καύσιμα με στόχο να μειώσει το κόστος συντήρησης και διατήρησης ενός αυτοκινήτου το οποίο του είναι απαραίτητο.

Δεν πιστεύω ότι ακόμη, υπάρχει διαμορφωμένη οικολογική συνείδηση στην χώρα μας και αυτό γίνεται νομίζω καθημερινά αντιληπτό από όλους μας.

- Ποιο θεωρείται τελικά, ότι είναι το μέλλον του αυτοκίνητου στην χώρα μας;

- Σε καμιά περίπτωση δεν προσδοκούμε να επανέλθει η αγορά στα επίπεδα των τελευταίων ετών προ κρίσης. Θεωρούμε όμως ότι η αγορά του αυτοκινήτου έχει μέλλον στο βαθμό που δεχόμαστε ότι θα συνεχίσει να υφίσταται γενικά η αγορά στην Ελλάδα. Δυστυχώς όμως το αυτοκίνητο είναι ίσως το μοναδικό καταναλωτικό αγαθό το οποίο βάλλεται συνεχώς από τις εφαρμοζόμενες πολιτικές της κυβέρνησης από την αρχή της κρίσης μέχρι και σήμερα με αμείωτο ρυθμό. Από τις δυσβάστακτες φορολογίες για έναν κάτοχο ενός μέσου αυτοκινήτου, τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων ακόμα και στις τιμές των διοδίων. Παραταύτα ελπίζουμε ότι κοντεύουμε να φτάσουμε τουλάχιστον σε ένα στάδιο ομαλοποίησης της αγοράς το οποίο θα μας επιτρέπει να ελπίζουμε και να αισιοδοξούμε για το μέλλον.

 

 

Αφήστε το σχόλιό σας