Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Κωνσταντίνος Μπλούχος

1 σχόλιο

Χειρουργός Γενικού Νοσοκομείου Δράμας Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Δράμας με την παράταξη του Χριστόδουλου Μαμσάκου

 

Ο χειρουργός του Γενικού Νοσοκομείου Δράμας, Κωνσταντίνος Μπλούχος, συμμετέχει στις δημοτικές εκλογές του Μαϊου, ως υποψήφιος σύμβουλος με την παράταξη του Χριστόδουλου Μαμσάκου. Πιστεύει πως ο συνδυασμός διαθέτει τέτοια ανθρώπινη ποιότητα, ικανή να βάλει φραγμό στην καθοδική πορεία του τόπου και να παλέψει για την ανάτασή του. Υπάρχει φιλοδοξία και πάθος προσφοράς σημειώνει χαρακτηριστικά. Το αποτυχημένο πολιτικό οικοδόμημα αναφέρει πρέπει να αλλάξει όχι από τα κεραμίδια αλλά από τα πέλματα ! Αυτά τα πέλματα πιστεύει ότι είναι και η τοπική αυτοδιοίκηση. Προσδοκά να σταυρώσει κάποιος το όνομά του γιατί θα πιστεύει ότι πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτει και τον κρίνει άξιο συμμετοχής και συνδρομής και προσφοράς στον τόπο…

- Πώς νιώθετε που βρίσκεστε και πάλι υποψήφιος για τη θέση του συμβούλου στο δήμο της Δράμας;

- Είναι μεγάλη τιμή για μένα η πρόσκληση του Χριστόδουλου Μαμσάκου να συμμετέχω στο συνδυασμό «Ενώνουμε τη Δράμα». Χαίρομαι ιδιαίτερα, ευελπιστώ ότι θα πετύχουμε τους στόχους μας. Ο συνδυασμός μας διαθέτει τέτοια ανθρώπινη ποιότητα, ικανή να βάλει φραγμό στην καθοδική πορεία του τόπου και να παλέψει για την ανάτασή του. Υπάρχει φιλοδοξία και πάθος προσφοράς !

- Εσείς τι θα χαρακτηρίζατε καλό στην αυτοδιοίκηση; Ποια είναι τα στοιχεία ενός καλού πολιτικού της αυτοδιοίκησης;

- Ποια είναι τα δεδομένα μας σήμερα; Ζούμε την απόλυτη χρεοκοπία μας, μια κοινωνία παγιδευμένη που κινείται «επί ξυρού ακμής». Κρίση ταυτότητας, κοινωνικών στοχοθεσιών, οραματισμών και ελπίδας. Διαχειριστές αυτής της πολυσήμαντης κρίσης το πολιτικό προσωπικό της χώρας που ενώ είναι αυτό που μας βύθισε στο χάος, επαίρεται τώρα ότι ξέρει και το βυθό ! Από τη μία δηλαδή οι ολιγόφρονες, απάτριδες, επαΐοντες της πολιτικής και από την άλλη η διαχείριση αυτής καθ’ αυτής της κρίσης. Αποδείξαμε τα τελευταία χρόνια ότι από τους ενόχους της κατρακύλας μας δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να απαλλαγούμε (δεν απαγκιστρώνονται αυτοί). Εξάλλου ένα πολιτικό οικοδόμημα πρέπει να αλλάξει όχι από τα κεραμίδια αλλά από τα πέλματα! Αυτά τα πέλματα πιστεύω ότι είναι και η τοπική αυτοδιοίκηση. Αν δεν διαφυλάξουμε πρώτα απ’ όλα εμείς τη δομή και τη κοινωνική συνοχή της τοπικής κοινωνίας μας, πως θα ανατρέψουμε το δυναστικό και λεηλατικό σύστημα και το μαρασμό που διέχυσε η πολιτική παράνοια του τόπου; Φρονώ ότι η αυτοδιοίκηση είναι ο μόνος τρόπος άμυνας και φίλτρου της πολιτικής παθογένειας του τόπου !

- Γιατί αποφασίσατε να πορευτείτε με τον Χριστόδουλο Μαμσάκο;

- Οφείλω να σας πληροφορήσω ότι η επιλογή μου δεν προήλθε αβασάνιστα. Τέτοιες επιλογές πρέπει να γίνονται πάντα στη βάση ενός τριπτύχου: του προσώπου που έχεις απέναντί σου και ηγείται της προσπάθειας, του ανθρώπινου δυναμικού με το οποίο θα συμπορευτείς και τέλος του «κοινού τόπου» στην όλη προσπάθεια. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος: το πρόσωπο του κου Μαμσάκου ενέπνευσε εμπιστοσύνη σε μια πλειάδα άξιων ανθρώπων από όλο το φάσμα της κοινωνικής και επαγγελματικής διαστρωμάτωσης του δήμου, η ανθρώπινη ποιότητα και «υγεία» του δυναμικού είναι αδιαμφισβήτητη και τέλος υπάρχει κοινός τόπος και συνισταμένη σε αυτά που συζητάμε, προγραμματίζουμε και επιδιώκουμε.

- Τι κάνει τους ανθρώπους να ακολουθούν κακούς πολιτικούς; Ο Κυριάκος Χαρακίδης για μεγάλη μερίδα δραμινών δεν είναι καλός πολιτικός, για παράδειγμα.

- Σήμερα δεν υπάρχει ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών. Οι πολίτες είναι αποστασιοποιημένοι από την πράξη της Πολιτικής. Πολλοί επιλέγουν άκριτα με βάση την εικόνα και το καλά στημένο σκηνικό ενός τηλε-κουκλοθέατρου. Εμείς ζητάμε από τους πολίτες να ενεργοποιηθούν πρώτα αυτοί, να επιλέξουν τη συμμετοχή, να επιδιώξουν χωρίς πάθη και προκαταλήψεις να γνωρίσουν πρόσωπα και πεπραγμένα και να επιλέξουν τους καλύτερους. Να κρίνουν την ανθρώπινη ποιότητα και αξία και τις προθέσεις μας !  Πάντα οι πολιτικοί πρέπει να κρίνονται από την αγνότητα των προθέσεών τους, από την ορθότητα των επιλογών τους και τα αποτελέσματά τους !

- Ποιο θεωρείτε μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή στο δήμο της Δράμας;

- Δεν πιστεύω να υπάρχει ανάλογο παράδειγμα σε άλλο νομό της χώρας ! Δεν πιστεύω να υπάρχει ανάλογο παράδοξο σε άλλο νομό ! Τι εννοώ; Ενώ υπάρχουν απίστευτες δυνατότητες και προοπτικές, παραμένει από τους τελευταίους νομούς σε επίπεδο ανάπτυξης. Ενώ διαθέτει πρωτογενείς πηγές (είναι χιλιοειπωμένες, δεν χρειάζονται παράθεση) σε πολλά επίπεδα, αυτές παραμένουν ανεκμετάλλευτες ! Αυτό σε εποχές παχιών αγελάδων περνούσε απαρατήρητο δεδομένης της επίφασης της καλο-ζωϊας μας και της σχετικής καλοπέρασής μας. Στην κατεστραμμένη χώρα του σήμερα όμως, αποκαλύπτει τη γύμνια μας. Όλα αυτά που αν είχαν οικοδομηθεί ή προασπισθεί  στα παρελθόντα έτη θα αποτελούσαν την άμυνα στα δύσκολα χρόνια που περνάμε, τώρα η έλλειψή τους, η μη αξιοποίησή τους κατεβάζει επικίνδυνα το επίπεδο διαβίωσής μας, οδηγεί τους συντοπίτες μας στα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας της χώρας, οδηγεί σε νέο κύμα μετανάστευσης ανάλογο του ιστορικού προηγουμένου του τόπου μας! Οι άνεργοι και ανασφάλιστοι συνδημότες μας πληθαίνουν καθημερινά, ενώ δομές και υποδομές λείπουν παντελώς και η κοινωνική πολιτική μας εξαντλείται σε ασφαλτικές επιστρώσεις και αγαλμάτινες ανεγέρσεις! Μακρόπνοη στοχοθεσία στο νομό δεν ετέθη ποτέ και είναι υπόλογοι οι πολιτικοί άρχοντες του τόπου. Ήταν τέτοιος ο μυωπισμός τους ή τόσο το ανάστημά τους που μάλλον δεν τους επέτρεψαν να διεκδικήσουν σθεναρά και να αγωνιστούν  και να απαιτήσουν από την κεντρική εξουσία. Μάλλον υπήρξαν απλοί διαχειριστές του βολέματος.

- Θεωρείται ότι οι δημότες θα επιλέξουν τη νέα δημοτική αρχή βάσει των προγραμμάτων και των θέσεων των συνδυασμών ή θα παίξουν ρόλο άλλοι παράγοντες;

- Θεωρώ ότι μεγάλη μερίδα των δημοτών θα λειτουργήσει με τα παλαιά αντανακλαστικά. Οι των παλαιοκομματικών τρόπων μετέρχοντες θα τους επηρεάσουν. Αυτό πλέον γίνεται σε πολλούς ασυνείδητα, είναι θέμα μάλλον ψυχολογικής υποβολής και επιβολής. Από την άλλη, τα προγράμματα και οι θέσεις των συνδυασμών αφήνουν πολλούς αδιάφορους, αφού από πολλούς συνδυασμούς χρησιμοποιούνται για την ανάγκη και μόνον ύπαρξής τους. Αναζητείστε πόσα πραγματώνονται από αυτές τις προγραμματικές πλατφόρμες και μη πάτε μακριά… Καλό θα ήταν, αν πράγματι ο πολίτης επιζητεί την ανατροπή της κακομοιριάς μας, να αναζητήσει τις πιο πραγματιστικές - ρεαλιστικές προτάσεις, να γνωρίσει αυτούς που επιδιώκουν την υλοποίησή τους, να διερευνήσει τις προθέσεις τους ! Τι σημαίνει αυτό; Να επιλέξει τους πλέον άξιους και έντιμους !

- Οι αυτοδιοικητικές εκλογές πρέπει να έχουν πολιτικά χαρακτηριστικά ή όχι;

- Κάθε μετοχή στα «κοινά» αποτελεί πολιτική πράξη ! Μάλλον εννοείται το αν και κατά πόσον θα πρέπει η κοινοβουλευτική Κομματοκρατία να επηρεάζει, να διεκδικεί, να καρπώνεται, να μαγειρεύει τα ανάλογα της κομματικής κουζίνας σε αυτοδιοικητικό επίπεδο! Ε, μάλλον;… Καλά θα κάνουν οι όποιοι κωλοπανίδες - χαραμήδες της πολιτικής να ασχοληθούν να βάλουν καμιά σοβαρή και ορθή υπογραφή και ψήφον εις το κοινοβούλιο και να αφήσουν πλέον τους πολίτες να ψηφίσουν ακομμάτιστα και αχρωμάτιστα τους άξιους! Κανένας νομίζω δεν αποτάσσεται την πολιτική του ή κομματική ταυτότητά του…αλλά ανθρώπινη ποιότητα και αξιοσύνη υπάρχει παντού και δεν έχουμε την πολυτέλεια να μην την αποδεχόμαστε !

- Σήμερα νιώθετε ότι η επιλογή σας να γίνετε γιατρός ήταν σωστή;

- Δεν μπορώ να διανοηθώ σήμερα ότι θα μπορούσα να επιλέξω οτιδήποτε άλλο. Δεν θα άξιζε τίποτε άλλο να παθιαστώ και να υπερβάλω. Η χειρουργική και πιο συγκεκριμένα η χειρουργική ογκολογία είναι το απόλυτό μου… σας πληροφορώ ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανταμοιβή από το να προσφέρεις  αποτελεσματική λύση στο πρόβλημα ενός συνανθρώπου μας, να του δίνεις ξανά την ελπίδα για ζωή, να γίνεσαι ο δρομοδείχτης του στον αγώνα για τη ζωή! Τον δοξάζω κάθε μέρα που με οδήγησε σε αυτό το μονοπάτι….

- Υπήρξε ένα βιβλίο στην παιδική σας ηλικία το οποίο σας επηρέασε περισσότερο;

- Τώρα μάλλον θα σας μπερδέψω με το παράδοξο: δύο βιβλία μου έρχονται στο μυαλό, το «Απελεύθερο Εγώ και Κατεστημένο» μου προτάθηκε από φιλόδοξο αριστερό προπαγανδιστή φιλόλογό μου και η «Ελένη». Φυσικά εμείς στην περιοχή μου δεν είχαμε πρόσβαση σε βιβλιοθήκες ή βιβλιοπωλεία, οπότε αργότερα προσπάθησα να υπεραναπληρώσω την αναγκαστική βιβλιο-πενία των παιδικών μου χρόνων. Όλοι έχουμε απωθημένα…

- H γνώση πόσο σημαντική είναι ώστε να υπηρετήσεις το δήμο της Δράμας από τη θέση του συμβούλου;

- Σημαντικές είναι η ανθρώπινη ποιότητα, οι αγνές προθέσεις και η ουσιαστική μετοχή στο άθλημα της «πόλης». Αυτά λείπουν από τη πολιτική ζωή της χώρας και του τόπου μας πιο συγκεκριμένα. Χορτάσαμε πλέον από τους επιτήδειους «γνώστες» των προβλημάτων μας και τις ιδιαίτερες λύσεις τους και το «τεράστιο» έργο τους ! Αν είναι δυνατόν ! Καταντά κοροϊδία πλέον για τους όσους νοήμονες έχουν κριτική σκέψη αυτά τα προεκλογικά παραληρήματα και τα πολιτι-κάντικα κροταλίσματα από κάποιους επίδοξους που «τανύονται επ’ άκρων ονύχων» …απαραίτητη γνώση λοιπόν είναι ότι δεν κατέχω εγώ όλες τις «γνώσες» και καλόν είναι να έχω μόνον τη γνώση να επιλέγω ορθά αυτόν που πραγματικά γνωρίζει και να στηρίξω έτσι την επιλογή μου !

- Πολλές φορές στην πολιτική το περιτύλιγμα και η έντονη παρουσία στα μέσα ενημέρωσης κερδίζει την ικανότητα και τις αγνές προθέσεις. Τι λέτε γι΄ αυτό;

- Αναμφίβολα, στις μέρες μας ζούμε την παράφραση της πολιτικής…ζούμε την εμπορευματοποίηση της πολιτικής ! Τι σημαίνει αυτό: μα, την πλήρη υποκατάσταση των προγραμμάτων και του σχεδιασμού, της αξιοπιστίας, της εντιμότητας και των αγνών προθέσεων από τεχνικές παραγωγής και επιβολής εντυπώσεων !  Αυτά που θεωρητικά, σε μια υγιή Δημοκρατία ήταν προαπαιτούμενα, ποια δηλαδή: το ενδιαφέρον για τα κοινά, το ηγετικό ταλέντο, η στράτευση σε κοινωνικά οράματα, δεν αρκούν πλέον.  Ο στόχος της εξουσίας επιτυγχάνεται αποκλειστικά και μόνον με τον έγκαιρο και μακροχρόνιο εθισμό στο χειρισμό των εντυπώσεων. Η τηλεοπτική κυρίως δημοσιότητα καθορίζει τις επιλογές εξουσίας. Τελικά, σε αυτό το δυναστικό κατεστημένο επιβιώνουν οι επαγγελματίες της πολιτικής και της δημοσιότητας ! ….σε κεντρικό επίπεδο οι τηλε-κράτορες στήνουν την εικόνα ή καλύτερα το πολιτικό κουκλοθέατρο και εμείς απαθείς συμπαρασυρόμαστε… το πρόβλημά μας είναι ότι η κοινωνία μας ξέμεινε από άμυνες και φίλτρα ελέγχου αυτής της τραγικής παθογένειας. Πως αλήθεια κάποιος θα μπορούσε να αρνηθεί το μονόδρομο της λογικής των εντυπώσεων; Δύσκολη η απάντηση…νομοτελειακά πλέον, η διαχείριση του κοινού μας βίου και οι τύχες μας έχουν περάσει σε επαγγελματίες της δημοσιότητας !

- Μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη ζωή έχουν τα όσα γνωρίζουμε ή αυτά που αγνοούμε;

- Φιλοσοφικό το ερώτημα! Η ζωή έχει νόημα όταν είναι «κατ’ αλήθειαν» και μέσα από την «κοινωνία των σχέσεων» και όχι όταν την «ιδιωτεύεις». Αν έτσι νοηματοδοτείς τη ζωή τότε υπάρχει ενδιαφέρον και σε αυτά που γνωρίζεις αλλά ενδεχόμενα και σε αυτά που επιδιώκεις να γνωρίσεις. Ενδεχόμενα σε αυτούς που λίγα γνωρίζουν ή πολλά περισσότερα αγνοούν ή που δεν υποπτεύονται ότι τα πάντα στην ουσία τα αγνοούν, υπάρχει «ασφάλεια»…σίγουρα όμως ενδιαφέρον δεν υπάρχει !

- Σίγουρα, υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι σας ενδιαφέρουν, πείτε μας μερικά ονόματα;

- Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλούν πάντα οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν μίαν Ερωτική Μανία σε αυτό που κάνουν. Είναι αυτοί οι τυχεροί άνθρωποι που τους έλαχε να βιώνουν και πραγματώνουν στη ζωή το πάθος τους (όπως κάποιοι μεγάλοι μουσικοί ή κάποιοι λίγοι πολιτικοί που πολιτεύθηκαν για τον τόπο και όχι δια ίδιον όφελος…). Κυρίως αυτοί που τη ζωή τους τη σηματοδοτεί το πάθος και η υπερβολή τους. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν πάντα μεγάλο προσωπικό κόστος αλλά χωρίς αυτό δε θα ήταν μεγάλη η προσφορά τους. Είναι ο κάθε γονιός που με εντιμότητα και φιλοτιμία πασχίζει να αναστήσει τα παιδιά του… Είναι οι άνθρωποι της θυσίας και της αυτό-προσφοράς ! Είναι όλοι αυτοί οι άνθρωποι που με κάποιον τρόπο γίνονται τελικά φωτοδότες και δρομοδείκτες! Δεν έχει νομίζω σημασία η παράθεση ονομάτων…

- Πιστεύετε ότι ανάλογα με τις κοινωνικό - οικονομικές συνθήκες αλλάζει και ο ρόλος της πολιτικής ή ο ρόλος του πολιτικού;

- Δεν ξέρω, θα μπορούσε; Είναι μάλλον θέμα ορισμών; Αυτό το ερώτημα είναι συνεπές πολιτικό θεώρημα, αλλά επιτρέψτε μου τον αφορισμό: οποιαδήποτε απάντηση θα επίσειε τον κίνδυνο της αμπελο-φιλοσοφίας, δηλαδή το να βυζαντινολογούμε για το φύλο των αγγέλων !  Οι ορισμοί εδόθησαν κάποτε και ήταν σαφείς και στοχευμένοι… οι συνθήκες όμως αλλάζουν εμάς και επηρεάζουν την νόηση και την όρασή μας. Γι’ αυτό φθάσαμε σήμερα να έχουμε παραφράσει εκείνους τους αρχαίους ορισμούς και αντί να ορθο-δρομούμε και να ορθο-τομούμε τον Κοινόν Λόγον…να αληθεύουμε δηλαδή…εμείς Ιδιωτεύουμε τον Λόγον ! Εμείς για παράδειγμα, όλα τα χρόνια του ελεύθερου Ελλαδικού κράτους πολιτευόμαστε με μανία με τον ίδιο τρόπο ανεξάρτητα με τις αλλαγές στις κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες των περίπου 200 ετών. Επιτρέψτε μου να παραθέσω απόσπασμα του Αναστάσιου Βυζάντιου (επιφανούς δημοσιογράφου, 1839-1892) που τόσο εύστοχα και διαχρονικά το περιγράφει: «Το διέπειν την εξουσίαν δεν είναι πλέον λειτουργία, αλλά προσοδοφόρον επάγγελμα. Και πάντες οι τρόποι κρίνονται χρηστοί προς εκπόρθησιν ή προς διατήρησιν του πολυτίμου τούτου λαφύρου. «Δός μοι και σοί δίδω», «παρανόμησον και παρανομώ». Ιδού τα ιερά συνθήματα , άτινα διασταυρούνται σήμερον εν τη χώρα…».

- Γιατί φτάσαμε εδώ ως χώρα;

- Κοινότυπο πλέον και γενικό το ερώτημα. Όλοι πλέον σε αυτό τον τόπο δίνουν απαντήσεις άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο εύστοχες. Θα επιχειρήσω μια προσέγγιση σε πιο θεωρητική βάση. Πρώτα απ’ όλα, το «φθάσαμε εδώ» είναι άστοχο και ψευδές, κι αυτό γιατί ουδέποτε ήμασταν αλλού, δηλαδή σε κάποιο άλλο επίπεδο, εδώ μάλλον ήμασταν μια ζωή, όλα τα χρόνια της ζωής του Ελλαδικού κρατιδίου. Η επίφαση της ευμάρειας των τελευταίων δεκαετιών και ο ξέφρενος καταναλωτισμός μας ήταν ψευδαισθητώσεις και ψυχολογικές ονειρώξεις παρά ανταπόδοση πραγματικότητας. Άρα πότε, που, και πως ήμασταν για να φθάσουμε εδώ; Εδώ ήμασταν πάντα…

Απλά τώρα παλεύουμε μάλλον να αποφύγουμε το ιστορικό τέλος μας! Θέτω το ερώτημα λοιπόν σε άλλη διάσταση: τι έφταιξε και ποτέ δεν φθάσαμε εκεί που οφείλαμε να φθάσουμε; Οι μέτριες εκφράσεις, οι υπαινιγμοί, δεν ωφελούν πλέον σε τίποτα. Θα χρησιμοποιήσω τη φράση του Αναστάσιου Βυζάντιου (1870): «Πρέπει να είπωμεν σκαιώς και αποτόμως προς ημάς αυτούς: Δεν είμεθα έτι ώριμοι δι΄ ελευθερίαν. Εθνική κυριαρχία, κοινοβουλευτικαί διατυπώσεις…υπουργική ευθύνη, δημοτική αυτονομία, ταύτα πάντα παρ’ ημίν είναι λέξεις κεναί εννοίας ή, το χείρον, εύσχημα προσωπεία παντοειδών ακολασιών και καταχρήσεων». Η χώρα μας δεν πέτυχε ποτέ να εξασφαλίσει και να ολοκληρώσει τις αντικειμενικές προϋποθέσεις της Δημοκρατίας. Για την «ωραία ιδέα» της Δημοκρατίας απαιτείται ένας κάποιος βαθμός οικονομικής ανάπτυξης και ένα κάποιο επίπεδο μόρφωσης του λαού. Τα στοιχεία αυτά λείπουν από τον τόπο μας. Το αποτέλεσμα: «η φαυλοκρατία». Όπου η πολιτική εκπίπτει σε προσωπική συναλλαγή, όπου ο μεν «πολιτικός» μαθαίνει να βλέπει την εξουσία ως αυτοσκοπό για την κάλυψη των ποικίλων μειονεξιών του, ο δε «πολίτης» ως μέσον για την ταχτοποίησή του. Το θέμα είναι σε εποχές σαν τη σημερινή όπου ο Έλληνας χάνει την πίστη του… και δεν υπάρχει πιο εγωιστικό και αυτοκαταστροφικό όν από τον Έλληνα που δεν πιστεύει σε τίποτα !

- Τι σκέπτεστε βλέποντας ένα πολιτικό με μακρόχρονη πορεία στο ελληνικό κοινοβούλιο;

- Η απλή απάντηση είναι: «μάλλον είναι τόσο καλός πολιτικός που ο λαός τον τιμά με τη ψήφο του και του εμπιστεύεται μία θέση στο Ελληνικό κοινοβούλιο για να ‘χει το χρόνο ο άνθρωπος να υπηρετεί τα καλά και συμφέροντα του λαού…» τώρα εγώ τι πρέπει να απαντήσω; Εγώ τολμώ και απαντώ ότι μάλλον δουλειά ο άνθρωπος δεν είχε ή και αν είχε ήταν άεργος και δοκίμασε και επέτυχε σε ένα στίβο που μόνον σε μια φαλκιδευμένη και νοθευμένη δημοκρατία σαν τη δική μας θα πετύχαινε… τα κωμικο-τραγικά είναι το ίδιον της Ελληνίδος γής. Αναζητείστε την ποιότητα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο σήμερα για να ερμηνεύσετε τη δυστυχία μας και την αποτυχία της Δημοκρατίας μας…

- Αφού οι πολιτικοί μπορούν και σκέφτονται, τότε γιατί βλέπουμε γύρω μας όλη αυτή τη δυστυχία;

- Αυτούς που εσείς αποκαλείται «πολιτικούς», εγώ τους αποκαλώ ξιπασμένους χαραμήδες της πολιτικής, ανάξιους και ανέντιμους! Τώρα, αν μπορούν και σκέφτονται, είναι σίγουρο ότι δεν σκέφτονται τον τόπο.  Όλοι εμείς που έχουμε χάσει την πίστη μας στην Ελλάδα του σήμερα, πρέπει πρώτα απ’ όλα να συνειδητοποιήσουμε ότι ο πολιτικός νανισμός και η φαυλοκρατία είναι αλληλένδετα και αυτά που συνεπάγονται τη δυστυχία μας! …το λέει ο Σεφέρης με απίστευτη ωμότητα … «Η βλακεία, η εγωπάθεια, η μωρία και η γενική αναπηρία της ηγετικής τάξης στη σημερινή Ελλάδα σε φέρνει στην ανάγκη να ξεράσεις…». Η δυστυχία μας λοιπόν, είναι απόλυτη συνάρτηση των ηγητόρων μας, αυτά τα σπιθαμιαία αναστήματα ούτε μπορούν και σίγουρα δεν σκέφτονται…

- Πιστεύετε ότι πρέπει να είναι περιορισμένος ο χρόνος που ένα κόμμα παραμένει στην εξουσία;

- Το πολιτικό μας σύστημα πάσχει και όλο το πολιτικό οικοδόμημα είναι σαθρό και υπόλογο της κατάντιας μας, αλλά όχι από αυτό. Τον κοινοβουλευτισμόν και την ανάγκη κομμάτων την παραφράσαμε στην Ελλάδα όπως και τόσα άλλα. Δηλαδή τι; Έλεγεν ο Ροϊδης… «Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται, διότι εκεί υπάρχουσιν άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν, αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου». Γι’ αυτό φθάσαμε εδώ που φθάσαμε…και σίγουρα δεν είναι οι εναλλαγές κομμάτων στην εξουσία η λύση του προβλήματος, η παραμονή ενός κόμματος επί μακρόν στα «πράγματα» επιτείνει τα προβλήματα, αλλά η ρίζα των προβλημάτων μας είναι αλλού…

- Πού μεγαλώσατε;

- Μεγάλωσα στην Κάρυανη του νομού Καβάλας, αλλά η Δράμα μου ήταν γνώριμη από τη μικρή μου ηλικία. Πάντοτε στα «ανταμώματα των Σαρακατσαναίων» στο Καράντερε…

- Τι είναι η Δράμα για εσάς;

- Η πρώτη ουσιαστική επαφή μου με τη Δράμα ήταν το 1997, όταν ξεκίνησα να ασκώ το επάγγελμά μου ως αγροτικός Ιατρός στο περιφερειακό ιατρείο Κυργίων και στο Κέντρο Υγείας Παρανεστίου. Ακολούθησε η έναρξη της ειδικότητάς μου στο Νοσοκομείο μας… Το να αγαπήσω τον τόπο και τους ανθρώπους του ήταν φυσικό θεωρώ επακόλουθο… όπως ήταν και συνειδητή επιλογή να ζήσω με την οικογένεια μου και να δουλέψω εδώ…

- Ποια είναι η πρώτη σκέψη που κάνετε το πρωί;

- Κύριε, Ελέησόν με ο Θεός κατά το Μέγα Έλεό σου… Του ζητώ τη δύναμη και την αντοχή να πράξω με τον καλύτερο τρόπο αυτό που μου Δόθηκε να πράττω…

- Η αγαπημένη σας φράση είναι…

- Η άσκηση, η τέλεια άσκηση οδηγεί στην τελειότητα…

- Τι είναι για σας ευτυχία;

- Είμαι μάλλον μονόχνωτος και μονοδιάστατος άνθρωπος…δεν είμαι άπληστος από επιθυμίες που αν και όταν τις πραγματώνω θα νοιώθω ευτυχισμένος. Ευτυχία για μένα είναι αυτό που κάνω, να το κάνω με υπερβολή και πάθος….

- Υπήρξαν στιγμές στη ζωή σας που πήγατε κόντρα στο ρεύμα;

- Είμαι άνθρωπος με πάθος για τη δουλειά του, με μόνη και απόλυτη στοχοθεσία στη ζωή του την άσκηση της τελειότητας ή καλύτερα την επιδίωξή της. Μπορείτε να αντιληφθείτε ότι κάτι τέτοιο μόνο και πάντα κόντρα στο ρεύμα γίνεται…

- Γιατί κάποιος να σταυρώσει το όνομά σας στο ψηφοδέλτιο;

- Να σταυρώσει το όνομά μου όποιος πιστεύει ότι πληρώ τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτει και με κρίνει άξιο συμμετοχής και συνδρομής και προσφοράς στον τόπο.

 

 

 


Σχόλια (1)

ιωαννα - Σάββατο 25 Ιουλίου 2015 στις 19:00
μου αρεσει το παθος τ κ η πιστη στον θεο

Αφήστε το σχόλιό σας