Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Γιάννης Παπαδόπουλος

Έμπορος Ελαστικών

 

Η ζωή του Γιάννη Παπαδόπουλου είναι ταυτισμένη με τον χώρο των ελαστικών από την παιδική του ηλικία. Από 10 ετών βρισκόταν στο κατάστημα του πατέρα Ανέστη στην οδό Παγγαίου στον Αρκαδικό Δράμας. Σήμερα συνεχίζει, στο δικό του κατάστημα, στην οδό Οδυσσέως 17 με ολοκληρωμένη γκάμα ελαστικών, ζαντών, αμορτισέρ, αναρτήσεων και όλων των σχετικών υπηρεσιών. Επισημαίνει ότι η μία εταιρεία ακολουθεί την άλλη στην εξέλιξη και στην παρουσίαση καινοτομιών, προτείνει τρόπους να συντηρούμε τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας και πιστεύει πως το σημαντικότερο είναι η ειλικρινής και ανθρώπινη σχέση με τον πελάτη.

 

- κ. Παπαδόπουλε, πόσα χρόνια βρίσκεστε στον χώρο των ελαστικών και ποιά είναι η σχέση σας με αυτόν;

- Θεωρώ ότι η επαγγελματική μου πορεία είναι ταυτισμένη με τον χώρο των ελαστικών από την παιδική μου ηλικία. Από μικρό παιδί από την ηλικία των δέκα ετών βρισκόμουν στο κατάστημα ελαστικών του πατέρα μου Ανέστη, στην οδό Παγγαίου στον Αρκαδικό. Έτσι η οικειότητα για τον χώρο αυτό είναι δεδομένη και σήμερα μετά των πλέον είκοσι ετών εξακολουθώ να δραστηριοποιούμε στον χώρο των ελαστικών.

 

- Ποιές υπηρεσίες προσφέρετε στην επιχείρηση σας;

- Όλες τις υπηρεσίες που έχουν σχέση με τα ελαστικά φυσικά. Πωλήσεις ελαστικών, ζαντών, αμορτισέρ, αναρτήσεων, ζυγοστάθμιση, ευθυγράμμιση, υπηρεσίες βουλκανιζατέρ για κάθε τύπο οχήματος και αυτοκινήτου.

 

- Τί είναι εκείνο που ξεχωρίζει στην εταιρεία σας;

- Μετά από τόσα χρόνια συνεχούς δραστηριότητας τολμώ να πω ότι διαθέτουμε μεγάλη εμπειρία, αξιοπιστία, άριστη γκάμα προϊόντων και το κυριότερο ειλικρινή και ανθρώπινη σχέση με κάθε μας πελάτη που θεωρώ ότι είναι και το κυριότερο.

- Ποιές εταιρείες εμπορεύεστε στην επιχείρηση σας;

- Σχεδόν όλες τις εταιρείες που υπάρχουν και δραστηριοποιούνται στον χώρο αυτό.

 

- Υπάρχουν εταιρείες κατασκευής ελαστικών που καινοτομούν και παρουσιάζουν πρωτοποριακά προϊόντα;

- Σήμερα η μία εταιρεία στην εξέλιξη και στην παρουσίαση καινοτομιών ακολουθεί την άλλη, μια που ο ανταγωνισμός είναι συνεχείς. Έτσι κάτι που θα παρουσιαστεί σαν καινοτομία από κάποια εταιρεία, το επόμενο διάστημα παρουσιάζεται και από άλλες. Σε ευρεία χρήση σήμερα είναι τα ελαστικά Run flat που πλέον διατίθενται από όλες τις εταιρείες ελαστικών. Το διάστημα αυτό πρωτοποριακό είναι το ελαστικό της Continental με ονομασία Conti Seal το οποίο στην κυριολεξία σφραγίζεται μόνο του σε περίπτωση τρυπήματος. Διαθέτει μια κολλώδη επικάλυψη που σφραγίζει αμέσως τις τρύπες που προκαλούνται από καρφιά και άλλα αντικείμενα.

 

- Υπάρχουν ελαστικά που βοηθούν στη μείωσή της κατανάλωσης καυσίμου;

- Ναι υπάρχουν, είναι τα λεγόμενα  οικολογικά ελαστικά αυτά που έχουν δηλαδή χαμηλή αντίσταση κύλισης. Με αποτέλεσμα να κυλάνε πιο εύκολα στην επιφάνεια του δρόμου. Τα χαρακτηριστικά αυτά του ελαστικού αναγράφονται ετικέτα πλέον υποχρεωτικά.

 

- Ελαστικά και αμορτισέρ αποτελούν ένα δίπτυχο ζωτικής σημασίας για κάθε αυτοκίνητο. Πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τελικά για την ασφάλειά μας;

- Τον βασικότερο θα έλεγα στην ασφάλεια του αυτοκινήτου. Ας μη ξεχνάμε ότι το μοναδικό σημείο επαφής ενός οχήματος με τον δρόμο, είναι τα ελαστικά. Επακόλουθο είναι λοιπόν ότι ο ρόλος τους είναι σημαντικότατος.

 

- Τί πρέπει να προσέχουμε όταν αγοράζουμε λάστιχα;

- Προσέχουμε πάντα από που τα αγοράζουμε τα ελαστικά και που τα τοποθετούμε. Όλα τα υπόλοιπα έρχονται σε δεύτερη μοίρα θα έλεγα. Πλέον όλα τα ελαστικά είναι αξιόπιστα και διαθέτουν πιστοποιήσεις, γιατί αλλιώς δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν στην αγορά. Η προσοχή μας πρέπει να εστιάζεται στην μετέπειτα παροχή που πιθανόν θα χρειαστούμε.

 

- Ποιά είναι τα κατάλληλα λάστιχα που ταιριάζουν σε κάθε αυτοκίνητο;

- Αυτά που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκίνητου ότι είναι κατάλληλα, αλλά και οποιαδήποτε μικρή απόκλιση που πάντα πρέπει να είναι προς τα επάνω π.χ. δείκτης ταχύτητας, φορτίο κ.α.

- Ισχύει η θεώρηση ότι ένα καλό ελαστικό είναι ιδανικό για κάθε αυτοκίνητο;

- Για επιβατικά αυτοκίνητα πράγματι κάθε καλό ελαστικό, αφού είναι πιστοποιημένο και σύγχρονο είναι κατάλληλο και φυσικά είναι στις σωστές διαστάσεις. Όμως π.χ. στα οχήματα 4Χ4 και τύπου Jeep πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας και την χρήση του οχήματος. Γιατί ένα καλό γενικά ελαστικό δεν είναι ιδανικό για κατάλληλο για π.χ. χώμα, λάσπη, χιόνι, πέτρες. Στις περιπτώσεις αυτές καλό είναι να χρησιμοποιούμε ελαστικά φτιαγμένα για τις συγκεκριμένες επιφάνειες που σίγουρα θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.

 

- Σε ένα καθημερινό οδηγό τι ελαστικά θα προτείνατε;

- Προσωπικά προτείνω ελαστικά που πληρούν τις διαστάσεις του οχήματος, ανήκουν στην μεσαία κατηγορία τιμής και φυσικά διαθέτουν τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας.

 

- Η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, έχει επηρεάσει όλους τους κλάδους. Με ποιόν τρόπο εμφανίστηκε στο χώρο των ελαστικών;

- Η οικονομική κρίση ήταν αναπόφευκτο να επηρεάσει και τον δικό μας χώρο. Τα τελευταία χρόνια σημαντικά ποσοστά πωλήσεων έχουν και οι πιο οικονομικές εταιρείες κατασκευής ελαστικών. Μεγάλη όμως ζήτηση έχουν και τα μεταχειρισμένα ελαστικά σήμερα γεγονός που πριν από χρόνια ήταν σπάνιο. Άλλωστε να μην ξεχνάμε ότι στα μεταχειρισμένα ελαστικά ρισκάρουμε την ασφάλεια μας, μια που σε καμία περίπτωση δεν γνωρίζουμε το ιστορικό και αναπόφευκτα την κατάσταση τους.

 

- κ. Παπαδόπουλε, σήμερα ποιά είναι τα προβλήματα του κλάδου σας;

- Προσωπικά εκτιμώ, ότι ένα είναι το βασικότερο πρόβλημα του κλάδου μας και έχει να κάνει με τα σημεία πώλησης. Τα τελευταία χρόνια πλέον πωλούνται ελαστικά από σημεία τα οποία δεν έχουν σοβαρή σχέση με τον χώρο αυτό. Δεν διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή, τεχνογνωσία και φυσικά εμπειρία. Το μόνο που διαθέτουν είναι μια θεωρητικά «ελκυστική τιμή» χωρίς τίποτε άλλο. Έτσι ο οδηγός που παρασύρεται έχει την λανθασμένη εντύπωση ότι είναι κερδισμένος. Στην πραγματικότητα δεν συμβαίνει αυτό μια που λείπει η αξιοπιστία, η εμπειρία και φυσικά η υποστήριξη μετά την πώληση.

 

- Κάποιοι, για λόγους οικονομίας αγοράζουν δύο λάστιχα αντί για τέσσερα, και τοποθετούν τα μπροστινά παλιά λάστιχα πίσω. Ποια είναι η γνώμη σας για αυτό το τέχνασμα;

- Πράγματι το τέχνασμα που αναφέρεστε ισχύει. Κάποιοι τοποθετούν δυο νέα ελαστικά μπροστά και πίσω έχουν τα παλιά. Στην ουσία είναι προσωρινή λύση οικονομίας, γιατί στην συνέχεια πρέπει να περάνουν και νέα ελαστικά πίσω.

 

- Τί φθείρει περισσότερο τα ελαστικά και πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε τη συγκεκριμένη φθορά;

- Τα ελαστικά φθείρονται περισσότερο στον κινητήριο άξονα είτε εμπρός είτε πίσω ανάλογα με το όχημα. Καλό είναι κάθε 10.000 χλμ. να κάνουμε την γνωστή αλλαγή από μπροστά πίσω και αντίστροφα. Ενώ όταν σε ένα αυτοκίνητο παρατηρούμε ανομοιόμορφη φθορά στο πέλμα του ελαστικού, αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε άμεση ευθυγράμμιση του οχήματος για να σταματήσει το πρόβλημα.

 

- Πόσο σημαντική είναι η σωστή πίεση των ελαστικών και το βάθος του πέλματος;

- Η σωστή πίεση είναι βασικός παράγοντας μακροζωίας. Μάλιστα καλό είναι να συμμορφωνόμαστε με τις ενδείξεις του κατασκευαστή του οχήματος. Η μικρότερη πίεση που είναι και το σύνηθες, παρουσιάζει μεγαλύτερη θερμοκρασία στο ελαστικό και κατά συνέπεια μεγαλύτερη φθορά. Όσο για το πέλμα, αυτό σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι μικρότερο των 3 χλστ. διότι το ελαστικό πλέον χάνει την βασική του ιδιότητα, αυτήν να διώξει γρήγορα το νερό μέσα από τις αυλακώσεις του και παρουσιάζει υδρολίσθηση, κάτι που είναι πολύ επικίνδυνο για την ασφάλεια μας.

 

- Πώς μπορούμε να συντηρήσουμε τα ελαστικά μας;

- Ιδανική πίεση, αλλαγή μπρος - πίσω κάθε 10.000 χλμ. και φυσιολογική οδήγηση χωρίς ακρότητες.

 

- Σήμερα ποιές είναι οι πιο εμπορικές διαστάσεις ελαστικών;

- Πλέον τα αυτοκίνητα διαθέτουν μεγαλύτερους τροχούς. Έτσι σήμερα οι πιο εμπορικές διαστάσεις είναι 205/55/16, 195/65/15 και 175/65/14. Επίσης τα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών δεν χρησιμοποιούν τις πιο εμπορικές διαστάσεις π.χ. σε ένα μικρό όχημα 1,4 κ.ε. θα δούμε ακόμη και ελαστικά από τον κατασκευαστή 205/50/17 γεγονός που τα παλιότερα χρόνια ήταν αδιανόητο.

 

- Τί σημαίνει πρακτικά για το αμάξι μας, όταν το επιβαρύνουμε με 18άρες και 19άρες ζάντες;

- Τα θετικά στην ουσία έχουν να κάνουν μόνο με την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Ενώ τα μειονεκτήματα είναι σίγουρα η μεγαλύτερη κατανάλωση, η πιο γρήγορη φθορά στο σύστημα διεύθυνσης και στα μικρά οχήματα που φοράνε τέτοια νούμερα ζαντών, έχουμε και περίεργη αίσθηση κύλισης στο όχημα.

 

- Υπάρχουν ελαστικά που βοηθούν στη μείωσή της κατανάλωσης καυσίμου;

- Όλα τα ελαστικά των τελευταίων ετών είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα με το σκεπτικό της μειωμένης κατανάλωσης. Αυτό επιτυγχάνεται με την χρησιμοποίηση συστατικών στην χώμα, που έχουν την ιδιότητα την μειωμένης τριβής, όπως το πυρίτιο. Η μειωμένη τρυφή είναι ο βασικός παράγοντας που συντελεί στην μείωση της κατανάλωσης, καθώς όπως η σχεδίαση του πέλματος και οι αυλακώσεις. Έρευνες, μελέτες ετών δοκιμών και τεχνολογία είναι τα στοιχεία που κάνουν κάποιες εταιρείες πρωτοπόρες στον τομέα αυτό.

 

- Τί σημαίνει η νέα Ευρωπαϊκή ετικετογράφηση των ελαστικών;

- Η ετικετογράφηση των ελαστικών, πλέον είναι υποχρεωτική. Είναι μαζί με την πλαϊνή σήμανση η ταυτότητα του κάθε ελαστικού και περιέχει στοιχεία για την κατανάλωση του, τον θόρυβό του και την συμπεριφορά του στην βροχή.

 

- Πόσο σημαντική είναι η ημερομηνία παραγωγής ενός ελαστικού και κατά πόσο ο χαρακτηρισμός «φρέσκο»  είναι ευδόκιμος;

- Για μένα ο όρος «Φρέσκο» στα ελαστικά δεν είναι ευδόκιμος. Όλα τα ελαστικά μέχρι τριών ετών από την ημερομηνία κατασκευής τους, διαθέτουν όλα εκείνα τα στοιχεία που τα κάνουν ασφαλή. Μετά τα τέσσερα χρόνια τα ελαστικά θεωρούνται κάπως παλιότερα και φυσικά στα πέντε χρόνια σε κάθε περίπτωση πρέπει να τα αλλάζουμε στο όχημά μας.

 

- Γιατί κατά τη γνώμη σας πρέπει να ανακυκλώνουμε τα παλαιά μας αυτοκίνητα;

- Μα φυσικά για να προστατεύσουμε το περιβάλλον στο οποίο ζούμε, που θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικός παράγοντας.

 

- Έχετε μήπως κάποια άλλη συμβουλή, γενικότερου χαρακτήρα, να δώσετε στον απλό οδηγό;

- Να εμπιστεύεται τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης και τοποθέτησης ελαστικών, γιατί εκεί έχει ενημέρωση, σιγουριά, αξιοπιστία, υποστήριξη και σέρβις και σε καμία περίπτωση κατά την αγορά των ελαστικών, να μην λαμβάνει σαν παράγοντα μόνο την τιμή τους.

 

 

 

Αφήστε το σχόλιό σας