Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Θεοδώρα Κατρανίτσα

Καθηγήτρια Αγγλικών Ιδιοκτήτρια Κέντρου Ξένων Γλωσσών & Κέντρου Δια Βίου Μάθησης

 

Η κ. Κατρανίτσα Θεοδώρα έμπειρη καθηγήτρια αγγλικών κάτοχος του πτυχίου Michigan Proficiency ίδρυσε το κέντρο ξένων γλωσσών της το 1998 στην οδό Ναυαρίνου 14, απέναντι από την εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας. Το 2008 μεταφέρθηκε σε καινούριο χώρο ειδικά σχεδιασμένο για τον σκοπό αυτό από τον αρχιτέκτονα κ. Σλιμηστινό Θεόδωρο, στην Κιλκισίου 1, ακριβώς απέναντι από το αρχικό κτήριο. Πρωτοποριακά άρχισαν να χρησιμοποιούνται τότε οι διαδραστικοί πίνακες μαζί με καινούριες τεχνολογίες και υπολογιστές. Η κ. Κατρανίτσα είναι μέλος της PALSO (Panellenic Federation of Language School Owners-Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών) από το 1998 και στο τοπικό διοικητικό συμβούλιο αναπτύσσοντας συνδικαλιστική  δράση από το 2003. Επίσης είναι εκλεγμένη αντιπρόσωπος στην ομοσπονδία της PALSO για τον νομό Δράμας από τον Απρίλιο του 2013. Έχει συμμετάσχει σε πολλά εκπαιδευτικά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και ήταν μέλος της οργανωτικής επιτροπής του πρώτου συνεδρίου PALSO που διεξήχθη στην  Δράμα το 2008.Το Σεπτέμβριο του 2015 επέκτεινε τις δραστηριότητές της λειτουργώντας παράλληλα και Κέντρο Διά Βίου Μάθησης για να προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης και σε ενήλικες.

 

- Γιατί Κέντρο Διά Βίου Μάθησης;

- Μελετώ συνέχεια για να γίνομαι καλύτερη στο μάθημά μου, καλύτερη παιδαγωγός, καλύτερη επαγγελματίας. Το ίδιο κάνουν όσοι επιδιώκουν να παραμένουν δραστήριοι, ανταγωνιστικοί και ενήμεροι για ότι καινούριο υπάρχει. Όλοι αυτοί οι ενήλικες αναζητούν την επιπλέον μόρφωση, κατάρτιση και γνώση που θα την κάνουν δράση και θα την αξιοποιήσουν στο έπακρο. Στο Κέντρο Διά Βίου Μάθησης εστιάζουμε στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων αλλά και της επαγγελματικής εξέλιξης. Στο κέντρο διά βίου μάθησης που διευθύνω ασκούνται βασικές λειτουργίες όπως αρχική και συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και γενική εκπαίδευση ενηλίκων η οποία  συνεισφέρει στην επιχειρηματικότητα, την εύρεση απασχόλησης, την διατήρηση θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Οι ενήλικοι εκπαιδευόμενοι επιδιώκουν να αποκτήσουν εφόδια για να βρουν δουλειά ή αν ήδη εργάζονται να εξελιχθούν για να προσαρμοστούν στις  απαιτήσεις του επαγγέλματός τους, να προαχθούν ή να αναλάβουν καινούρια επαγγελματικά πόστα. Επιζητούν την προσωπική ανάπτυξη καθώς έρχονται αντιμέτωποι με νέες καταστάσεις και προκλήσεις, αισθάνονται την ανάγκη να διευρύνουν τα ενδιαφέροντα τους.  Μορφώνονται και ενημερώνονται έχοντας επιλέξει συνειδητά να αφιερώσουν χρόνο στην εκπαίδευση θυσιάζοντας συχνά άλλες προτεραιότητες ή ενδιαφέροντα τους  αποκτώντας γνώσεις και δεξιότητες που συνδέονται με τους στόχους τους και τις επαγγελματικές τους επιδιώξεις.  Υπάρχουν επίσης συγκεκριμένα προγράμματα εξειδίκευσης σε συνεργασία με την εργοδοσία τους από τα οποία αποκτούν δεξιότητες και γνώσεις έτσι ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα στις παρούσες και μελλοντικές απαιτήσεις της δουλειάς τους. Μέσα από αναγνωρισμένες εναλλακτικές εκπαιδευτικές δομές διασφαλίζεται η ολοκλήρωση και η διασύνδεση της δια βίου μάθησης με την αγορά εργασίας την ατομική και την κοινωνική πρόοδο και την οικονομική ανάπτυξη. Αναβαθμίζουμε ποιοτικά τις υπηρεσίες μας στον πιστοποιημένο μας χώρο μέσω του πλαισίου αναγνώρισης προσόντων και πιστοποίησης γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων και παρέχουμε την δυνατότητα πρόσβασης στην γνώση και σε όλους τους ενήλικους πολίτες. Στόχος μας είναι πάντα η παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης σε όλους τους τομείς. Υπάρχουν προγράμματα που απευθύνονται σε στελέχη επιχειρήσεων καθώς και χρηματοδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης για ανέργους, εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους. Το Κέντρο είναι αδειοδοτημένο από τον ΕΟΠΠΕΠ (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού) και παρέχει μαθήματα για πιστοποίηση. Ευτυχία είναι να δουλεύεις πάνω σε αυτό που σου αρέσει, σε αυτό που είσαι καλός, και εγώ λατρεύω αυτό που κάνω. Είναι πολύ μεγάλη χαρά να δουλεύεις για να βοηθήσεις στην πρόοδο και την επιτυχία κάποιου και να βλέπεις ότι έχεις συμβάλει στην επίτευξη των στόχων του. Τους μαθητές μου τους λέω παιδιά μου επειδή κατά την διάρκεια των μαθημάτων γίνονται κομμάτι της καρδιάς μου. Προετοιμάζουμε τους πολίτες του αύριο και είμαστε υποχρεωμένοι να τους παρέχουμε εφόδια σύγχρονα και εξελιγμένα, μεθόδους διδασκαλίας προσαρμοσμένες στις μελλοντικές τους ανάγκες. Μπορούμε να ξεκινήσουμε σήμερα και να φτιάξουμε ένα υπέροχο αύριο.

 

- Γιατί να μάθει κανείς μια ξένη γλώσσα;

- Μέσω μια ξένης γλώσσας επικοινωνούμε με ανθρώπους, γνωρίζουμε τον πολιτισμό τους, κάνουμε φίλους και τους μαθαίνουμε για τον δικό μας πολιτισμό και την υπέροχη χώρα μας. Έχουμε την δυνατότητα να επεξεργαστούμε πλήρως τις πληροφορίες από το διαδίκτυο, να διαβάσουμε ξενόγλωσση ειδησιογραφία και βιβλία απ  όλο τον κόσμο. Οι σπουδές στο εξωτερικό είναι στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας και φυσικά η είναι ανοιχτός ο δρόμος για μία καλύτερη θέση εργασίας και επαγγελματική εξέλιξη. Γινόμαστε πολίτες του κόσμου ταξιδεύοντας στις χώρες τους και καταλαβαίνοντας τα τραγούδια και τις ταινίες τους. Η εκπαίδευση είναι η καλύτερη επένδυση γιατί κανένας δεν μπορεί να μας αφαιρέσει την γνώση που έχουμε αποκτήσει.

 

Πρόγραμμα και οργάνωση για την διδασκαλία

Αρχικά γίνεται η επιλογή του προγράμματος σπουδών, των εποπτικών μέσων και υλικών διδασκαλίας. Κατόπιν εστιάζουμε στο να χτίσουμε σχέση εμπιστοσύνης με τον μαθητή και τον γονέα ο οποίος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην πρόοδο του παιδιού του. Μοντέρνες μέθοδοι διδασκαλίας προσαρμοσμένοι στην ηλικία και το μαθησιακό στυλ του κάθε μαθητή ατομικά χρησιμοποιούνται στην τάξη, όπως η βιωματική εκπαίδευση μέσα από πρότζεκτς, ομαδικές εργασίες και συνεργασίες με άλλα σχολεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Είμαστε school ambassador (πρεσβευτής) στο διεθνές πρόγραμμα «κάρτες για την ειρήνη» και η αποστολή μας είναι η ευημερία των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που οι ζωές τους  επηρεάζονται από την βία ή την προκατάληψη, προάγοντας την αλλαγή και προσφέροντας ελπίδα και υποστήριξη. Θεατρικές παραστάσεις που δίνουν τα παιδιά αποκλειστικά στην γλώσσα που διδάσκονται τα κάνει αυτόνομα, με αυτοπεποίθηση και έτοιμα να χρησιμοποιήσουν την γλώσσα αυτή στην πραγματική τους ζωή. Η διδασκαλία βασίζεται στα ενδιαφέροντα των μαθητών έτσι ώστε να τους είναι ευχάριστο το αντικείμενο. Καθημερινά προσαρμόζομαι και ενημερώνομαι για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση και στην τεχνολογία γιατί οι μαθητές μου είναι προηγμένοι σε αυτόν τον τομέα. Συνδυάζω τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους με την εμπειρία μου για άριστα αποτελέσματα. Γενικές γνώσεις, ενδιαφέρουσες ιστορίες, τραγούδια, ευχάριστες εκπλήξεις και ποικιλομορφία στο μάθημα κεντρίζουν την προσοχή του μαθητή που με αυτές τις γνώσεις αποκτά προσωπική και ακαδημαϊκή εξέλιξη.

Αναλαμβάνουμε την προετοιμασία για τις κατάλληλες εξετάσεις για σπουδές στο εξωτερικό, σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά τμήματα, και την διαδικασία υποβολής της αίτησης. Ο μαθητής κερδίζει πολύτιμο χρόνο με την απευθείας εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο της επιλογής του χωρίς να χρειάζεται να κάνει έξτρα μαθήματα γλώσσας εκεί. Η γνώση μιας γλώσσας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή σε προγράμματα κινητικότητας και υποτροφιών τύπου Erasmus+, καθώς επίσης για την εκπόνηση εργασιών με ξένη βιβλιογραφία ακόμη και στα Ελληνικά πανεπιστήμια.

 

- Τι  πλεονεκτήματα έχουν τα Νηπιαγωγικά μαθήματα- Pre junior;

- Τα παιδιά σε μικρή ηλικία μαθαίνουν με μεγάλη χαρά μέσα από το παιχνίδι, το τραγούδι, την ζωγραφική και την βιωματική διδασκαλία, χωρίς γραφή και ανάγνωση. Ενθουσιάζονται όταν τα καταφέρνουν να επικοινωνούν και το καταφέρνουν με ευκολία επειδή δεν φοβούνται να κάνουν λάθος. Αποκτούν προφορά φυσικού ομιλητή γιατί έρχονται σε επαφή με την γλώσσα έγκαιρα. Αισθάνονται την γλώσσα κομμάτι της καθημερινότητας τους και δεν την θεωρούν ξένη. Επιστημονικές μελέτες λένε ότι η εκμάθηση μίας γλώσσας επιφέρει θετικές αλλαγές στον εγκέφαλο, ενισχύεται η μνήμη, δυναμώνουν οι περιοχές που αφορούν την σχεδίαση, την αιτιολόγηση, την αναλυτική σκέψη, την λήψη αποφάσεων, την συγκέντρωση και την ευφυΐα.

 

- Με ποια κριτήρια επιλέγουμε που θα μάθουμε ξένες γλώσσες;

- Αρχικά ζητάμε το πτυχίο του καθηγητή και  ότι έχει άδεια  να διδάσκει. Η επιτυχίες των μαθητών του στις εξετάσεις των προηγούμενων ετών είναι δείγμα της δουλειάς του όπως επίσης τα εποπτικά μέσα που χρησιμοποιεί για την διδασκαλία φανερώνουν αν γίνεται το μάθημα με σύγχρονες μεθόδους. Κατά πόσο έχει πρόσβαση στην καινούρια βιβλιογραφία,  αν συνεργάζεται με εκδοτικούς οίκους από την Ελλάδα και το εξωτερικό και αν οι μαθητές του έχουν πρόσβαση σε εξεταστικούς φορείς και ποιούς.  Ενημερώνεται τακτικά για τις εξελίξεις στα πτυχία και τις αλλαγές του κλάδου;  Ο χώρος που θα γίνονται τα μαθήματα πρέπει να είναι πιστοποιημένος και να πληροί τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.  Πολύ σημαντικός παράγοντας είναι επίσης και ο χρόνος σπουδών  συνολικά αλλά και πόσες ώρες μαθημάτων γίνονται εβδομαδιαία όπως και πόσο συχνά  ελέγχεται η πρόοδος του μαθητή γραπτά και προφορικά και η ενημέρωση του γονέα.  Η ποιοτική εκπαίδευση σε συνδυασμό με την μεταδοτικότητα του καθηγητή για να έχει ο μαθητής άριστα αποτελέσματα.

 

- Κλείνοντας, οι ανθρώπινες σχέσεις επηρεάζονται μέσα από τον τομέα της εκπαίδευσης;

- Οι ανθρώπινες σχέσεις, σχέσεις ζωής, που έχω δημιουργήσει με τους μαθητές μου και τους γονείς τους όλα αυτά τα χρόνια είναι το πολυτιμότερο μου αγαθό. Η αγάπη τους, ο σεβασμός τους και η εκτίμηση τους είναι η επιβράβευση του έργου μου. Τους ευχαριστώ που με εμπιστεύονται για την μόρφωση τους που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το μέλλον τους.

 

 

 

Αφήστε το σχόλιό σας