Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Αναστάσιος Λαγός

Δημιουργός επίπλων - Έπιπλα «Συμμετρία»

 

Ο Αναστάσιος Λαγός είναι δημιουργός επίπλων και συνεχιστής της οικογενειακής επιχείρησης που δημιούργησε ο πατέρας του. Βέβαια το ξυλουργείο της γειτονιάς έγινε μια υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής που έχει κερδίσει το σεβασμό πελατών της ευρύτερης περιοχής.

Η ειλικρίνεια και η σαφήνεια κατά τις διαπραγματεύσεις γεννούν μια πιο σταθερή σχέση εμπιστοσύνης, τονίζει και συμπληρώνει πως η  επιμονή στην ποιότητα των πρώτων υλών και σε αναγνωρισμένους συνεργάτες παίζει καθοριστικό ρόλο.

Του φτιάχνει τη διάθεση η οργάνωση και η τάξη του εργαστηρίου, πριν αρχίσει η δουλειά αλλά και κατά τη διάρκειά της.

Αντιμετωπίζει κάθε project με την απαραίτητη σοβαρότητα και σημασία και σημειώνει πως κάποια από αυτά αποτελούν μεγάλη πρόκληση.

 

- Υπήρξε κάποιος που σας έφερε σε επαφή με το χώρο του επίπλου και σας βοήθησε;

- Η επαφή με το χώρο του επίπλου ήταν φυσικό επακόλουθο, καθώς υπήρξε ενδιαφέρον εκ μέρους μου να συνεχίσω την επιχείρηση του πατέρα μου. Στηρίχθηκα στις γνωριμίες του ίδιου, αλλά κυρίως στον εαυτό μου, μια και στόχευα να εξελίξω το τότε «ξυλουργείο της γειτονιάς».

 

- Θυμάστε ποιό ήταν το πρώτο πράγμα που κατασκευάσατε μόνος σας;

- Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι το πρώτο πράγμα που κατασκεύασα ήταν μια επένδυση καμάρας ενός παλαιικού τοίχου. Είχε κάποιους διακριτικούς στολισμούς και ήταν μετρίως απαιτητικό για κάποιον που μόλις ξεκινούσε.

 

- Η «Συμμετρία» έχει δημιουργήσει εξαιρετικό όνομα στις κατασκευές και δημιουργίες επίπλων στην ευρύτερη περιοχή. Τί είναι αυτό που έπαιξε ρόλο στην επιτυχία;

- Νομίζω ότι ένας επαγγελματίας, θέτοντας τον πελάτη και τις ανάγκες του ως επίκεντρο, μπορεί να κερδίσει τον σεβασμό όχι μόνο του ίδιου αλλά και του ευρύτερου κύκλου του. Έπειτα, η ειλικρίνεια και η σαφήνεια κατά τις διαπραγματεύσεις γεννούν μια πιο σταθερή σχέση εμπιστοσύνης. Η επιμονή μας στην ποιότητα των πρώτων υλών και σε αναγνωρισμένους συνεργάτες επίσης έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του πελατολογίου μας.

 

- Τί κάνετε για να βελτιώνεστε στο τομέα της κατασκευής και πώς συμβαδίζετε με τις εξελίξεις;

- Παρακολούθηση κλαδικών εκθέσεων στον ελληνικό και το διεθνή χώρο (π.χ. Medwood - Αθήνα, Furnidec - Θεσσαλονίκη, Salone del Mobile - Μιλάνο) όπως επίσης και σεμιναρίων που αφορούν την εφαρμογή νέων υλικών και τεχνοτροπιών είναι οι κύριες πηγές ενημέρωσης. Φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα το διαδίκτυο.

 

- Ποιά είναι τα στοιχεία που σας κάνουν να διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό;

- Όπως προανέφερα, εστιάζουμε τις υπηρεσίες μας στις ανάγκες του πελάτη. Δεν κατασκευάζουμε βιομηχανοποιημένο έπιπλο, αλλά η κάθε κατασκευή είναι κομμένη και ραμμένη στην εκάστοτε παραγγελία. Έπειτα, εγγυόμαστε after-sale service, κάτι που δεν προσφέρουν όλες οι επιχειρήσεις και ειδικότερα οι μεγάλες βιομηχανίες, όπου η επαφή μαζί τους σε περίπτωση ανάγκης του πελάτη καταντά πολύπλοκη διαδικασία. Κάτι που θα διαπιστώσει όποιος μας επισκεφθεί είναι ότι υπάρχει πληθώρα επιλογών. Τελευταίο και σημαντικότερο, οι πελάτες μας έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν μαζί μας πραγματικά μοναδικές κατασκευές, με τεχνοτροπίες που παράγουμε οι ίδιοι και δε συναντώνται σε άλλες επιχειρήσεις του τομέα.

 

- Τί είναι αυτό που θαυμάζετε περισσότερο και τί αυτό που σας ενοχλεί περισσότερο όταν είστε στο εργαστήρι;

- Αυτό που μου φτιάχνει τη διάθεση είναι η οργάνωση και η τάξη του εργαστηρίου. Σου δίνει την αίσθηση ότι όλα λειτουργούν «ρολόι», αφού αποφεύγεται η σύγχυση που μπορεί να δημιουργηθεί στιγμιαία. Αντίθετα η ακαταστασία με ενοχλεί εξαιρετικά, θεωρώ ότι ένα σωστό εργαστήριο πρέπει να διατηρεί μια στοιχειώδη τάξη, κάτι που γνωρίζω ότι δεν είναι απλό και απαιτεί τη συνεργασία όλων για να γίνει.

 

- Πώς βλέπετε τα νέα παιδιά που ασχολούνται με τη δημιουργία επίπλων και κατασκευών. Βγαίνουν νέοι καλοί τεχνίτες;

- Η εύρεση ή εκπαίδευση νέων και ειδικά καλών τεχνιτών είναι μια περίπλοκη, χρονοβόρα και κοπιώδης διαδικασία. Οι καλοί τεχνίτες όσο πάει και λιγοστεύουν καθώς λίγα έως ελάχιστα νεαρά άτομα ενδιαφέρονται να καταπιαστούν με τέτοιου είδους «βαριές» ενασχολήσεις. Από την άλλη, η εκπαίδευση εκ του μηδενός από την επιχείρηση καταναλώνει χρόνο και χρήμα, κι έτσι βρισκόμαστε κάθε τόσο να καταλήγουμε σε τέλμα σε αυτόν τον τομέα.

 

- Το «πρέπει να πιάνει και λίγο το χέρι σου» ισχύει ή είναι μύθος;

- Όλοι μπορούν να μάθουν, δεν αποκλείουμε κανέναν, όμως σε αυτήν όπως και σε άλλες περιπτώσεις, το να είναι κάποιος εκ του φυσικού του ικανός βοηθάει όχι μόνο στην ταχύρυθμη εκπαίδευσή του, αλλά «προσφέρει» και σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα στην επιχείρηση. Συνήθως αυτοί στους οποίους «πιάνουν τα χέρια τους» είναι πιο αποδοτικοί, ευχαριστιούνται περισσότερο τη δουλειά και μάλιστα μπορούν να προσφέρουν λύσεις που θα βγάλουν από αδιέξοδο.

 

- Ωραίο αποτέλεσμα και λειτουργικότητα πώς συνδυάζονται αυτά μαζί;

- Φυσικά με σωστό σχεδιασμό, γούστο και με γνώμονα τις τεχνικές λεπτομέρειες - παραμέτρους, κατ’ εμέ, που για να συνδυαστούν με επιτυχία χρειάζεται κάποια βασική εμπειρία στον χώρο. Γενικά παρατηρείται να παραμελείται η λειτουργικότητα και η εργονομία κατά την παράθεση προτάσεων από πελάτες, ωστόσο είναι κάτι που με συζήτηση και συνεργασία πετυχαίνουμε να το προσαρμόσουμε στα τελικά σχέδια.

 

- Ποιό είναι το project που έχετε πραγματοποιήσει και είναι μέχρι σήμερα το καλύτερό σας;

- Θεωρώ από τα καλύτερα project μου μια εκθεσιακή κουζίνα την οποία εμπνεύστηκα και κατασκεύασα πριν περίπου οχτώ χρόνια, η οποία είχε απίστευτη απήχηση στο καταναλωτικό κοινό. Η συγκεκριμένη συγκέντρωνε όλα τα στοιχεία του μοντέρνου design και συνδυάστηκε με κάποιες χειροποίητες τεχνοτροπίες, οι οποίες αποτελούσαν και τον πυρήνα της ιδέας. Μάλιστα πήραμε μέρος στην KavalaExpo το 2011 και το 2012, όπου και τις δυο φορές εκτέθηκε η συγκεκριμένη κουζίνα και απέσπασε τα καλύτερα σχόλια. Βέβαια έκανε και εμπορική επιτυχία, αφού αρκετές παραλλαγές της τοποθετήθηκαν σε σπίτια της ευρύτερης περιοχής. Η κουζίνα αυτή στολίζει ακόμη την έκθεσή μας, μιας και θεωρούμε ότι το στυλ της θα έχει απήχηση για πολύ καιρό ακόμα.

 

- Ποιό είναι το project που δεν έχετε κάνει και το ονειρεύεστε;

- Αντιμετωπίζω κάθε project με την απαραίτητη σοβαρότητα και σημασία, και κάποια από αυτά αποτελούν μεγάλη πρόκληση. Δεν αισθάνομαι πως υπάρχει κάτι ανεκπλήρωτο, περιμένω πάντα για το επόμενο.

 

- Η σχέση με τον πελάτη πόσο δίκαιη, είναι και πόσα περιθώρια σας αφήνει να εκφραστείτε; Παραχωρήσεις;

- Όπως προείπα, το επίκεντρο είναι ο πελάτης. Προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο για την εξυπηρέτησή του. Η συζήτηση και η κατανόηση των δυο πλευρών για τον απέναντι είναι το κύριο κλειδί σε μια ακριβοδίκαιη επικοινωνία και σωστή συνεννόηση. Η δουλειά μας είναι να ακούμε, να προτείνουμε, να συζητάμε και, αφού συμφωνήσουμε, να εκτελούμε. Το γεγονός ότι κάθε περίπτωση είναι διαφορετική - μιας και αλλάζει ο ανθρώπινος παράγοντας - είναι δεδομένο. Όσον αφορά την έκφραση, όταν σχεδιάζουμε έχουμε στο νου μας τις σχεδιαστικές συντεταγμένες που θέτει ο πελάτης με τις οποίες και θα πορευτούμε - το δύσκολο είναι να μην υπάρχουν. Οι παραχωρήσεις είναι κομμάτι του παιχνιδιού και δε λαμβάνουν χώρα μόνο σε έναν τομέα, αλλά μπορεί να καταλαμβάνουν ιδεολογικό, οικονομικό, ακόμη και ψυχολογικό κομμάτι.

 

- Εδώ και αρκετά χρόνια η ελληνική αγορά έχει κατακλυστεί από έπιπλα φθηνής τιμής και ποιότητας. Πώς το αντιμετωπίζετε αυτό.

- Το target group στο οποίο απευθυνόμαστε δεν περιλαμβάνει καταναλωτές που για τον οποιονδήποτε λόγο αναζητούν έπιπλα αμφιβόλου ποιότητας υλικών και κατασκευής. Κάτι το οποίο κρατάμε σαν γνώμονα στις δουλειές μας είναι η χρήση πιστοποιημένων υλικών, που σημαίνει αντοχή και μη τοξικότητα κατά τη χρήση από τον τελικό χρήστη. Αυτό φυσικά έχει το «αντίτιμο» της αυξημένης αξίας (βέβαια σε λογικά πλαίσια, μην ξεχνάμε ότι η «ακρίβεια» και η «φθήνια» είναι έννοιες απολύτως σχετικές). Επιπλέον, ενημερώνουμε τον κόσμο για το τι πραγματικά αγοράζει και ποια θα είναι τα επακόλουθα οφέλη, κάτι το οποίο, πολλές φορές για ευνόητους λόγους, αποφεύγεται από επιχειρήσεις που στοχεύουν να πουλήσουν μαζικά. Εμείς απαντάμε σε αυτήν την κατάσταση με τον δικό μας τρόπο. Η επίγνωση των διαφορών των δυο πλευρών χρήζει υψίστης σημασίας. Σε πολλές περιπτώσεις, ένας καταναλωτής ζητάει να πάρει αυτό που του αρέσει στη χαμηλότερη δυνατή τιμή, κάτι που είναι εντελώς διαφορετικό από το να αγοράσει απλά το φθηνότερο, μια και αυτό μπορεί να μην τον καλύπτει. Όσον αφορά το τελευταίο, θεωρώ ότι είμαστε αρκετά ανταγωνιστικοί κι έχουμε πολλές λύσεις να προτείνουμε.

 

- Μεγάλες εταιρίες έχουν μπει και στον χώρο των επίπλων κουζίνας. Εκεί τί γίνεται;

Στην εγκαθίδρυσή των μεγάλων εμπορικών εταιριών έχει παίξει σημαντικό ρόλο η αίσθηση της αβεβαιότητας και του «προσωρινού». Η στροφή στο ενοίκιο, οι συνεχείς μετακινήσεις λόγω δουλειάς και σαφώς η δυσχερής οικονομική επικαιρότητα δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για τη δημιουργία κάτι πιο «στέρεου». Από την άλλη, η ευκολία που συνήθως προσφέρουν στον τρόπο παραγγελίας, η απρόσωπη προσέγγιση που δεν απαιτεί το δύσκολο αλλά σημαντικό χτίσιμο μιας σχέσης συνεργασίας, σε συνδυασμό με τα χαμηλά κοστολόγια οδηγούν σιγά - σιγά τις τοπικές επιχειρήσεις να αλλάξουν πολιτική η οποία δε θεωρείται πολλές φορές καν δίκαιη. Κατανοούμε ότι σαν καταναλωτική κοινωνία, οι επιχειρήσεις τύπου «fast-food» είναι πολύ προσφιλείς. Πρέπει να καταλάβουμε όμως ότι αυτό κάποια στιγμή γυρίζει μπούμερανγκ με βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες. Για παράδειγμα, δεν είναι λίγες οι φορές που ακούσαμε παράπονα πελατών οι οποίοι παρήγγειλαν κουζίνα από γνωστή μεγαλοεταιρία, και μέσα σε μόλις ένα χρόνο εμφάνισε ανεπανόρθωτα προβλήματα. Και είναι φυσιολογικό, μια και ιδίως η κουζίνα, «βάλλεται» από πολλούς ζημιογόνους παράγοντες. Πώς εναποθέτεις την εμπιστοσύνη σου για κατασκευές βαρέως τύπου σε επιχειρησιακούς παράγοντες που έχουν άλλη πολιτική παραγωγής;

 

- Σε ποιούς απευθύνεται η «Συμμετρία» και για ποιούς θα ήταν ίσως ακατάλληλη;

- Η «Συμμετρία» αναφέρεται σε άτομα που αναζητούν το ωραίο, το μοναδικό, το αυθεντικό, που πιστεύουν στη διαχρονική αξία μιας κατασκευής και βασίζονται στην ανθρώπινη επαφή για να χτίσουν μια σχέση συνεργασίας. Διαθέτουμε επιλογές για όλα τα γούστα. Όπως προανέφερα, αναγνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να κερδίσουμε όλους τους εν δυνάμει πελάτες, καθώς κάποιοι πραγματικά αναζητούν το φθηνότερο κόστος στην αγορά, ανεξαρτήτως των υπόλοιπων παραμέτρων που καθορίζουν την τελική τους επιλογή. Ωστόσο, επειδή πιστεύουμε ότι προσφέρουμε κάτι παραπάνω από αυτό, θα θέλαμε και πελάτες οι οποίοι να εκτιμούν κάτι περισσότερο από μια «εξευτελιστική τιμή». Η «Συμμετρία» προσθέτει αξία στον χώρο σας, και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όσους μας προτίμησαν και μας εμπιστεύτηκαν.

 

- Ο ελεύθερος σας χρόνος λογικά θα μοιράζεται μεταξύ τέχνης και ζωής; Από χόμπι;

- Οι ρυθμοί της δουλειάς είναι πραγματικά τόσο γρήγοροι και απαιτητικοί που δεν αφήνουν ουσιαστικό χρόνο για περεταίρω δραστηριότητες. Μαζί με την γυναίκα μου Χρυσή που είναι η ψυχή της επιχείρησης, καλύπτουμε το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινότητας στον διαρκή αγώνα για επιβίωση μεταξύ των σκληρών όρων της αγοράς, κι έτσι τα ψυχικά και τα σωματικά αποθέματα καταναλώνονται κατά βάση εκεί. Ο ελεύθερος χρόνος, όταν υπάρχει, αφιερώνεται στην οικογένεια και κατά καιρούς στην παλιά μεγάλη μου αγάπη, το ραδιόφωνο.

 

- Ποιές οι φιλοδοξίες και ποιό είναι το μέλλον επιθυμείτε για τη «Συμμετρία».

- Ευελπιστώ ότι η «Συμμετρία» θα συνεχίσει στο μέλλον να κερδίζει την αξιοσημείωτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών της ευρύτερης αγοράς και ότι θα είναι σε θέση να βγει σώα από αυτήν την κρίση ιδεών και οικονομιών στην οποία υπόκειται η χώρα μας. Μέσα στις φιλοδοξίες μου εντάσσεται η διεύρυνση του αγοραστικού μας κοινού σε περισσότερες περιοχές εκτός των γύρω νομών, οι νέες συμμετοχές σε εγχώριες και διεθνείς εκθέσεις του κλάδου με σκοπό τη σύναψη νέων συνεργασιών. Η δημιουργία αυθεντικών και καλαίσθητων επίπλων κουζίνας, ήταν, είναι και θα είναι στα πρωταρχικά μου μελήματα.

 

- Η κόρη σας ξεκίνησε να συμμετέχει στην επιχείρηση. Μαρία, σαν «νέο αίμα», πώς πιστεύεις ότι μπορείς να συμβάλεις στην εξέλιξη της οικογενειακής επιχείρησης συνδυάζοντας τις σπουδές σου πάνω στο αντικείμενο;

- Κατ’ αρχάς, αν και η θεωρία με την πράξη ορισμένες φορές απέχει έτη φωτός, θεωρώ ότι οι σπουδές μου πάνω στο αντικείμενο θα με ωφελήσουν στο έπακρο συνδυάζοντας και τους δυο αυτούς παράγοντες. Σπούδασα Σχεδιασμό και Τεχνολογία Ξύλου και Επίπλου στην Καρδίτσα, δίπλα σε καταξιωμένους καθηγητές οι οποίοι κάνουν άψογη δουλειά στο συγκεκριμένο Τμήμα, «παντρεύοντας» και καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα της ακαδημαϊκής με την τεχνική γνώση. Έπειτα, ένα Erasmus στην Φινλανδία πάνω στο Διεθνές εμπόριο ήρθε για να με συμπληρώσει εμπειρικά, γνωστικά και άνοιξε τον δρόμο για καινούριες συνεργασίες. Πιστεύω ότι με τα παραπάνω εφόδια, σε συνδυασμό με κάποιες φρέσκιες ιδέες, σχεδιαστικές αλλά και οργανωτικές, μπορώ να συμβάλω με τον τρόπο μου στην ανάπτυξη της οικογενειακής επιχείρησης. Φυσικά όπως είπα στην αρχή, για να εφαρμοστούν τα παραπάνω είναι αναγκαία η πείρα, ικανότητα που κερδίζεται μόνο με κόπο και χρόνο, αφού πρέπει να περάσεις από πολλά στάδια εξέλιξης.

 

- Ποιές δεξιότητές/γνώσεις σου χρειάζεται να χρησιμοποιείς σε καθημερινή βάση;

- Αν και από μικρότερη ηλικία λάμβανα μέρος στην οργάνωση και την εξυπηρέτηση πελατών, αυτά που αντιλαμβάνομαι ότι είναι ολοένα και πιο απαραίτητα είναι οι γνώσεις αλλά και «ταλέντο» στο marketing (ώστε η διαδικασία της πώλησης να πραγματοποιείται ευχάριστα και για τις δυο πλευρές πελάτη - πωλητή), σχεδιασμού και αντίληψης ενός χώρου ώστε να προσφέρεις λειτουργικές λύσεις στον ενδιαφερόμενο, όπως επίσης και γνώσης των υλικών (κατά κύριο λόγο αυτών των οποίων δουλεύονται από την επιχείρηση, αλλά και των νεοκυκλοφόρητων). Επειδή ασχολούμαι και με το κομμάτι της διαδικτυακής μας διαφήμισης, δεξιότητες που αφορούν το digital marketing και τη γραφιστική είναι εξίσου αναγκαίες. Και μην ξεχνάμε τις γνώσεις επικοινωνίας, μιας και όλα τα υπόλοιπα καθορίζονται από τη σχέση που αναπτύσσεις με τον πελάτη. Να ακούς και να βλέπεις. Δεν υπάρχει κάτι πιο προσοδοφόρο κατά την επικοινωνία μπροστά σε μια νέα συνεργασία, από το χαμόγελο που λαμβάνεις όταν προσφέρεις αυτό ακριβώς που σου ζητάνε - είναι και μια μικρή προσωπική επιτυχία.

- Πώς βλέπεις να διαγράφεται το μέλλον και ποιά τα όνειρά σου για αυτό;

- Νομίζω ότι συγκαταλέγομαι σε αυτούς που βλέπουν το μέλλον αισιόδοξα. Να μείνεις ανεπηρέαστος από το γενικότερο κλίμα είναι αδύνατον, όμως με στόχους τα όνειρα, με όπλα τις ιδέες και το γνωστό «υπομονή κι επιμονή», δε θα βρίσκεσαι ποτέ στο τίποτα και το πουθενά. Μέσα στους μελλοντικούς μου στόχους είναι να κάνω ένα Master που θα συμπληρώσει τις γνώσεις μου, να χτίσω σιγά - σιγά το σχεδιαστικό μου προφίλ και να συνεργαστώ με άτομα που επίσης ενδιαφέρονται για κάτι καινούριο. Στα σχέδιά μου είναι η δημιουργία μιας μικρο-επιχείρησης (στην ουσία μια μικρότερη επιχείρηση μέσα στην ήδη υπάρχουσα) μέσω της οποίας θα σχεδιάζω και θα κατασκευάζω αντικείμενα από το πλέον αγαπημένο μου υλικό - το ξύλο. Η τέχνη υπάρχει για να κάνει τη ζωή μας όμορφη.

 

 

 

Αφήστε το σχόλιό σας