Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Kia Stonic, εντυπωσιακό από κάθε πλευρά!

Μια από τις πιο σημαντικές περιόδους είναι αυτή που διανύουμε σίγουρα για την Κia που ανανεώνει αλλά και εμπλουτίζει τη γκάμα της με καινούργια μοντέλα, όπως για παράδειγμα το Stonic. Ένα όχημα που ανήκει στην πιο ανερχόμενη κατηγορία, αυτή των μικρών SUV και χάρη στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του, σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο.

Η Kia λοιπόν με μακρά παράδοση στα μεγαλύτερα SUV, δεν θα μπορούσε να λείπει από την κατηγορία B-SUV. Το Stonic αποτελεί ουσιαστικά την πρώτη πρόταση των Κορεατών στην κατηγορία αυτή, που με τη ζήτηση που έχει δε σταματά να διευρύνεται. Το Stonic βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Rio αλλά έχει διαφοροποιημένη δομή σώματος, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στα 183 χλστ., και ανυψωμένη θέση των καθισμάτων με αποτέλεσμα και οι εσωτερικοί του χώροι να είναι διαφοροποιημένοι.

Σχεδιαστικά εντάσσεται στα πλαίσια της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Kia, έτσι στο εμπρός μέρος, η χαρακτηριστική μάσκα - μύτη τίγρης - της Kia έχει αποκτήσει 3D σχεδίαση. Οι μπάρες οροφής αυξάνουν τη χρηστικότητα, ενώ τα τμήματα πλαστικού χαμηλά στο αμάξωμα και οι χαρακτηριστικές ποδιές των προφυλακτήρων, ενισχύουν τον χαρακτήρα του. Παράλληλα, αυτό είναι το μοντέλο της Kia με τις περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, αφού τα εννιά χρώματα για το αμάξωμα μπορούν να συνδυαστούν με κάποιο από τα πέντε διαθέσιμα χρώματα για την οροφή, τους καθρέφτες και την αεροτομή, δημιουργώντας τελικά 20 ξεχωριστές εκδοχές του Stonic.

Στο εσωτερικό, η συγγένεια με το Kia Rio είναι παραπάνω από εμφανής. Το ταμπλό προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Rio, με μόνη διαφορά την κυρτή αντί για κοίλη επιφάνεια εμπρός από το συνοδηγό. Η έγχρωμη οθόνη αφής 7” - είναι στάνταρ σε κάθε έκδοση- παραμένει στο κέντρο του, όπως και η πολύ πρακτική, διώροφη διαμόρφωση εμπρός από το λεβιέ ταχυτήτων. Ζωντάνια δίνουν στην καμπίνα και κάποιες επιφάνειες βαμμένες σε γκρι, πορτοκαλί, χάλκινο ή πράσινο χρώμα, με αντίστοιχου χρώματος λεπτομέρειες να διακοσμούν και τα καθίσματα. Έτσι η αισθητική είναι σύγχρονη με ανάγλυφες φόρμες και πολύ καλή εργονομική διάταξη δίνοντας την αίσθηση μιας ευρύχωρης και άνετης καμπίνας για τους επιβάτες. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σχετικά σκληρά, έχουν όμως άψογη συναρμολόγηση και πολύ καλή υφή. Ο χώρος αποσκευών είναι καλός για την κατηγορία, με 352 lt, και η πέμπτη πόρτα έχει αρκετά μεγάλο πλάτος, διευκολύνοντας τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.

Το Stonic εξοπλίζεται με 3 βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα, εκ των οποίων όλοι πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6b, και όλοι διαθέτουν σύστημα start/stop. Στην βάση υπάρχει ο τετρακύλινδρος αλουμινένιος 1.25-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας, της οικογένειας Kappa, απόδοσης 84 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 122 Νm στις 4.000 σ.α.λ.. Ακολουθεί ο 1.4-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας, απόδοσης 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 133 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., ο οποίος συνδυάζεται επίσης με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Όμως νέος είναι ο 1.000άρης T-GDI τρικύλινδρος turbo κινητήρας, ο οποίος προσφέρεται μόνο στην δυνατότερη απόδοση, των 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., με την ροπή του να φτάνει τα 172 Nm στις 1.500 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο, αν και αργότερα θα προστεθεί ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, όπως και στον 1.000άρη με τα 100 άλογα. Η μόνη έκδοση με κινητήρα ντίζελ είναι η 1.6 CRDi, των 110 PS και 26,5 kgm.

Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι σφιχτή, το τιμόνι είναι γρήγορο και το πλαίσιο αντιδρά άμεσα, χωρίς να γέρνει. Στο δρόμο η κύλιση είναι σχετικά ήσυχη, ενώ οι ανωμαλίες των δρόμων αποσβένονται αποτελεσματικά, χωρίς να ταλαιπωρούν ενοχλητικά το πλαίσιο ή τους επιβάτες. Για την επιβράδυνση φροντίζουν αεριζόμενοι δίσκοι 280 mm εμπρός και απλοί 262 mm πίσω. Οι περισσότερες εκδόσεις φορούν ζάντες ελαφρού κράματος 17” με λάστιχα 205/55, και με αυτό τον συνδυασμό η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 18,3 cm. Μόνο το βασικό 1.2 ΜΡΙ φορά μικρότερης διαμέτρου τροχούς, με λάστιχα 185/65 R15, χαρακτηριστικό που το χαμηλώνει κατά περίπου 1,7 πόντους.

Το Stonic αποτελεί την πρώτη πρόταση της κορεάτικης εταιρίας στην B-SUV κατηγορία, που είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως. Σε αυτό το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον η Kia παρουσίασε ένα πανέμορφο σχεδιαστικά αυτοκίνητο προσφέροντας ένα ελκυστικό σχεδιασμό, χαμηλό κόστος λειτουργίας, με μεγάλους εσωτερικούς χώρους, δυνατούς κινητήρες και πολύ καλή οδική συμπεριφορά και φυσικά 7 χρόνια εγγύηση. Έτσι είναι βέβαιο ότι το νέο μικρό crossover της Kia θα κλέψει αγοραστές όχι μόνο από τους ανταγωνιστές του, αλλά και από άλλα συμβατικά μοντέλα.

 

 

 

Αφήστε το σχόλιό σας