Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Νέο Dacia - Duster Ιστορίες επιτυχίας για μια ακόμη φορά!

Στη δεύτερη γενιά του, χωρίς αμφιβολία το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της Dacia, το Duster έχει ξανά όλα τα συστατικά για να ξαναπετύχει. Εμφάνιση SUV, δοκιμασμένη τεχνολογία Renault, χώρους για επιβάτες κι αποσκευές και το κυριότερο… χαμηλές τιμές

Αν μιλάμε για success story στην αυτοκινητοβιομηχανία, η σύγχρονη Dacia αποτελεί ένα από τα πιο ιδανικά παραδείγματα και φυσικά το μεγαλύτερο μέρος αυτής της επιτυχίας οφείλεται στο Duster.

 

Όταν το παρουσίασε η ρουμάνικη φίρμα το 2010, είχε όλα τα στοιχεία που θα συνηγορούσαν για αυτή την επιτυχία κάτι που τελικά έγινε, όπως επιβεβαιώνουν και τα 2.000.000 περίπου των πωλήσεων του συγκεκριμένου μοντέλου. Από το 1999, όταν η φίρμα πέρασε στο Groupe Renault, ξεκίνησε η σταδιακή μετάλλαξή της. Έτσι σήμερα η Dacia είναι μια σύγχρονη δυναμική αυτοκινητοβιομηχανία με την τεχνογνωσία της μαμάς εταιρείας που τα προϊόντα της είναι η ιδανική περίπτωση «value for money».

 

Στο Duster τώρα της δεύτερης γενιάς, όλα έδειχναν ότι οι κατασκευαστές δεν ήθελαν να κάνουν ριζοσπαστικές αλλαγές. Δικαιολογημένη πολιτική, φοβούμενοι μήπως και αποξενώσουν το πιστό αγοραστικό κοινό του αυτοκινήτου. Όμως δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα του αμαξώματος του νέου Duster, το οποίο να έχει μεταφερθεί από τον προκάτοχό του. Έτσι μπροστά η μάσκα είναι πιο πλατιά και με μικρότερο ύψος, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα φωτιστικά σώματα. Το αποτέλεσμα είναι το Duster να μην είναι πιο πλατύ από τον προκάτοχό του, όμως να δείχνει! Όσο για τα φώτα ημέρας τύπου LΕD, είναι ενσωματωμένα στα φωτιστικά σώματα και διαιρούνται σε τρία μέρη, δίνοντας ιδιαίτερο χαρακτήρα στο νέο Duster.

 

Στο πίσω τμήμα ξεχάστε τα κατακόρυφα φωτιστικά σώματα του παρελθόντος, τα οποία πλέον έχουν τετράγωνο σχήμα και συμπληρώνουν τις ποδιές και τον νέο πιο μυώδη προφυλακτήρα. Όσο για τις εξωτερικές του διαστάσεις το μήκος του φτάνει τα 4,341 μέτρα, που σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.674 χιλιοστών εξασφαλίζει άνετους χώρους στο εσωτερικό. Ενδεικτικό για το τελευταίο είναι το μέγεθος του πορτμπαγκάζ που στην τετρακίνητη έκδοση είναι 467 λίτρα, στην προσθιοκίνητη 478, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.623 λίτρα αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

 

Ανοίγοντας την πόρτα αποκαλύπτεται ένας εντελώς νέος κόσμος. Το εσωτερικό του νέου Duster όχι μόνο έχει εκσυγχρονιστεί αλλά είναι και εμφανώς πιο ποιοτικό.

 

Τίποτα στο εσωτερικό του νέου μοντέλου δεν θυμίζει το τωρινό, με εξαίρεση την οθόνη αφής 7’’ του συστήματος MediaNav Evolution που φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα με smartphones, ενώ τώρα συνεργάζεται και με το σύστημα multi-view camera με τέσσερις κάμερες. Οι αεραγωγοί στο ταμπλό παραμένουν στρογγυλοί και είναι 3 αντί για 2 στο κέντρο, ενώ οι διακόπτες στην κονσόλα είναι ποιοτικότεροι και βελτιώνουν αισθητά την εργονομία. Το καινούριο τιμόνι που φιλοξενεί μπουτόν ελέγχου για το ηχοσύστημα και το cruise control. Καλύτερη είναι και η θέση οδήγησης, χάρη στην ευκολότερη ρύθμιση του καθίσματος σε ύψος αλλά και στο τιμόνι που πλέον, εκτός από υψομετρικά, ρυθμίζεται και σε απόσταση.

 

Τα καθίσματα είναι μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά, θα θέλαμε όμως να έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη του σώματος στις στροφές. Εμφανής είναι και η προσπάθεια αναβάθμισης της ποιότητας, με ανώτερα υλικά και νέες υφασμάτινες ή δερμάτινες επενδύσεις. Χωροταξικά, η καμπίνα του νέου Duster συνεχίζει την πολύ καλή εικόνα του προκατόχου του.

 

Η γκάμα των κινητήρων του νέου Duster περιλαμβάνει το ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης 1.6 SCe των 115 ίππων και τον turbo 1.2 TCe των 125 ίππων -όλοι οι κινητήρες προέρχονται από τη Renault- που συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα και κινούν τους εμπρός ή όλους τους τροχούς. Ο diesel 1.5 dCi αποδίδει 90 και 110 ίππους συνδυάζεται τόσο με 2WD όσο και με 4WD. Η οδική συμπεριφορά ήταν και παραμένει ασφαλέστατη, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι τώρα μικρότερες και το SUV της Dacia να πατάει με μεγαλύτερη σιγουριά στην άσφαλτο. Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η άνεση, με τις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης να κάνουν καλή δουλειά, κάτι που διαπιστώνεις και στο χωματόδρομο όπου ενοχλητικοί κραδασμοί και πλεύσεις απουσιάζουν. Ενώ αυτό που αντιλαμβάνεσαι στο δρόμο είναι η σημαντικά καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας που συντελεί σε πιο ξεκούραστα ταξίδια.

 

Το εξαιρετικά πετυχημένο μοντέλο της Dacia λοιπόν, περνά στη 2 η γενιά του, με νέο σχεδιασμό που ξεχωρίζει για το δυναμισμό και τη στιβαρότητα του. Με πλήρως επανασχεδιασμένο εσωτερικό, προσφέροντας πλέον κορυφαία πρακτικότητα, εργονομία και αναβαθμισμένη απτή ποιότητα. Εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων νέων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, το νέο Duster είναι ένα αυθεντικό SUV, εξαιρετικά ικανό στις εκτός δρόμου διαδρομές, εξαιρετικά άνετο και πρακτικό στην καθημερινή χρήση και φυσικά με προσιτές τιμές που ξεκινούν από 13.670 ευρώ για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις και από 15.500 ευρώ για τις τετρακίνητες. Ένα τίμιο προσιτό SUV που δεν περνά απαρατήρητο!

Αφήστε το σχόλιό σας