Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Hyundai i30 N Performance, μέλλον με ιστορία

Το πρώτο πραγματικά σπορ αυτοκίνητο της Hyundai, το i30 N Performance καταφέρνει όχι μόνο να σταθεί απέναντι στο ανταγωνισμό, ο οποίος έχει και εμπειρία δεκαετιών, αλλά κυριολεκτικά ρίχνει και το γάντι σε πολλούς κατασκευαστές.

Η επαφή μας με το i30 N Performance ήταν κυρίως στον περιφερικό δρόμο της Δράμας, μια που το παραλάβαμε από την αντιπροσωπία της Hyundai Δ. Αλατάκης, αλλά και σε χωριά του Δήμου Δράμας, όπου μας άφησε μόνο γλυκές εντυπώσεις και αναμνήσεις. Μετά από μερικές ώρες πίσω από το τιμόνι του, με τα μαγικά πλήκτρα επιλογής χαρακτήρα οδήγησης στο κάτω μέρος, η αίσθηση που μας άφησε είναι ότι η ζωή είμαι… μικρή και πρέπει να την χαίρεσαι.

Οπτικά το i30 N Performance, φωνάζει χωρίς όμως να ξενίζει, ότι πρόκειται για ένα διαφορετικό i30, από το απλό. Έτσι πέρα για πέρα θετική κρίνεται η εξωτερική του εικόνα χωρίς τρανταχτά φουτουριστικά αεροδυναμικά βοηθήματα, αλλά με μια πιο ομαλή σχεδιαστική προσέγγιση.

Σίγουρα το πρώτο σημείο που κάνει εντύπωση είναι οι 19ρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ P Zero ελαστικά και τις κόκκινες δαγκάνες φρένων και το γράμμα Ν επάνω. Πανέμορφες είναι και οι κόκκινες γραμμές στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων, οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, η μαύρη διακριτική αεροτομή και ο ανάγλυφος μπρος και πίσω μαύρος διαχύτης που είναι και τα βασικά σημεία που διαφοροποιούν εξωτερικά το i30 N Performance, από το απλό μοντέλο.Για την οπτική εικόνα του μοντέλου της Hyundai, υπεύθυνος σχεδιασμού ήταν ο Alber Biermann, ειδικός με μέγιστη διαδρομή και αποδοχή στο χώρο.

Εσωτερικά τα μπάκετ καθίσματα με την μοναδική στήριξη κλέβουν την εντύπωση όπως και οι διακόπτες κάτω από το τιμόνι που επιλέγεις πρόγραμμα οδήγησης ανάμεσα σε Eco, Normal, Sport και στην δεξιά μεριά Ν και σε συνδυασμό με τον ήχος που δημιουργείται από την εξάτμιση, σε προτρέπει να ετοιμαστείς για αγώνες σε πίστα ή σε ράλι.

Στο εσωτερικό γενικά η εικόνα είναι πολύ καλή στα γνωστά στάνταρντ της Hyundai των τελευταίων ετών και φυσικά ο εξοπλισμός είναι πλήρης.

Το i30 N Performance διαθέτει Οθόνη αφής 8΄ με όργανο μέτρησης της δύναμης G, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, εξάτμιση με variable exhaust valve, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας.

Φυσικά κάθε τυχερός κάτοχος του συγκεκριμένου μοντέλου, επιζητά επιτακτικά δυο παροχές από αυτό. Εκρηκτικές επιδόσεις και μέγιστη οδηγική απόλαυση και το i30 N Performance φυσικά τις παρέχει. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο δίλιτρος turbo κινητήρας με τους 275 ίππους και τα 378 Nm ροπή που μάλιστα με την λειτουργεία Rev matching κρατιούνται και στις αλλαγές ταχυτήτων για συνεχή παροχή δύναμης.

Ο κινητήρας είναι ελαστικός σε όλο σχεδόν το φάσμα των στροφών, με μέγιστη απόδοση μόλις από τις 1.450 σ.α.λ. Έτσι η ζωντάνια και η δύναμη του κινητήρα διατίθεται απλόχερα και σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με την ιδανική κλιμάκωση και αίσθηση στον δρόμο γίνονται θαύματα.

Ο δρόμος φυσικά είναι το άλλο επιτακτικό ζητούμενο για το i30 N Performance και εκεί είναι τα καλύτερα.

Τα ελαστικά χαμηλού προφίλ P Zero και οι 19ρες πανέμορφες ζάντες δίνουν το στίγμα τους σε συνδυασμό με το πρόγραμμα επιλογής οδήγησης.

Η οδήγηση σε ευθεία ή σε στροφές απλά είναι απολαυστική και φυσικά αισθάνεται και τις διάφορες λειτουργείες των ηλεκτρονικών συστημάτων.

Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ESP που απενεργοποιείται, μπλοκέ διαφορικό κ.α.

Εντύπωση μας έκανε στο χώρο αποσκευών η μπάρα θόλων για μεγαλύτερη ακαμψία που είναι και το ζητούμενο, η οποία μπορεί να αφαιρεθεί. Η Hyundai τελικά με την πρώτη της προσπάθεια τα πήγε περίφημα και σίγουρα πέτυχε τον σκοπό της.

Με το το i30 N δημιούργησε ένα σπορ hatchback, που όχι μόνο μπορεί να σταθεί απέναντι στο επιτακτικό ανταγωνισμό, αλλά και να τον ξεπεράσει. Μάλιστα σε συνδυασμό με το κόστος που δεν ξεπερνά τα 30.000 Ευρώ, την 5ετή εγγύηση, αλλά και λογική κατανάλωση το i30 N Performance σίγουρα θεωρείται ευκαιρία για τους fun αυτής της κατηγορίας αυτοκινήτων.

 

Αφήστε το σχόλιό σας