Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Ανέστης Τερζής

Δημοτικός Σύμβουλος παράταξης «Μαζί για την Δράμα»

6 σχόλια

 

Στην συνέντευξη της εβδομάδας φιλοξενούμε τον Δημοτικό σύμβουλο της παράταξης «Μαζί για την Δράμα» Ανέστη Τερζή. Εκφράζει την άποψη ότι η οικονομική κρίση επηρεάζει την λειτουργία του Καλλικρατικού δήμου αφού αφαιρεί πόρους και δεν δίνει καμία αναπτυξιακή προοπτική. Χαρακτηρίζει την σημερινή δημοτική αρχή ανύπαρκτη, χωρίς κανένα έργο, ενώ τονίζει ότι με την στάση τους επιδεικνύουν μια βλακώδη επίδειξη δύναμης που δεν βοηθάει την κοινωνία. Δηλώνει ότι δεν είναι καθόλου αισιόδοξος ότι η φετινή Ονειρούπολη θα πετύχει γιατί ήδη υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην οργάνωσή της. Τέλος ξεκαθαρίζει ότι θα τον ενδιέφερε, αν αυτοδιοικητικά στελέχη εγνωσμένου κύρους και εκτίμησης στην κοινωνία, ενώσουν τις δυνάμεις τους μακριά από κομματικούς εναγκαλισμούς για να βγάλουν τον δήμο Δράμας από την δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται. «Σε ένα τέτοιο σχήμα θα μπορούσα να βρεθώ με οποιοδήποτε ρόλο, αν και όπως σας είπα είναι πολύ νωρίς ακόμη για να συζητήσουμε αυτά τα θέματα.» τόνισε χαρακτηριστικά.

-Κε Τερζή η χώρα βιώνει μια πρωτοφανή οικονομική κρίση. Πόσο έχει επηρεάσει την λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης;

Η οικονομική κρίση εμφανίστηκε ταυτόχρονα με το μεγάλο αυτοδιοικητικό εγχείρημα του Καλλικράτη. Έναν θεσμό απαραίτητο για να πορευτεί η Αυτοδιοίκηση στα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Δυστυχώς όμως οι θεσμοί αυτοί απαιτούν πρωτίστως πόρους, κάτι που σήμερα είναι το μεγάλο ζητούμενο. Είναι βέβαιο ότι όσο διαρκεί η οικονομική κρίση δεν πρόκειται ο θεσμός αυτός να καταξιωθεί τόσο σε Δημοτικό όσο και σε Περιφερειακό επίπεδο. Η συντήρηση στις σκέψεις αλλά και στην πράξη θα επικρατήσουν με αποτέλεσμα να ξεχάσουμε όλοι την Ανάπτυξη, που είναι το βασικό συστατικό για την λειτουργία της Αυτοδιοίκησης.

-Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ήρθε ως θέμα συζήτησης η εργασιακή εφεδρεία και η πιθανότητα απολύσεων εργαζομένων στους ΟΤΑ. Υπήρξε και ψήφισμα αντίδρασης στο παραπάνω ενδεχόμενο. Βλέπετε απολύσεις;

Η εργασιακή εφεδρεία είναι ότι χειρότερο που θα μπορούσε να επιβληθεί από μια δημοκρατική κυβέρνηση προς τους πολίτες που εκπροσωπεί. Όπως εξελίσσεται η εργασιακή εφεδρεία, φοβάμαι ότι θα επιχειρηθεί να επεκταθεί και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Είναι αλήθεια ότι όσον αφορά το προσωπικό των υπηρεσιών, υπάρχει ανισοκατανομή. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να προταθούν οι εθελούσιες μετατάξεις, ύστερα από μια σοβαρή επεξεργασία των δεδομένων και τότε θα βλέπαμε ότι δεν μας περίσσευε κανείς. Όμως οι επιταγές της Τρόικας είναι οι απολύσεις. Και η κυβέρνηση κάνει τα πάντα να εφαρμόσει αυτές τις επιταγές χωρίς να έχει εξαντλήσει τα περιθώρια εκείνα που δεν θα μας έφταναν μέχρι εδώ. Κλείνοντας πιστεύω ότι τελικά δεν θα έχουμε καμιά απόλυση αυτού του είδους στους ΟΤΑ. Απλά δοκιμάζουν τις αντοχές μας.

-Έχοντας μια πλούσια εμπειρία στην Αυτοδιοίκηση, διατελέσατε Κοινοτάρχης επί 3 τετραετίες- Πρόεδρος της ΤΕΔΚ- Δημοτικός Σύμβουλος Δράμας επί 4 τετραετίες, πώς κρίνετε την αντίδραση της Αυτοδιοίκησης σήμερα συνολικά αλλά και σε τοπικό επίπεδο;

Ανύπαρκτη. Και δεν είναι σχήμα λόγου γιατί, αν σε όλα συμβαίνουν σε βάρος της Αυτοδιοίκησης, σε βάρος των πολιτών που εκπροσωπεί αλλά και σε βάρος της πρωτεύουσας του νομού που συνεχώς ΧΑΝΕΙ ότι κατάκτησε όλα αυτά τα χρόνια (Στρατόπεδα-ΟΣΕ-ΤΕΙ-Υπηρεσίες -Στρατολογία-τελευταία το Τελωνείο και πολλά άλλα), τότε νομίζω ότι βγαίνει αβίαστα ο χαρακτηρισμός της ΑΝΥΠΑΡΚΤΗΣ Δημοτικής Αρχής.

-Λέτε ανύπαρκτη Δημοτική Αρχή. Δεν είναι διεκδικητική, δεν πιέζει όσο θα έπρεπε; Για ποιούς λόγους την χαρακτηρίζεται με αυτήν την σκληρή φράση;

Κατ' αρχήν είναι η δημοτική αρχή των ψηφισμάτων και όχι της δράσης. Οι άνθρωποι δεν είναι διατεθειμένοι να συγκρουστούν. Τους ενδιαφέρει μόνο η επόμενη τετραετία. Φοβάμαι όμως πως όταν έρθει η ώρα της κρίσης δεν θα υπάρχουν πια δραμινοί για να τους διοικήσουν. Ακούτε καθημερινά πόσοι συμπολίτες μας και ιδιαίτερα νέος κόσμος φεύγουν εντός ή εκτός Ελλάδας, αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. Φαίνεται πως ούτε αυτό το γεγονός απασχολεί την σημερινή δημοτική αρχή. Αρκούνται όλους αυτούς τους μήνες της θητείας τους να μας λένε τι θα κάνουν χωρίς να έχουν πιστωθεί κανένα έργο.

-Ανέλαβαν όμως σε μια δύσκολη συγκυρία και με ένα Καλλικράτη που κυριολεκτικά φέρνει τα πάνω κάτω σε αρμοδιότητες...

Καλά το λέτε αλλά μην ξεχνάτε ότι ανέλαβαν ένα δήμο υγιέστατο, οικονομικά εύρωστο, με ετήσια έσοδα της τάξης των 35 εκατομμυρίων ευρώ, ένα δήμο στελεχωμένο σε όλα τα επίπεδα και συνεπώς είναι αδικαιολόγητοι για την εικόνα που παρουσιάζουν τόσο σε επίπεδο πόλης, όσο και σε επίπεδο πρώην κοινοτήτων και συνοικισμών. Φοβάμαι ότι στο τέλος θα κλείσουν την θητεία τους με αρνητικό πρόσημο και σε επίπεδο έργων αλλά και σε επίπεδο διατήρησης και ενίσχυσης των δημοτικών θεσμών όπως είναι το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους και η Ονειρούπολη.

-Καταγράφετε κάποιες σοβαρές επιφυλάξεις και καταγγέλλετε τον τρόπο που λειτουργεί η σημερινή δημοτική αρχή. Διατυπώσατε αυτές τις ενστάσεις στα δημοτικά συμβούλια;

Tις ενστάσεις αυτές τις διατυπώνουμε σε κάθε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και σε όλες τις επιτροπές όπου συμμετέχουμε. Καταθέτουμε σωρεία προτάσεων γιατί η αυτοδιοίκηση δεν έχει ανάγκη μόνο από καταγγελτικό λόγο, αλλά χρειάζεται και την πρόταση. Φαίνεται πως γρήγορα αυτή η δημοτική αρχή έχασε και την διάθεσή της για δουλειά. Ή κουράστηκε γρήγορα ή έχασε και τα αυγά και τα καλάθια μαζί. Μια απόδειξη των όσων λέω αποτελεί το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, που ύστερα από παρέμβαση της παράταξής μας το μάζεψαν άρον άρον για να ασχοληθούν σοβαρά με το θέμα. Φυσικά και δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο τέλος. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η ώρα της συνεδρίασης των επιτροπών. Προτιμούν οι συνεδριάσεις να γίνονται μεσημέρια, την ώρα που όλοι νυστάζουν ή πεινάνε, προκειμένου να παρθούν σοβαρές αποφάσεις. Παρά τις διαμαρτυρίες μας επιμένουν στις ίδιες ώρες.

-Υπονοείτε ξεκάθαρα σκοπιμότητες ...μα η δημοτική αρχή υπερτονίζει την διαφάνεια στην λήψη των αποφάσεων και στον τρόπο λειτουργίας της...

Αυτά τα λένε μεταξύ τους για να χαίρονται. Η πράξη τους διαψεύδει. Και αναφέρομαι κυρίως στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Έχουν συλληφθεί να ψεύδονται κατ' επανάληψη μέσα στο δημοτικό συμβούλιο. Και έχουμε διαμαρτυρηθεί για αυτό. Είναι δυνατόν επίσης από την σωρεία των προτάσεων που καταθέτουμε για όλα τα ζητήματα να μην υιοθετούν τίποτα;

Τι δηλώνει λοιπόν η στάση τους αυτή; Ούτε διαφάνεια, ούτε δημοκρατική λειτουργία. Θα έλεγα ότι μάλλον προτιμούν μια βλακώδη επίδειξη δύναμης που σίγουρα δεν βοηθάει τους συμπολίτες μας.

-Συμμετείχατε στην συνεδρίαση της Οργανωτικής Επιτροπής της Ονειρούπολης. Τι θα γίνει με αυτήν την εκδήλωση που αποτελεί τουριστικό προϊόν για την Δράμα και την ευρύτερη περιοχή;

Δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος ότι θα έχουμε φέτος μια επιτυχημένη Ονειρούπολη. Φτάσαμε πλέον στον Οκτώβριο. Σε λιγότερο από 2 μήνες θα έχουμε την τελετή έναρξης και εμείς ακόμη βρισκόμαστε στις πρώτες κουβέντες. Είναι επίσης εκνευριστική η προσπάθειά τους να ελέγξουν τα πάντα και μάλιστα με τους ειδικούς συμβούλους τους. Αυτό σημαίνει ότι θα δημιουργηθούν πολλά στεγανά και θα παραμεληθεί η Οργανωτική-Διαπαραταξιακή Επιτροπή.

-Aναφέρατε στην Οργανωτική Επιτροπή τις επιφυλάξεις σας για τον τρόπο λειτουργίας της;

Μήπως κάνω και τίποτα άλλο, από το να τους τονίζω το πρόβλημα που έχουν από το ξεκίνημα ακόμη του εγχειρήματος, πόσο μάλιστα τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν κατά την υλοποίηση. Εκτιμώ ότι η φετινή εικόνα της Ονειρούπολης θα θυμίζει ένα γιορτινό παζάρι μακριά βέβαια από τον πραγματικό σκοπό του θεσμού. Η εμπορευματοποίηση των πάντων είναι ο μεγάλος τους στόχος, με τον οποίο σαφώς και διαφωνώ.

-Ο επικεφαλής της παράταξής σας κ. Σούτος έφερε στην επικαιρότητα το θέμα πληρωμής οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων σε επαγγελματίες και προμηθευτές. Κε Τερζή υπάρχει πρόβλημα. Λύση θα δοθεί ή θα μετατίθεται χρονικά από την μια χρονιά στην άλλη;

Το θέμα το θίξαμε πολλές φορές. Εκτιμούμε επίσης ότι κακώς δεν πληρώνονται οι προμηθευτές. Η Δημοτική Αρχή αναπτύσσει έναν αντίλογο ανίσχυρο κατά την άποψή μας αλλά και προκειμένου να δοθεί λύση στην διχογνωμία που δημιουργήθηκε, ζητήσαμε να κατατεθεί στο Δημοτικό συμβούλιο γνωμοδότηση Νομικού Φορέα. Το μεγάλο ερώτημα λοιπόν είναι, γιατί δεν το κάνουν;

-Έχετε ταράξει τα νερά πάντως. Ακούγονται πολλά για τα μελλοντικά σας σχέδια. Διαβάζετε και εσείς για σενάρια ενός μεγάλου σχήματος, ευρύτερου πολιτικά στο οποίο θα συμμετέχετε. Έχουν δόση αλήθειας όλα αυτά ή είναι φανταστικά σενάρια;

Είναι πολύ νωρίς ακόμη για να μπορέσει κάποιος να μιλήσει συγκεκριμένα για το τι πρόκειται να γίνει στις επόμενες εκλογές. Με ενδιαφέρει όμως και θα χαιρόμουν πολύ αν μπορούσαν αυτοδιοικητικά στελέχη και όχι μόνο, εγνωσμένου κύρους και εκτίμησης στην κοινωνία, να ενώσουν τις δυνάμεις τους, μακριά από στενούς κομματικούς εναγκαλισμούς για να βγάλουν τον Δήμο της Δράμας από την δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται. Σε ένα τέτοιο σχήμα θα μπορούσα να βρεθώ με οποιοδήποτε ρόλο, αν και όπως σας είπα είναι πολύ νωρίς ακόμη για να συζητήσουμε αυτά τα θέματα.

-Κλείνοντας τι θα θέλατε να προσθέσετε;

Η Αυτοδιοίκηση βρίσκεται σε δύσκολη θέση σήμερα και οι συμπολίτες μας σε ακόμη δυσκολότερη. Επιβάλλεται σε αυτή την συγκυρία να ενώσουμε τις δυνάμεις μας στον Δήμο Δράμας και μέσα από συναινετικές διαδικασίες να περάσουμε από αυτές τις Συμπληγάδες όλοι μαζί με το μικρότερο δυνατό κοινωνικό κόστος.

 



Σχόλια (6)

Νικος Πουργαμίδης - Κυριακή 25 Μαρτίου 2012 στις 22:34
Συμφωνω σε ολα τα σημεια στη συνεντευξη του αξιοτιμου κ.Ανεστη Τερζή. Εχει απολυτο δικιο και ευστοχα αναφερει τα προβληματα με εναν μοναδικο τροπο. Πρεπει να δωθουν αμεσα λυσεις στα προβληματα που απασχολουν τον καθε Δραμινό.Τα θερμα μου συγχαρητηρια κυριε Τερζη.

μπαμπης - Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011 στις 13:01
συγχαρητηρια ανεστη

Γιώργος Γ. - Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011 στις 11:09
Σε πολλά σημεία ο κ. Τερζής έχει δίκαιο,όμως όπως λέει η κρίση αφαιρεί πόρους και δεν δίνει καμιά ανπτυσιακή προοπτική, μια και η Τρόϊκα και η ΕΕ ζητά απολύσεις. Είναι γεγονός ότι τα αδύνατα κοινωνικά στρώματα υποφέρουν, είναι επίσης αλήθεια ότι σε σύγκριση με άλλες χώρες ο δημόσιος τομέας είναι υπερφορτωμένος και απασχολεί δραστήριους ανθρώπους, που θα ήτανε στις ιδιωτικές επιχειρήσεις προοπτική νέας ανάπτυξης και ευημερίας, διότι οι Τ.Α. δεν πρέπει να αντλούν πόρους από το δημόσιο για ανάπτυξη, αλλά να είναι αυτόνομες. Τώρα λεφτά δεν έχουμε,γιατί είμαστε υπερχρεωμένοι, οι επενδυτές απαιτούν εμπιστοσύνη και συναίνεση σε όλους τους τομείς, μόνοι μας δεν τα βγάζουμε πέρα,και δεν συμφωνούμε σε ένα μίνιμουμ πρόγραμμα, ξένους δεν θέλουμε, η συνεργασία με ξένους είναι στη χώρα ανύπαρκτη, φωνάζουμε, απεργούμε, σπάζουμε, τρομάζουμε, χωρίς ραγδαίες εναλλακτικές λύσεις από εμάς για εμάς, Τι κάνουμε χωρίς ιδέες, χωρίς λεφτά,χωρίς συνεργασία και συναίνεση, χωρίς εμπιστοσύνη για έπενδυτές εντόπιους και ξένους; Αναλύστε μας, τα πραγματικά γεγονότα, αντί να λέμε, όλοι οι άλλοι φταίνε εκτός από εμάς. Ευχαριστώ Γιώργος Γ.

ανωνυμοσ - Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011 στις 17:24
εξαιρετικος-καυστικος-γνωστης- ρητορας και μαγκας καταγγελει το δραμα...της δραμας

ΝΑΚΟΣ - Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011 στις 17:22
kaθε φορα και καλυτερος ο τερζης

ΑΚΗΣ - Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011 στις 00:16
Εξαιρετική η συνέντευξη του ανέστη, χτυπάει έυστοχα με τα σχολιά του στα προβλήματα της διοίκησης της Δράμας και την ανεπάρκεια της στο να διοικήση την πόλη.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ