Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

Ο ΑΦΥΛΑΚΤΟΣ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ


 

ΟΡΓΙΟ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ

Προκαταρκτική εξέταση διέταξε ο εισαγγελέας με αφορμή την καταγγελία του πρώην γενικού γραμματέα του ΚΕΠΥΟ Διομήδη Σπινέλη για όργιο διαφθοράς στους φορο-ελεγκτικούς μηχανισμούς, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να χάνει δεκάδες δισεκατομμύρια.

4-4-2

O κ. Σπινέλης υποστήριξε ότι για κάθε 100 ευρώ οφειλές, οι εφοριακοί και τελωνειακοί λαμβάνουν τα 40 ευρώ ως μίζα, τα υπόλοιπα 40 ευρώ χάνονται καθώς με διάφορες ρυθμίσεις διαγράφεται κατά καιρούς το μεγαλύτερο μέρος των προστίμων και των προσαυξήσεων και μόνο τα 20 ευρώ καταλήγουν στα ταμεία του κράτους. Ο κ. Σπινέλης έκανε λόγο για πολυνομία στο φορολογικό σύστημα που δεν αποδίδει έσοδα στο κράτος, ενώ όσον αφορά τις εφορίες ο πρώην γενικός γραμματέας ανέφερε ότι μόλις το 6% ολοκληρώνει σε σύντομο χρόνο τις υποθέσεις.

ΣΟΚ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Ο επικεφαλής των ελέγχων του ΣΔΟΕ επισήμανε ότι ακόμη και σε επιστροφές φόρων σε φορολογούμενους, ένα ποσοστό 10% από αυτές καταλήγει στις τσέπες ελεγκτών - εφοριακών. Οι καταγγελίες αυτές είναι φοβερές και έχουν προκαλέσει σοκ στην ελληνική κοινωνία, που άκουγε πάρα πολλά για την λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών αλλά δεν φανταζόταν τέτοια μεγέθη και τέτοια λειτουργία.

EΦΕΔΡΕΙΑ ΑΛΑΛΟΥΜ

Ο δημόσιος τομέας υπολειτουργεί και δεν μπορείς εύκολα να βγάλεις άκρη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το καθεστώς εφεδρείας το οποίο δέχθηκε η τρόικα όπου είδαμε απίστευτες καταστάσεις. Ακόμη και τους υπαλλήλους του στενού δημοσίου τομέα οι οποίοι συνταξιοδοτήθηκαν από την υπηρεσία τους με αίτησή τους τελευταίους δύο μήνες αλλά και όσους οδηγήθηκαν υποχρεωτικά σε κανονική συνταξιοδότηση, λόγο συμπλήρωσης ηλικίας και συντάξιμων χρόνων, χρεώνει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ότι εντάσσονται στην εφεδρεία ή στο προσυνταξιοδοτικό καθεστώς έτσι ώστε ο αριθμός τους να φτάσει τους 30.000, που έχει συμφωνηθεί με την τρόικα να αποχωρήσουν από το δημόσιο μέχρι το τέλος του χρόνου. Με τέτοιες αλχημείες οι δανειστές μας τρελαίνονται και φυσικά τώρα ζητούν απολύσεις στον δημόσιο τομέα, γιατί βλέπουν ότι άλλα συμφωνήθηκαν και άλλα γίνονται στην πράξη.

ΑΠΟΛΥΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ

Θέλετε ακόμη μία παράμετρο που δείχνει πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα λειτουργίας στο δημόσιο; Για το θέμα της εφεδρείας, μόνο 90 από τους 151 φορείς ανταποκρίθηκαν στη σχετική εγκύκλιο του ειδικού γραμματέα ΔΕΚΟ Γιώργου Κυριακού, σύμφωνα με την οποία είχαν προθεσμία έως και τις 26 Σεπτεμβρίου για να δηλώσουν το 10% του προσωπικού τους που έμπαινε στην εφεδρεία. Ωστόσο, ακόμη και οι φορείς που απάντησαν στην Ειδική Γραμματεία απέφυγαν με διάφορα επιχειρήματα να αποστείλουν συγκεκριμένα ονόματα εργαζομένων. Περίπου 40 φορείς δήλωσαν πως δεν θα έπρεπε να έχουν περιληφθεί στις διαδικασίες της εργασιακής εφεδρείας. Μεταξύ των 40 αυτών φορέων υπήρξαν και περιπτώσεις όπου ανέφεραν πως σε σχέση με τις προβλεπόμενες οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού, διαθέτουν πολύ λιγότερους υπηρετούντες και για τον λόγο αυτό δεν έχουν καμία δυνατότητα να προκρίνουν κάποιους από αυτούς ως πλεονάζοντες. Έτσι οδηγούμαστε στην πλήρη διάλυση και στο απόλυτο χάος.

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ- ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

Διάβασα την γραπτή απάντηση για τον οδικό άξονα Δράμας - Αμφίπολης που έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης στον Βουλευτή Δράμας κ. Μαργαρίτη Τζίμα.

Από το κείμενο της απάντησης φαίνεται:

• Η μελέτη του Οδικού Άξονα δημοπρατήθηκε στις 11/3/2009 με χρόνο περαίωσης 20 μήνες. Ήδη από τότε έχουν παρέλθει 32 μήνες.

• Εγκρίθηκε η μελέτη αναγνώρισης.

• Βρίσκεται σε διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

• Ολοκλήρωση της μελέτης πρώτο εξάμηνο του 2012.

• Συνολικό κόστος έργου 250 εκ. ευρώ και κόστος απαλλοτριώσεων 30 εκ. ευρώ.

ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Συνολικό κόστος γύρω στα 300 εκατομμύρια για ένα οδικό άξονα που δεν αποτελεί προτεραιότητα. Βλέπω πολύ δύσκολη την χρηματοδότηση του έργου. Καλές οι μελέτες -οι προμελέτες και τα σχέδια, αλλά η Δράμα του 2011 δεν έχει κάθετο άξονα με την Εγνατία και φυσικά παραμένει απομονωμένη και χωρίς σοβαρές οδικές υποδομές.

Όλα τα άλλα είναι για εσωτερική κατανάλωση και για συζητήσεις. Ο δρόμος Δράμας- Καβάλας ή Δράμας -Αμφίπολης παραπέμπουν σε περασμένες δεκαετίες. Ο κόσμος της Δράμας κουράστηκε να ακούει μεγάλα λόγια. 'Έργα θέλει και όχι παραμύθια της χαλιμάς.

ΣΤΟ ΚΑΥΤΑΤΖΟΓΛΕΙΟ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ

Τις θυμάστε κάποιες διαβεβαιώσεις ότι η Δόξα θα παίξει μέχρι το τέλος του 2011 στην έδρα της αφού θα ολοκληρώνονταν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και θα ξεκινούσαν μέσα στον Νοέμβριο οι εργασίες στο γήπεδο; Οι μέρες περνούσαν αλλά οι εργασίες δεν ξεκινούσαν. Τελικά ορισμένοι άρχισαν να διαδίδουν ότι προέκυψαν κάποια εμπόδια στην χρηματοδότηση από τον ΟΠΑΠ των έργων στο γήπεδο. Τελικά σε πρόσφατη συνέντευξη ο προπονητής της Δόξας Μάκης Κατσαβάκης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση η ομάδα να γυρίσει στο γήπεδο και θα βγάλει όλο το πρωτάθλημα στο Καυτατζόγλειο. Και τώρα πώς θα ζήσουμε χωρίς ελπίδα και προσμονή; Είχαμε αρχίσει να ονειρευόμαστε, ένα μικρό Καραισκάκη στην πόλη , ένα γήπεδο αντάξιο της ιστορίας της Δόξας.

ΤΑ ΨΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ

Αναγκαστικά πρέπει να προσαρμοστούμε στην σκληρή πραγματικότητα. Στην Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος του 2012 και φυσικά η ομάδα χάνει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα, την έδρα. Όπως ανέφερε ο κ.Κατσαβάκης. "Αν παίζαμε στην Δράμα, η Δράμα μαζεύει και 7 και 8 και 10 χιλιάδες κόσμο, ακόμη και 12!! Βέβαια αυτή τη χρονική στιγμή όλες οι ομάδες έχουν χάσει φιλάθλους από τις τηλεοπτικές μεταδόσεις. Μέσα στην Δράμα θα είχαμε 3 με 4 χιλιάδες κόσμο παρότι η ομάδα είναι σε αυτό το επίπεδο. Και θα ήταν μια πρόσθετη ενίσχυση». Να θέσω και κάποια άλλη παράμετρο. Η ευκολία με την οποία έγιναν οι δηλώσεις για γρήγορη επιστροφή της Δόξας στο γήπεδό της εκθέτουν όσους χωρίς δεύτερη σκέψη έχτιζαν στην άμμο παλάτια. Δεν είναι δυνατόν να δημιουργείς προσδοκίες σε ένα κομμάτι της κοινωνίας και όταν διαψεύδεσαι να σφυρίζεις αδιάφορα και να μην μιλάς. Είναι εύκολα τα λόγια τα ψεύτικα , τα μεγάλα ...αλλά από έργα έχουμε ανάγκη.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ