Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Θεόδωρος Χατζόπουλος

Πρόεδρος Δ.Σ. ΚΤΕΛ Ν. Δράμας

2 σχόλια

 

Στην συνέντευξη της εβδομάδας φιλοξενούμε τον Πρόεδρο του ΚΤΕΛ Νομού Δράμας Θεόδωρο Χατζόπουλο. Χαρακτηρίζει το ΚΤΕΛ Ν. Δράμας ένα ζωντανό οργανισμό που διαθέτει 75 Υπεραστικά και 5 Τουριστικά λεωφορεία ενώ το σύνολο των μετόχων είναι 140. Όπως τονίζει αυτή η μεγάλη εταιρεία προσφέρει κοινωνικό έργο αφού διάφορες κοινωνικές ομάδες απολαμβάνουν, λόγω της κρατικής παρέμβασης, συγκεκριμένα προνόμια, χωρίς το κράτος να δίνει ούτε ένα ευρώ τώρα και παλιότερα ούτε μια δραχμή. Σχετικά με την μεταφορά των μαθητών τονίζει ότι η μεταφορά των μαθητών αναδεικνύει την ανακολουθία και την έλλειψη συνέχειας στο Ελληνικό Κράτος. Η ασυνέπεια του κράτους ανάγκασε τους μετόχους του ΚΤΕΛ με πόνο ψυχής να σταματήσουν την δωρεάν μεταφορά μαθητών. Στο ερώτημα αν μπορεί να βρεθεί λύση ο κ. Χατζόπουλος είναι ξεκάθαρος. Όπως υπογράμμισε «Δεν πιστεύουμε πια στα λόγια. Λύση είναι να δοθούν τα χρήματα που έχουμε να λαμβάνουμε για να λυθεί το αδιέξοδο. Εμείς έχουμε την καλή διάθεση, αλλά μετά από τόσο εμπαιγμό …συγγνώμη δεν είμαστε ούτε αυτόχειρες ούτε έχουμε διάθεση αυτοκτονίας.»

- Κε Χατζόπουλε πότε ξεκίνησε η λειτουργία του ΚΤΕΛ Δράμας;

Η ιστορία των ΚΤΕΛ ξεκινά 60 χρόνια πριν.Το 1952 συστήθηκαν 104 Κ.Τ.Ε.Λ («Κοινό Ταμείο Είσπραξης Λεωφορείων») με το νόμο Ν.2119/1952. Από τότε είχαμε αρκετές αλλαγές κυριότερες από τις οποίες είναι: 1967: Έγιναν αλλαγές στον τρόπο διάρθρωσης των ΚΤΕΛ (συγχωνεύτηκαν σε 8 Κ.Τ.Ε.Υ.Λ.). 1973: Με Προεδρικό Διάταγμα (102/1973) λειτούργησαν με την μορφή Ν.Π.Ι.Δ «Ιδιότυπου Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Αυτοκινητιστών». 2003: Στις 10/09/2003 το Κ.Τ.Ε.Λ. Νομού ΔΡΑΜΑΣ μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «ΚΟΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ (Κ.Τ.Ε.Λ.) ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Ν.ΔΡΑΜΑΣ -ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», με Διακριτικό τίτλο «ΚΤΕΛ Ν. ΔΡΑΜΑΣ Α.Ε.». Τα ΚΤΕΛ βρίσκονται υπό την άμεση εποπτεία του κράτους (Υπουργός Μεταφορών και Νομάρχης της έδρας τους όσο υπήρχε η Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και πλέον ο Περιφερειάρχης και η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση). Τα υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Εσωτερικών, καθορίζουν το ύψος του κομίστρου (δηλ. τις τιμές των εισιτηρίων).

-Πόσοι είναι οι μέτοχοι και πόσα τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Νομού Δράμας;

Το ΚΤΕΛ Ν. Δράμας είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Διαθέτουμε 75 Υπεραστικά και 5 Τουριστικά λεωφορεία. Το σύνολο των μετόχων είναι 140. Δηλαδή 140 οικογένειες προσπαθούν να συντηρηθούν από το ΚΤΕΛ. Επίσης έχουμε 22 εργαζόμενους στην λειτουργία του ΚΤΕΛ, εκτός φυσικά των οδηγών που έχει το κάθε λεωφορείο. Να διευκρινίσω ότι για την απασχόληση των οδηγών στο λεωφορείο υπεύθυνοι είναι οι ιδιοκτήτες. Αυτή η μεγάλη εταιρεία προσφέρει κοινωνικό έργο και θα πρέπει να το διευκρινίσουμε. Διάφορες κοινωνικές ομάδες απολαμβάνουν, λόγω της κρατικής παρέμβασης, συγκεκριμένα προνόμια όπως οι πολύτεκνοι κόβουν μισό εισιτήριο, οι μαθητές το ίδιο, οι πολιτικοί ανάπηροι επίσης μισό εισιτήριο, οι φοιτητές πληρώνουν το 75% της τιμής του εισιτηρίου όπως οι στρατιώτες, ενώ 50% πληρώνουν οι εν ενεργεία αστυνομικοί. Αυτό το κοινωνικό κράτος που θεσμοθετήθηκε από την σύγχρονη Ελλάδα, ουσιαστικά το επιχορηγούμε εμείς. Το κράτος μας αναγκάζει να εφαρμόσουμε αυτήν την πολιτική, χωρίς να μας δίνει ούτε ένα ευρώ τώρα και παλιότερα ούτε μια δραχμή. Θα πρέπει φυσικά να σημειώσω και την παρέμβαση του υπεραστικού ΚΤΕΛ στις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Είναι για τον νομό μας σχεδόν όλα τα χωριά, όπου αναγκαζόμαστε να στέλνουμε λεωφορεία με 1ή 2 επιβάτες, για να εξυπηρετήσουμε το επιβατικό κοινό. Εδώ θα ήθελα να σημειώσω και τις ιδιαιτερότητες των νομών της Περιφέρειας που αντιμετωπίζονται με τα ίδια μέτρα και σταθμά με τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης. Στους 2 νομούς επιδοτούν το εισιτήριο πχ από την Κηφισιά στον Πειραιά.

-Το ΚΤΕΛ βρέθηκε το τελευταίο διάστημα στην επικαιρότητα για το πρόβλημα που προέκυψε με την μεταφορά των μαθητών. Πώς δημιουργήθηκε αυτό το πρόβλημα;

Είναι ένα πρόβλημα που αναδεικνύει την ανακολουθία και την έλλειψη συνέχειας στο Ελληνικό Κράτος. Το 2010 η τότε Περιφερειάρχης κα Κόκλα δεν υπέγραφε την σύμβαση για την μεταφορά των μαθητών, για διάφορους λόγους. Εμείς με τις διαβεβαιώσεις τους συνεχίζαμε και πέρασε η σχολική χρονιά χωρίς να πάρουμε μια δεκάρα, αν και μεταφέραμε όλη την χρονιά δωρεάν τα παιδιά. Όλη αυτήν την περίοδο αγωνιζόμασταν ως διοίκηση για την λύση του «Γόρδιου Δεσμού». Τελικά ψηφίστηκε μια τροπολογία που αφορούσε αρκετά ΚΤΕΛ και προβλέπονταν να ισχύσει αναδρομικά η σύμβαση που είχαμε στο παρελθόν με την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Κάτι τέτοιο δεν έγινε. Αναγκαστήκαμε να συνεχίσουμε τις επαφές στην Αθήνα, όπου μας διαβεβαίωσαν ότι ισχύει ότι ψηφίστηκε στην Τροπολογία. Η χρονιά πέρασε και ήρθε η καινούρια σχολική χρονιά, όπου με την εφαρμογή του Καλλικράτη η αρμοδιότητα πήγε στους Δήμους. Αναγκαστικά συρθήκαμε να μεταφέρουμε τους μαθητές γιατί δεν είχαμε σύμβαση από την προηγούμενη χρονιά. Είχαμε να λαμβάνουμε 1 εκατομμύριο ευρώ και φυσικά δεν θέλαμε να δημιουργηθεί κοινωνικό πρόβλημα με συνέπειες στον οικογενειακό προϋπολογισμό της κάθε οικογένειας. Η έλλειψη σύμβασης διαιώνιζε το πρόβλημα και δημιουργήθηκε οικονομικό αδιέξοδο στην Ανώνυμη Εταιρεία μας. Η μαθητική κάρτα ήταν μια πρωτοβουλία του ΚΤΕΛ Δράμας και των Καλλικρατικών δήμων για να λυθεί έστω προσωρινά το πρόβλημα. Παρ’ όλα αυτά η ασυνέπεια του Κράτους συνεχίζονταν. Δεν πήραμε ούτε τις λειτουργικές δαπάνες μας, με αποτέλεσμα να βρεθούμε σε μηδενικό σημείο. Η κοινωνική πολιτική είναι καλό να εφαρμόζεται, αλλά απαιτείται και συνέπεια. Η λογική να την εξαγγέλλεις και να μην την εφαρμόζεις μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. Το ΚΤΕΛ πλήρωσε πολύ ακριβά αυτήν την ασυνέπεια και φτάσαμε στην φετινή σχολική χρονιά, όπου για ακόμη μία χρονιά ακούμε λόγια αλλά δεν βλέπουμε έργα. Αναγκαστήκαμε με πόνο ψυχής, το ξανατονίζω με πόνο ψυχής γιατί γνωρίζουμε ως άνθρωποι της πιάτσας τι βιώνει η κάθε οικογένεια να σταματήσουμε την δωρεάν μεταφορά. Πλέον οι μαθητές με μαθητική κάρτα πληρώνουν μισό εισιτήριο και ευελπιστούμε ότι σύντομα θα λυθεί το πρόβλημα, για να επανέλθουμε στην δωρεάν μεταφορά.

-Ποια είναι η κατά προσέγγιση συνολική οφειλή στο ΚΤΕΛ Νομού Δράμας;

Από την προπέρσινη σχολική χρονιά το υπόλοιπο είναι 600 χιλιάδες Ευρώ. Από την περυσινή χρονιά , όπου εφαρμόστηκε ο Καλλικράτης και η μαθητική ταυτότητα το υπόλοιπο είναι 240 χιλιάδες. Έχουμε να λαμβάνουμε επίσης 420 χιλιάδες από την ενδοδημοτική συγκοινωνία που κάναμε και ενώ κόψαμε τιμολόγια, πληρώσαμε ΦΠΑ δεν εξοφληθήκαμε. Να σημειώσω ότι δεν μας έχουν πληρώσει τις επιδοτήσεις για 13 λεωφορεία που μπήκαν στην κυκλοφορία. Για να καταλάβετε η επιδότηση για κάθε λεωφορείο είναι γύρω στις 100 χιλιάδες ευρώ . Επίσης να τονίσω ότι για την μεταφορά των μαθητών έχουν κοπεί τιμολόγια, πληρώθηκε ΦΠΑ , φορολογήθηκε ο κάθε μέτοχος ξεχωριστά σαν να έχουν εισπραχθεί τα δεδουλευμένα.

-Με την εμπειρία σας βλέπετε να βρίσκετε λύση;

Δεν πιστεύουμε πια στα λόγια. Λύση είναι να δοθούν τα χρήματα που έχουμε να λαμβάνουμε για να λυθεί το αδιέξοδο. Εμείς έχουμε την καλή διάθεση, αλλά μετά από τόσο εμπαιγμό …συγγνώμη δεν είμαστε ούτε αυτόχειρες ούτε έχουμε διάθεση αυτοκτονίας.

- Κε Πρόεδρε δώστε μας τέλος κάποια στοιχεία και για το Τουριστικό Γραφείο του ΚΤΕΛ Δράμας που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια…

Το Τουριστικό Γραφείο ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΔΡΑΜΑΣ- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε. ιδρύθηκε από την ΚΤΕΛ Ν.ΔΡΑΜΑΣ Α.Ε. και λειτουργεί με άδεια του Ε.Ο.Τ. σε ιδιόκτητο γραφείο. Στο Τουριστικό Γραφείο ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΔΡΑΜΑΣ- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε. μπορεί όποιος θέλει: Να μισθώσει λεωφορεία για ημερήσιες ή πολυήμερες εκδρομές για σχολεία, συλλόγους, ομάδες, σωματεία. Να κλείσει πακέτα εκδρομών (μετακινήσεις και διαμονή) τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Να αγοράσει αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Να κλείσει ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό. Οι οδηγοί των λεωφορείων μας χαρακτηρίζονται από την εμπειρία τους στο χώρο των ταξιδιών και τα λεωφορεία που διαθέτει το Τουριστικό Γραφείο είναι καινούργια και πλήρως εξοπλισμένα. Όποιος θέλει μπορεί να επικοινωνήσει με το άρτιο προσωπικό του ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ ΔΡΑΜΑΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε και να οργανώσει τις καλύτερες διακοπές, συνδυάζοντας υψηλή ποιότητα με χαμηλές τιμές.

Είμαστε έτοιμοι να σας ενημερώσουμε για τις εκδρομές μας.

Υπεύθυνη είναι η κα Μιχαηλίδου Έλσα:  ΤΗΛ:2521058168 ΦΑΞ:2521058162 EMAIL: elsa-dra@otenet.gr

 



Σχόλια (2)

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ - Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012 στις 08:05
Η μεταφορά των μαθητών αναδεικνύει την ανακολουθία και την έλλειψη συνέχειας στο Ελληνικό Κράτος ξεφτιλα κρατοςςς

Ανώνυμος - Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012 στις 08:04
kratos μπαταξης!!!!!!!!!!!!!!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ