Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΕΝΤΑΤΙΚΗΣ


 

Γκάφα της ΕΡΤ σε βίντεο με ομιλία του πρωθυπουργού. Κατά 1.000 χρόνια θα αργήσει η ανάπτυξη στην Ελλάδα, σύμφωνα τουλάχιστον με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ. Η κρατική τηλεόραση μετέδωσε χθες βίντεο από την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα όπου ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι μέχρι τα τέλη του 2013 θα έρθει η ανάκαμψη.

Ωστόσο η ΕΡΤ είχε άλλη... οπτική. Στο «σούπερ» του βίντεο εμφάνισε τον Αντώνη Σαμαρά σίγουρο ότι η ανάπτυξη θα έρθει στην Ελλάδα το... 3013. Μάλιστα το ίδιο λάθος επανέλαβε και στο βραδινό δελτίο ειδήσεων στην ΕΤ1! Τελικά η λανθάνουσα γλώσσα λέει την αλήθεια. Με τα μέτρα που εφαρμόζονται ανάπτυξη και ανάκαμψη μην περιμένετε.

Όσο και αν την ευαγγελίζονται οι κυβερνώντες. Πάμε στο θέμα των ΤΕΙ της Δράμας , όπου μεγάλη κουβέντα γίνεται για το τι θα απογίνουν τα τμήματα που λειτουργούν εδώ, ενώ ξεκίνησε και η παραφιλολογία με το σχέδιο Αθηνά που πολλοί βλέπουν να αποσύρεται λόγω των μεγάλων αντιδράσεων. Έλαβα μια επιστολή από ένα φίλο που έδωσε μια άλλη οπτική σε αυτό το θέμα.

Μεταξύ άλλων ανέφερε: «Το σύστημα νοσεί γιατί η αναίσχυντη καθηγητο-κρατία που φυσικά ευημερεί μέσα από την ρουσφετολογία και είναι διαχρονικό θεμέλιο των υπουργικών συμβούλιων κάθε κυβέρνησης, φρόντισε να φτιάξει ένα σύστημα κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσίν της.

Σκέψου το απλούστατο γιατί με την κάθε Ίδρυση Τμήματος ΤΕΙ στο ίδιο φύλλο της Κυβέρνησης δεν υπήρχε και η αναλυτική καταγραφή των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους; Δεν είναι καθόλου μα καθόλου δύσκολο να συνυπήρχαν όλα αυτά. Μήπως δεν έγινε γιατί η αναρχία βολεύει τους λιγότερο ικανούς και περισσότερο δολοπλόκους;

Στην Σουηδία ή την Βρετανία χρησιμοποιούν την Παιδεία σαν όχημα ανάπτυξης. Κάθε πόλη έχει και εκεί ένα και δύο Πανεπιστήμια όχι απλά Τμήματα. Οι πόλεις ζούνε ξέρεις από αυτά τα Ιδρύματα στο εξωτερικό. Εμείς δεν ζούμε γιατί επίτηδες στήσαμε στην άμμο πύργους και κάστρα... όχι εγώ και εσύ... αλλά κάποιοι υπουργοποιημένοι καθηγητάδες που την χώρα της γνώσης και του Πολιτισμού την κάνανε μαγαζάκι τους...

Όταν έχεις καθηγητάδες μόνιμους και επισκέπτες που ρίχνουν στον αέρα προτάσεις - πυροτεχνήματα, χωρίς ποτέ να μπουν στον κόπο να τις καταγράψουν, γιατί αυτό απαιτεί δουλειά, τι περιμένεις;» Εξαιρετικός ο προβληματισμός, από ένα άνθρωπο που γνωρίζει καλά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τον ευχαριστώ για την επικοινωνία.

Τελικά για όσα βιώνουμε και στην εκπαίδευση υπάρχουν υπεύθυνοι. Ας μην τους ψάχνουμε στην Αθήνα και στην Τρόικα. Για να δούμε και ορισμένα στοιχεία που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αφορούν την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην Ανώτατη Εκπαίδευση λειτουργούν 499 Τμήματα, εκτός των Στρατιωτικών Σχολών.

Από αυτά τα 286 ανήκουν σε ΑΕΙ και τα 213 σε ΤΕΙ. Από το 1999 έως το 2009 ιδρύθηκαν περίπου 100 νέα Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, λόγω της χρηματοδότησης από την ΕΕ. Είκοσι τέσσερα ΑΕΙ είναι διάσπαρτα σε 36 διαφορετικές πόλεις και 16 ΤΕΙ σε 40 πόλεις και κωμοπόλεις.

Παραδείγματα τμημάτων σε παρόμοιους επιστημονικούς κλάδους: 1. Στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης υπάρχουν δύο χωριστά τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (στη Θεσ/νίκη και στις Σέρρες). 2. Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών υπάρχει ένα Τμήμα Οικονομικών και ένα Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών. Επιπλέον, στο ίδιο Πανεπιστήμιο υπάρχει ένα Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και ένα άλλο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας. 3. Στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, υπάρχει ένα Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και ένα Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης. 4. Στο Πανεπιστήμιο της Μακεδονίας υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Μάρκετινγκ και Διοίκησης Διαδικασιών (βρίσκεται στην Έδεσσα) και Διοικητικής Τεχνολογίας (βρίσκεται στη Νάουσα). 5. Στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών. 6. Στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου υπάρχουν τμήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών και επίσης Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών.

Και μετά αναρωτιόμαστε πως φτάσαμε εδώ. Μα είναι δυνατόν να αντιμετωπίζουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση με τόση προχειρότητα και με λογικές εξυπηρέτησης τοπικών διεκδικήσεων;

 


ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ