Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Λευτέρης Χρυσοχοΐδης

Μέλος Δ.Σ. Εφοριακών Δράμας-Καβάλας- Δημ. Σύμβουλος Δήμου Δράμας

 

Στην συνέντευξη της εβδομάδας φιλοξενούμε το μέλος του Δ.Σ. Εφοριακών Δράμας-Καβάλας- και Δημ. Σύμβουλο Δράμας Λευτέρη Χρυσοχοίδη. Τονίζει ότι για την φοροδιαφυγή φταίνε το σύστημα, οι εφορίες αλλά και οι πολίτες και χαρακτηριστικά αναφέρει «Το Υπουργείο Οικονομικών με την πολιτική που ακολουθεί βάζει το «κάρο μπροστά από το άλογο», η φοροδιαφυγή δεν αντιμετωπίζεται χωρίς εργασιακή ειρήνη, με διάλυση των υπηρεσιών, με καταρράκωση του ηθικού και της αξιοπρέπειας των εφοριακών, με Εφορίες ως κέντρα εκτόνωσης των φορολογουμένων». Τάσσεται υπό προϋποθέσεις υπέρ της κατάργησης ορισμένων ΔΟΥ και χαρακτηρίζει το υπάρχον φορολογικό σύστημα αναχρονιστικό, αντιαναπτυξιακό, άδικο, πολύπλοκο που χρειάζεται κάθετη και ριζική παρέμβαση για την απλοποίηση και την εύκολη εφαρμογή του. Αξιολογεί ως πετυχημένη την σημερινή δημοτική αρχή υπογραμμίζει ότι η Δράμα χρειάζεται ένα τοπικό όραμα και σχέδιο, αναφέρει ότι θα είναι και πάλι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος και τέλος τάσσεται υπέρ του εκλογικού νόμου όπου οι πολίτες θα ψηφίζουν σε άλλη κάλπη για δημοτικούς συμβούλους με ενιαίο ψηφοδέλτιο και σε άλλη για δήμαρχο.

-Τελικά τι φταίει που η φοροδιαφυγή ζει και βασιλεύει; Το σύστημα, οι πολίτες ή οι Εφορίες (Δ.Ο.Υ.);

Και τα τρία μαζί. Το σύστημα, γιατί έχουμε ένα ανήμπορο, ανίκανο κράτος και μια διαλυμένη δημόσια διοίκηση. Οι Εφορίες, γιατί δε λειτουργούν από μόνες τους, «εν κενώ», αλλά αποτελούν τμήμα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης κατά συνέπεια εμφανίζουν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό όλες τις γνωστές αδυναμίες της δημόσιας διοίκησης. Τις ευθύνες για τα προβλήματα της φοροδιαφυγής, της αποδιοργάνωσης των υπηρεσιών μας και του χαοτικού θεσμικού και  νομικού  πλαισίου, δεν τις έχουν οι εφοριακοί αλλά οι εκάστοτε πολιτικές και υπηρεσιακές ηγεσίες. Το Υπουργείο Οικονομικών με την πολιτική που ακολουθεί βάζει το «κάρο μπροστά από το άλογο», η φοροδιαφυγή δεν αντιμετωπίζεται χωρίς εργασιακή ειρήνη, με διάλυση των υπηρεσιών, με καταρράκωση του ηθικού και της αξιοπρέπειας των εφοριακών, με Εφορίες ως κέντρα εκτόνωσης των φορολογουμένων. Παρόλο που έχουν γίνει ορισμένα θετικά βήματα, στις Εφορίες υπάρχει ένα απαρχαιωμένο πληροφοριακό σύστημα TAXIS, έλλειψη προσωπικού και η ενασχόληση με αλλότρια αντικείμενα, μη φορολογικού ενδιαφέροντος. Εμείς, ως εργαζόμενοι στο Υπουργείο Οικονομικών θέλουμε οι συναλλαγές με τις Εφορίες να γίνονται ηλεκτρονικά μέσω INTERNET, οι πληρωμές μέσω τραπεζών, οι φορολογούμενοι να μη χρειάζεται να επισκέπτονται τις υπηρεσίες μας, οι εφοριακοί να ασχοληθούν απερίσπαστα με τον έλεγχο του μεγάλου και αδικαιολόγητου πλούτου, να αξιοποιηθούν στο κυνήγι της φοροδιαφυγής και να επιδοθούν στην αύξηση των δημοσίων εσόδων. Οι πολίτες ευθύνονται για την φοροδιαφυγή, γιατί υπάρχει έλλειψη φορολογικής συνείδησης και ηθικής. Δεν φταίνε όμως μόνο οι πολίτες. Αυτή την στιγμή υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και ελληνικού κράτους, οι πολίτες το βλέπουν σαν εχθρό, το έχουν απέναντί τους. Το κράτος αντί να φροντίζει για το συμφέρον όλων των πολιτών προωθεί συνεχώς μέσω της πολιτικής - κομματικής ηγεσίας τα επιμέρους συμφέροντα, τα προνόμια των ολίγων και προνομιούχων. Οι πολιτικοί ψηφίζουν νομοθετήματα (π.χ. νόμος περί ευθύνης ή καλύτερα περί ανευθυνότητας υπουργών) που τους απαλλάσσουν από κάθε είδους αδικήματα, είτε πολιτικά είτε  οικονομικά, κάτι που δεν ισχύει για τους απλούς πολίτες. Οι τελευταίοι, βλέποντας αυτήν την κατάσταση ατιμωρησίας και λαφυραγώγησης του ελληνικού κράτους καταφεύγουν στην αντικοινωνική συμπεριφορά της φοροδιαφυγής. Όπως αναφέρει το άρθρο 4 του ελληνικού Συντάγματος: «Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου…» άλλα όπως φαίνεται, όλοι είναι ίσοι αλλά κάποιοι είναι πιο ίσοι από τους άλλους π.χ. οι υπουργοί και οι βουλευτές.

-Η κυβέρνηση προώθησε συνενώσεις Εφοριών (Δ.Ο.Υ.) σε όλη την χώρα. Ποιο το σκεπτικό αυτής της πρωτοβουλίας; Προσωπικά είστε υπέρ ή κατά;

Στη εποχή της χούντας επικρατούσε η αντίληψη «κάθε πόλη και στάδιο, κάθε χωρίο και γυμναστήριο». Αυτή η αντίληψη επικράτησε και στην δημιουργία των Εφοριών, όπου κάθε υπουργός ή βουλευτής ήθελε για ψηφοθηρικούς - πελατειακούς λόγους και μια Εφορία στην εκλογική του περιφέρεια. Στην Ελλάδα υπήρχαν 287 Εφορίες, με τις συνενώσεις - συγκολλήσεις ενόψει της αναδιοργάνωσης του φοροεισπρακτικού μηχανισμού έμειναν 120 και μνημονιακός στόχος κατά επιταγή των εντολών της «Τρόικας» και της πολιτικής των ντόπιων «καλών και υπάκουων παιδιών» είναι να γίνουν 60 και μετά 30!! Έπρεπε να γίνει πρώτα μηχανοργάνωση και μετά αναδιοργάνωση. Εμείς συμφωνούμε στην κατάργηση ορισμένων Δ.Ο.Υ. αλλά αυτό να γίνει με «πληθυσμιακά και φοροδοτικά κριτήρια κάθε περιοχής», με την πλήρη μηχανοργάνωση - μηχανογράφηση όλου του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, με κεντρικό σχεδιασμό και προγραμματισμό, με συνεργασία, δημοκρατικό διάλογο και διασφάλιση των οργανικών θέσεων των εφοριακών υπαλλήλων, ώστε οι εφορίες που θα παραμείνουν να μην μετατραπούν σε υπηρεσίες χάους, ταλαιπωρίας και αναποτελεσματικότητας.

-Αλλάζουμε φορολογικά νομοσχέδια σαν τα πουκάμισα. Πρέπει να είναι παγκόσμια πρωτοτυπία κε Χρυσοχοΐδη αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα. Τα μεγάλα λόγια και οι προτάσεις για ενιαίο και σταθερό φορολογικό σύστημα δεν εφαρμόζονται...

Τα τελευταία 3 χρόνια έχουν ψηφισθεί 20 - 25 φορολογικοί νόμοι, έχουμε 4  κυβερνήσεις και 3 μνημόνια. Οι εφοριακοί υπάλληλοι δεν ψηφίζουν επαναλαμβανόμενους φορολογικούς νομούς (που ο ένας αναιρεί τον άλλον), αλλά η εκάστοτε πολιτική ηγεσία και η Βουλή. Το υπάρχον φορολογικό σύστημα είναι αναχρονιστικό, αντιαναπτυξιακό, άδικο, πολύπλοκο και χρειάζεται κάθετη και ριζική παρέμβαση για την απλοποίηση και την εύκολη εφαρμογή του με το ελάχιστο δυνατόν διαχειριστικό κόστος. Πρέπει να υπάρξει σταθεροποίηση του φορολογικού περιβάλλοντος τουλάχιστον για μια 10ετία. Ο έλληνας φορολογούμενος πολίτης πρέπει να γνωρίζει με πλήρη σαφήνεια τους φορολογικούς νόμους και τις συνέπειες της μη τήρησής τους και να μην είναι θύμα των ερμηνειών και παρερμηνειών των «ειδικών» και υπηρεσιών. Οι φορολογικοί νόμοι δεν μπορεί να ερμηνεύονται κατά το δοκούν (αλλιώς ψηφίζεται ο νόμος και αλλιώς ερμηνεύεται με την εγκύκλιο).

-Πόσο επηρεάζει την λειτουργία σας η Τρόικα και τα Μνημόνια;

Η λειτουργία μας επηρεάζεται άμεσα, βλέπε συγχωνεύσεις Εφοριών, ατομικά συμβόλαια αποδοτικότητας - παραγωγικότητας των ελεγκτών για επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, εφεδρείες, απειλές απολύσεων κ.λπ. Τα τεχνικά κλιμάκια του Δ.Ν.Τ. και της Ε.Ε. σε μυστική έκθεση (Ιανουάριος 2013) που συνέταξαν για την κατάσταση των φορολογικών υπηρεσιών, διαπίστωσαν ότι «ο φορολογικός μηχανισμός παραμένει ευάλωτος στις πολιτικές παρεμβάσεις και στη διαφθορά, υπάρχει έλλειψη προσωπικού, η χώρα δεν έχει αποκτήσει μια αποτελεσματική ανεξάρτητη και σύγχρονη φορολογική διοίκηση» και αποτυπώνεται ξεκάθαρα η σκληρή πραγματικότητα, στην οποία είμαστε αναγκασμένοι να εργαζόμαστε κάτω από διαρκή πίεση, συκοφάντηση και έρμαια επιθέσεων κάθε είδους. Εμείς, ως εργαζόμενοι στο Υπουργείο Οικονομικών παρουσιάζουμε σε κάθε ευκαιρία τα προβλήματα των Εφοριών, ζητάμε να ενισχυθούν με προσωπικό και μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η ηγεσία του υπουργείου «ανακαλύπτει τώρα την Αμερική» από την απόρρητη έκθεση της Τρόικας. Μάλλον ζει σε μια εικονική - πλασματική πραγματικότητα, προϊόν άγνοιας ή και σκοπιμότητας «εξωυπηρεσιακών συμβούλων» και «παρασυμβούλων». Οι εφοριακοί αξιολογούνται σύμφωνα με τους στόχους που θέτει (αυθαίρετα) η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών και αν αποτύχουν, καταργούνται από Προϊστάμενοι ή μετατίθενται. Όταν οι πολιτικοί αποτυγχάνουν και δεν επιτυγχάνουν τους στόχους που οι ίδιοι θέτουν, δεν πρέπει να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους και να παραιτούνται; Οι εφοριακοί, είναι κομμάτι της κοινωνίας,  αγωνίζονται μαζί με τον λαό, για φορολογική δικαιοσύνη, πάταξη της φοροδιαφυγής και αντέδρασαν στα χαράτσια από την πρώτη στιγμή. Σήμερα στην Ελλάδα (2013) οι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών είναι 9.700 σε πληθυσμό 11,2 εκατ. κατοίκων. Το ποσοστό των υπαλλήλων (ανά 1.000 κατοίκους) είναι 0,87, ενώ ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 1,4. Τα στοιχεία αυτά είναι ακόμα επιβαρυντικά για την Ελλάδα, αν λάβουμε υπόψη την προβληματική μηχανοργάνωση, την πολυνομία-γραφειοκρατία, την απουσία κεντρικού σχεδιασμού και όλες τις άλλες παθογένειες της δημόσιας διοίκησης.

-Την Τρίτη οι εφορίες σε όλη την χώρα απέργησαν. Ποια είναι τα κυριότερα αιτήματά σας;

Τα κυριότερα αιτήματά μας είναι: Η καταδίκη της άδικης «φορομπηχτικής» φορολογικής πολιτικής, με την συνεχή επιβολή νέων «χαρατσιών» και άδικων φορολογικών επιβαρύνσεων σε ένα καθημαγμένο και εξαθλιωμένο λαό. Η διασφάλιση του συνόλου των οργανικών θέσεων των Εφοριακών υπαλλήλων και η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών μας. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών και η τρόικα έχουν στόχο τη δημιουργία ενός ημιαυτόνομου οργανισμού φορολογικής διοίκησης υπό την  μορφή μιας νέας «ΔΕΚΟ», δηλαδή ως ένας φορέας του ευρύτερου δημόσιου τομέα στον οποίο θα ενταχθεί όλος ο φοροελεγκτικός και φοροεισπρακτικός μηχανισμός της χώρας. Η δημιουργία της νέας αυτής ημιαυτόνομης φορολογικής διοίκησης θα αποτελέσει ουσιαστικά το πρώτο βήμα για τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών είσπραξης φορολογικών εσόδων στην οποία στοχεύει η Τρόικα. Εντάσσεται δηλαδή, στο γενικότερο σχεδιασμό των δανειστών της χώρας μας για την πλήρη συρρίκνωση και ξεπούλημα του δημοσίου τομέα και την άσκηση του μεγαλύτερου όγκου των δραστηριοτήτων του από ιδιώτες και από υπηκόους άλλων ευρωπαϊκών χωρών που θα εγκατασταθούν μόνιμα στη χώρα μας. Επίσης, η Ένωση Λογιστών - Φοροτεχνικών Αττικής συμπαρίσταται στον δίκαιο απεργιακό αγώνα μας και με ανακοίνωση της έχει καλέσει τα μέλη της πανελληνίως να ενημερώσουν τους πελάτες τους επιχειρηματίες, ότι η παράδοση των λογιστηρίων τους και των κρατικών φορολογικών ελέγχων στις πολυεθνικές ιδιωτικές εταιρίες μόνο επί πλέον φόρους και επιβαρύνσεις θα επιφέρει.

-Είστε δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας στο δήμο Δράμας. Πέρασαν 2 1/2 χρόνια από την ημέρα που αναλάβατε την διοίκηση του δήμου Δράμας. Κάνοντας μια σύντομη καταγραφή είστε ικανοποιημένος από το έργο που παράχθηκε;

Η νέα Δημοτική Αρχή με επικεφαλής τον Δήμαρχο Κ. Χαρακίδη ανέλαβε τις τύχες του δήμου Δράμας σε φοβερά δύσκολες στιγμές για την χώρα και τον τόπο μας, και πιστεύω ότι μέχρι σήμερα η πορεία της ήταν επιτυχημένη και έχει επιτευχθεί έργο, γεγονός που ομολογούν δημοσίως και καλοπροαίρετοι εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης. Η αυτοδιοίκηση που θέλουμε να έχουμε και να εφαρμόσουμε πρέπει να είναι μακριά από κλειστά γραφεία, οραματική και όχι διαχειριστική, κοντά στους ανθρώπους και την καθημερινότητα, μαζί με τους πολίτες, να ζει εκεί που ζουν, να τους ακούει, να τους αφουγκράζεται αλλά ταυτόχρονα να τους εμπνέει και να τους κινητοποιεί σε συνεργασία και συμμετοχή. Οι δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που ζούμε δεν επιτρέπουν «ομαδοποιήσεις», «πολυτελείς», αστόχαστες και συντεχνιακές συμπεριφορές.

-Η Δράμα βιώνει μια πρωτοφανή υποβάθμιση. Υπηρεσίες κλείνουν, φορείς καταργούνται ενώ τα ΤΕΙ υποβαθμίζονται. Υπάρχει άνιση μεταχείριση ή για όλα φταίει το κράτος της Αθήνας;

Η Δράμα είναι θύμα της γεωγραφικής θέσης της, βρίσκεται απομονωμένη ανάμεσα στην Κεντρική Μακεδονία και την Θράκη και από τον Νότο έχει την Καβάλα με το λιμάνι και το αεροδρόμιο. Αυτή η μειονεκτική θέση πρέπει να μας αφυπνίσει και να γίνει πλεονέκτημα. Έχουμε μια τάση να ρίχνουμε τις ευθύνες στους άλλους και όχι στον εαυτό μας. Πρέπει να σταματήσουμε να παρακαλάμε τον κεντρικό κράτος να μας δώσει παροχές και διευκολύνσεις, πρέπει να σώσουμε μόνοι τον εαυτός μας. Πρέπει να εξετάσουμε τα δεδομένα της περιοχής μας (ιδιαιτερότητες γεωγραφικές, περιβαλλοντικές, αγροτική – τοπική παραγωγή, προϊόντα, ιστορία, πολιτισμός) ή να αναπτύξουμε μια ιδέα που θα δημιουργεί συγκριτικό πλεονέκτημα για τον τόπο. Η Δράμα χρειάζεται ένα τοπικό όραμα και σχέδιο, μια ανάπτυξη της δικής μας ταυτότητας που να δίνει ένα ονοματεπώνυμο στην περιοχή μας σε συνδυασμό με νέες ιδέες, γνώση, εμπειρία και διάθεση για δουλειά θα οδηγήσουν σε μια καλύτερη ζωή για εμάς και τα παιδιά μας.

-Δύο χρόνια πέρασαν και από την εφαρμογή του Καλλικράτη. Πολλοί κάνουν λόγο για βεβιασμένη επιλογή που δημιούργησε παρά έλυσε προβλήματα. Συμφωνείτε με την παραπάνω προσέγγιση;

Συμφωνώ. Η εφαρμογή του «Καλλικράτη» είναι μια ριζική και μεγάλη μεταρρύθμιση στη διοίκηση μιας ολόκληρης χώρας και απαιτούσε μια εντατική προετοιμασία και ένα σχέδιο σταδιακής εφαρμογής, αντίθετα έγινε βεβιασμένα, βιαστικά και χωρίς σχεδιασμό, όπως τελευταία γίνονται όλα (μνημόνια, κατάλυση κοινωνικού κράτους, τσεκούρωμα μισθών συντάξεων). Στόχος και κυρίαρχο κριτήριο εφαρμογής του «Καλλικράτη» ήταν η περιστολή των δαπανών και του λειτουργικού κόστους με την λογική της τοποθέτησης  στην «κλίνη του Προκρούστη» και όχι την πραγματική βελτίωση της ποιότητας ζωής του δημότη. Πιστεύω, ότι 2,5 χρόνια μετά, το θεσμικό πλαίσιο του «Καλλικράτη» παρουσιάζεται ως ανεπαρκές και ακατάλληλο να δώσει ώθηση προόδου και ανάπτυξης στην Αυτοδιοίκηση. Ο συγκεντρωτισμός, η γραφειοκρατία, οι διαρκείς νομοθετικές παρεμβάσεις αποψίλωσαν το εγχείρημα που θα άλλαζε τον διοικητικό και πολιτικό χάρτη στη χώρα. Η πολιτική και κρατική ηγεσία πρέπει να εντοπίσει τις ατέλειες και τις αδυναμίες του «Καλλικράτη», να τον ενισχύσουν θεσμικά και νομοθετικά, να τον προσαρμόσουν στα νέα οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα. Έτσι μόνο θα έχουμε το σωστό σχέδιο, στη σωστή του εφαρμογή. Διαφορετικά, θα πελαγοδρομούμε χωρίς πρόοδο και χωρίς αποτελέσματα.

-Η οικονομική κρίση φέρνει πολλές αλλαγές στη λειτουργία των ΟΤΑ. Μειώνουν κι άλλο τις δαπάνες ενώ αυξάνουν την εποπτεία και τον έλεγχο. Ποια είναι η άποψή σας;

Ο δημοσιονομικός εκτροχιασμός της χώρας και η προσφυγή στην Τρόικα, έχει οδηγήσει και σε περιορισμό των δαπανών στους Δήμους, σε διαθεσιμότητες των υπαλλήλων, σε μείωση των πόρων προς τους Δήμους και την επιτροπεία - κηδεμονία μέσω του «μηχανισμού οικονομικής παρακολούθησης», ο οποίος ονομάζεται «Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α». Η τρικοματική κυβερνητική κοινοπραξία υιοθετεί μέτρα περιστολής της οικονομικής αυτοτέλειας και συνεπώς και της διοικητικής και πολιτικής αυτοτέλειας των δήμων, εφαρμόζοντας μοντέλο αυστηρής επιτήρησης και ουσιαστικά εκχώρησης της λαϊκής κυριαρχίας που η ίδια έχει αναγκαστεί να αποδεχθεί σε σχέση με τους δανειστές της χώρας. Ουσιαστικά καταργούνται οι συνταγματικές αρχές της οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας των δήμων και υπό την έννοια αυτή η Κυβέρνηση καταργεί την πεμπτουσία της Αυτοδιοίκησης. Οι δήμοι οδηγούνται σε κατάρρευση, σε οικονομικό στραγγαλισμό και η μεθοδευμένη προσπάθεια απαξίωσης της τοπικής αυτοδιοίκησης από κυβερνώντες, τρόικα κι όλους τους αυτόκλητους υποστηρικτές αυτού του ανάλγητου πολιτικού συστήματος, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο των Δήμων και στην κατάλυση της αυτοδιοικητικής τους λειτουργίας σε βάρος των πολιτών. Από την άλλη βλέπουμε ειδήσεις στον ημερήσιο τύπο όπου δήμαρχοι, πρώην νομάρχες και περιφερειάρχες, καθώς και αιρετοί σύμβουλοι της τοπικής αυτοδιοίκησης σε όλη την επικράτεια να ελέγχονται για «μαύρο χρήμα» από το ΣΔΟΕ, να έχουν κινηθεί οι διαδικασίες ανοίγματος τραπεζικών λογαριασμών και ελέγχου του «πόθεν έσχες», αφού έχουν προκύψει ενδείξεις για φοροδιαφυγή, αδικαιολόγητο πλουτισμό και εμπόριο πλαστών και εικονικών τιμολογίων με προμηθευτές από δημοτικές επιχειρήσεις.

-Θα είστε και πάλι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος; Πώς βλέπετε την πληθώρα δημοτικών παρατάξεων που ανακοινώνουν την κάθοδό τους στις δημοτικές εκλογές;

Ναι θα είμαι. Οι πολλοί υποψήφιοι είναι καλό για τον τόπο, δείχνει  ενδιαφέρον για συμμετοχή και προσφορά. Το καλύτερο θα ήταν ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο για τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους και ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο για τους υποψήφιους δημάρχους και ο κάθε πολίτης να επιλέγει και να ψηφίζει αυτόν που θεωρεί καλύτερο και αξιότερο να τον εκπροσωπήσει. Στην Αυτοδιοίκηση πρέπει να βάλουμε τον πήχη ψηλά και με βάση αυτό το κριτήριο να μετρήσουμε και να επιλέξουμε τους υποψήφιους αιρετούς άρχοντες, έχοντας πολλές επιλογές. Οι υποψήφιοι τοπικοί άρχοντες δεν πρέπει να είναι αχυράνθρωποι βουλευτών ή άλλων παραγόντων και το ίδιο πρόσωπο να είναι κατάλληλο μία για δήμαρχος ή αντιπεριφερειάρχης και την άλλη για βουλευτής ή υπουργός.

-Κλείνοντας τι θα θέλατε να προσθέσετε;

Για να πάει μπροστά ο τόπος χρειάζεται όχι μόνο η αποκέντρωση του κράτους στην αυτοδιοίκηση αλλά και η ενίσχυση της άμεσης δημοκρατίας στην αυτοδιοίκηση, της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη διοίκηση των υποθέσεών τους. Εκείνο που θέλουμε για τον τόπο μας είναι να μας κάνει να χαιρόμαστε την καθημερινότητα, ένα τόπο και μια γειτονιά που θα δίνει την δυνατότητα να μεγαλώσουμε ευτυχισμένα παιδιά, ένα τόπο που θα ελκύει και θα δελεάζει την νεολαία να μείνει και να δημιουργήσει σ΄ αυτόν, ένα τόπο που θα είμαστε περήφανοι, θα τον θαυμάζουν και θα θέλουν να ζήσουν και αυτοί που δεν είχαν την τύχη να γεννηθούν σ΄ αυτόν.

 


 

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ