Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Τάσος Μωυσιάδης

Πρόεδρος Ένωσης Καταναλωτών Νομού Δράμας - Εκπαιδευτικός

 

Στην συνέντευξη της εβδομάδας φιλοξενούμε τον Πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών Δράμας Τάσο Μωυσιάδη. Όπως ανέφερε η Ένωση είναι μια μη κυβερνητική οργάνωση, η οποία έχει σαν στόχο να προασπίσει τα συμφέροντα των καταναλωτών. Παρ’ όλα αυτά η καταναλωτική συνείδηση στη χώρα μας δεν είναι ανεπτυγμένη σε ικανοποιητικό βαθμό. Εκτός από την ενημέρωση όπως υπογράμμισε η Ένωση Καταναλωτών Δράμας βοήθησε παρά πολλούς συμπολίτες μας σε πρακτικό επίπεδο για να ενταχθούν στον νόμο 3869 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ενώ σε καθημερινή βάση δίνουν πολλές συμβουλές και λύσεις σε υποθέσεις συμπολιτών μας που αδικήθηκαν από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, από συναλλαγή τους με το δημόσιο, από αγορά καταναλωτικών αγαθών κλπ. Τέλος καλεί όλους τους δραμινούς πολίτες να συμμετέχουν στις δράσεις της ένωσης καταναλωτών μαζικά, γιατί «αυτό που διαμορφώνει τις εξελίξεις προς όφελος της κοινωνίας είναι ο μαζικός αγώνας, ο αγώνας που γίνεται εθελοντικά και όχι μέσα από κομματικές ή άλλες σκοπιμότητες».

-Τι είναι η Ένωση Καταναλωτών Δράμας;

Είναι μια μη κυβερνητική οργάνωση, η οποία έχει σαν στόχο να προασπίσει τα συμφέροντα των καταναλωτών. Αυτό το πετυχαίνει μέσα από την ενημέρωση των καταναλωτών, με την επίλυση διαφορών ανάμεσα στους καταναλωτές και στις υπηρεσίες. Ακόμη βοηθά με τον νομικό της σύμβουλο συμβουλευτικά τους καταναλωτές, σε οποιαδήποτε διαφορά προκύψει στην αγορά αγαθών ή στη παροχή υπηρεσιών. Βασικό μας στόχος όμως είναι να κάνουμε συνειδητοποιημένους καταναλωτές που θα  γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και θα ξέρουν να τα διεκδικούν.

-Είναι ανεπτυγμένη η καταναλωτική συνείδηση στη χώρα μας;

Δυστυχώς όχι, στο βαθμό που τουλάχιστον θα θέλαμε. Και τι εννοώ. Σε άλλες χώρες οι ίδιοι οι καταναλωτές με τις παρεμβάσεις τους, μέσα από τα καταναλωτικά κινήματα, διαμορφώνουν όχι μόνο τις τιμές των προϊόντων αλλά και την ποιότητα των προϊόντων και την καλύτερη παροχή υπηρεσιών από το κράτος και τους άλλους φορείς (δημόσιους ή ιδιωτικούς). Υπάρχουν πανίσχυρες καταναλωτικές οργανώσεις που μέσω της πολύ ισχυρής ομοσπονδίας καταναλωτών BOEC, έχουν πολύ ισχυρές παρεμβάσεις μέσα στα Ευρωπαϊκά όργανα, όπως είναι το Ευρωκοινοβούλιο. Τα όργανα αυτά είναι που παίρνουν αποφάσεις για την καλλιέργεια ή όχι μεταλλαγμένων τροφών μέσα στην ΕΕ, για την εισαγωγή των διαφόρων επικίνδυνων και βλαβερών προϊόντων μέσα από τρίτες χώρες. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών έχει παρέμβει παρά πολλές φορές προς όφελος των Ευρωπαίων καταναλωτών και συνιστά ένα βασικό συνομιλητή της ΕΕ σε θέματα ασφάλειας τροφίμων και υπηρεσιών για τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Αυτό που θέλαμε και εμείς στην Ένωση Καταναλωτών θα ήταν η μεγαλύτερη συμμετοχή των δραμινών πολιτών μέσα από την Ένωση, ώστε να διαμορφώσουμε ένα θετικό κλίμα για τις συναλλαγές του.

-Για ποιον λόγο αδιαφορεί ο Έλληνας;

Ίσως γιατί δεν έχει καταλάβει ακόμη πόσο σημαντική και καταλυτική μπορεί να είναι η οργανωμένη παρουσία του στην διεκδίκηση των συμφερόντων του. Από την άλλη πιστεύω ότι ο Έλληνας δεν έχει μάθει να συνεργάζεται για την επίτευξη κάποιου στόχου. Ίσως πάλι να φταίμε και εμείς οι ίδιοι που είμαστε στην Ένωση, γιατί δεν του δώσαμε τις ευκαιρίες να συμμετέχει, παρ’ όλες τις εκκλήσεις μας τα 2 τελευταία χρόνια μέσω της εβδομαδιαίας εκπομπής μας αλλά και των δημοσιεύσεων σε εφημερίδες. Για αυτόν τον λόγο από τον επόμενο μήνα μετά τις αρχαιρεσίες της Ένωσης, σκοπεύουμε να ξεκινήσουμε ένα καινούριο πρόγραμμα δράσης και να εντάξουμε σε αυτό εθελοντές όλων των ηλικιών με στόχο την δραστηριοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων συμπολιτών μας, για την πραγματοποίηση δράσεων που θα έχουν άμεσο όφελος για την τοπική κοινωνία.

-Εκτός από την ενημέρωση τι άλλο έχετε πραγματοποιήσει;

Το μεγάλο μας έργο ήταν τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά μετά την ψήφιση του νόμου 3869/ 2010, όπου πολλοί συμπολίτες μας απευθύνθηκαν σε μας και τους βοηθήσαμε πρακτικά να έρθουν σε επαφή με τις τράπεζες και να αξιοποιήσουν όλες τις δυνατότητες του νόμου 3869. Ένα δεύτερο σημαντικό έργο που εκτελέσαμε ήταν η συμμετοχή μας στα πεντάμηνα, όπου μετά από αίτημά μας μπορέσαμε και απασχολήσαμε 5 συμπολίτες μας για την λειτουργία της ένωσης. Ακόμη σε καθημερινή βάση δίνουμε πολλές συμβουλές και λύσεις σε υποθέσεις συμπολιτών μας που αδικήθηκαν από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, από συναλλαγή τους με το δημόσιο, από αγορά καταναλωτικών αγαθών κλπ. Μην ξεχνάμε ότι όλα αυτά γίνονται σε εθελοντική βάση από τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που μπορούμε να έχουμε. Τα προβλήματα είναι πολλά, πολυποίκιλα και μεγάλος ο όγκος για τις δυνατότητες που έχουν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Καταναλωτών του νομού Δράμας.

-Εκφράζονται παράπονα και καταγγελίες για τιμές διαφόρων προϊόντων;

Αυτό είναι σε καθημερινή βάση. Και να αρχίσω από τις τελευταίες καταγγελίες που είχαμε για εναρμονισμένες τιμές στο υγραέριο με τα αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι συνεννοήθηκαν όλοι οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων του νομού και της ευρύτερης περιοχής να πωλούν το υγραέριο όλοι 88 λεπτά, που είναι η μεγαλύτερη τιμή μέχρι και την Ήπειρο και Θεσσαλία. Όσον αφορά τις τιμές των προϊόντων παρατηρούμε πάλι μια αυξητική τάση ή στην καλύτερη των περιπτώσεων να μένουν το ίδιο υψηλά ενώ παρατηρείται μια συνεχής μείωση του εισοδήματος των συμπολιτών μας. Θα πρέπει σε τόσο δύσκολες περιόδους να υπάρχει η κοινωνική ευθύνη από όλους μας και όχι να δουλεύουμε  με εναρμονισμένες τιμές και να μην λειτουργεί ο ανταγωνισμός.

-Τελευταία γίνεται μεγάλη συζήτηση για τον ΦΠΑ στην εστίαση. Από 23% μειώθηκε σε 13% αλλά από όσα ακούμε δεν υπήρξε ανάλογη μείωση στις τιμές. Ποια η άποψή σας;

Ο ΦΠΑ από 8-9% έφτασε στο 13% και σε μικρό διάστημα στο 23%. Αποδείχθηκε πως το μέτρο ούτε εισπρακτικά απέδωσε, αφού δεν έφερε στα Κρατικά Ταμεία τα έσοδα που προσδοκούσαν. Από την άλλη είναι θετικό ότι μειώθηκε στο 13%, αλλά πόσοι επαγγελματίες έχουν την διάθεση να μειώσουν πραγματικά τις τιμές κατά 10%; Στη Δράμα υπάρχουν επιχειρηματίες που γνωρίζουμε και προχώρησαν στην μείωση 10% επί της τιμής. Από την πλευρά των καταναλωτών πρέπει αυτοί οι επιχειρηματίες να στηριχτούν, επιλέγοντάς τους για τις αγορές των προϊόντων τους.

-Η συνεργασία της Ένωσης με τους άλλους φορείς είναι σε καλό επίπεδο;

Είναι σε πολύ καλό επίπεδο και με τον Δήμο Δράμας, με την Περιφέρεια  αλλά και με τις άλλες οργανώσεις και φορείς της πόλης μας. Ανήκουμε στο δίκτυο κοινωνικής αλληλεγγύης του δήμου Δράμας και όποτε μας δίνετε η δυνατότητα προχωράμε σε συνεργασίες και δράσεις με άλλες οργανώσεις του νομού μας, που έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους συμπολίτες μας και διάφορες κοινωνικές ομάδες που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα προβλήματα. Σε τέτοιες δύσκολες εποχές που διανύει η χώρα μας και όπου η συνεργασία είναι το στοιχείο που μπορεί να μας οδηγήσει σε διέξοδο από τα αδιέξοδα που δημιουργήθηκαν λόγω χρόνιων παθήσεων της πολιτικής και οικονομικής ζωής, οι ενώσεις καταναλωτών αποτελούν ένα θεσμικό όργανο, μέσα από το οποίο οι πολίτες μπορούν να βοηθήσουν τους εαυτούς τους και την κοινωνία να ξεπεράσει τις αντιξοότητες, να διαμορφώσει ένα νέο υγιές, οικονομικό περιβάλλον, ένα περιβάλλον που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του καταναλωτή και θα δώσει μια νέα Αναπτυξιακή πνοή μέσα από τις προτάσεις και από τις δράσεις που προτείνουν οι ενώσεις. Προτάσεις που έχουν σχέση με τον υγιή ανταγωνισμό, με την εξορθολογισμένη καλλιέργεια προϊόντων, με την σωστή διαχείριση του ζωικού πλούτου της χώρας, με την αειφόρο ανάπτυξη και εν κατακλείδι τις δυνατότητες μιας άλλης αναπτυξιακής πορείας που μπορεί αν έχει ο τόπος μας αξιοποιώντας τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα σε ότι αφορά την γη (γεωργία - κτηνοτροφία - ορυκτό πλούτο), την θάλασσα και το εξαιρετικό επιστημονικό προσωπικό που παράγει ο τόπος. Μέσα από τις Ενώσεις Καταναλωτών που χρόνια καταθέτουν προτάσεις, η συνεργασία περισσότερων ανθρώπων θα φέρει στην επιφάνεια ακριβώς όλες τις αδυναμίες και τις παθογένειες του οικονομικού μοντέλου που ακολουθήσαμε μέχρι σήμερα και ταυτόχρονα μέσα από την δράση και τον αγώνα (όπως γίνεται πολλά χρόνια σε όλες τις προηγμένες χώρες), θα  μπορέσουν να διαμορφώσουν ένα καλύτερο μέλλον για τον τόπο μας.

-Κλείνοντας τι θα θέλατε να προσθέσετε;

 

Ζητώ από όλους τους δραμινούς πολίτες στο κάλεσμα για δράσεις που θα ανακοινώσουμε τον Σεπτέμβριο να συμμετέχουν, γιατί αυτό που διαμορφώνει τις εξελίξεις προς όφελος της κοινωνίας είναι ο μαζικός αγώνας, ο αγώνας που γίνεται εθελοντικά και όχι μέσα από κομματικές ή άλλες σκοπιμότητες.

 


ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ