Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ


Ο Σιδηρόδρομος
Πολύ συζήτηση γίνεται τελευταία για την "Σιδηροδρομική Εγνατία"... Το σχέδιο δηλαδή αλλαγής της χάραξης και δημιουργίας νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής, η οποία θα ακολουθεί περίπου την χάραξη της Εγνατίας οδού. Που σημαίνει ότι η Δράμα μένει εκτός και από τα Σιδηροδρομικά Δίκτυα.

Δηλαδή είναι εκτός Εγνατίας, εκτός Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων ενώ καρκινοβατεί και ο Κάθετος Άξονας και η σύνδεση με την Εγνατία.
Αξίζει να δούμε όμως κάποια δεδομένα για να βγάλουμε και τα ανάλογα συμπεράσματα:
Ο προγραμματισμός τέτοιας εκτάσεως έργων, δεν είναι ούτε ετήσιος, ούτε μιας 4ετούς πολιτικής θητείας.

Αντίθετα, προγραμματικά προσδιορίζεται μέσω του Εθνικού και Χωροταξικού Σχεδιασμού τι θα γίνει στην επόμενη προγραμματική περίοδο. Και ο Χωροταξικός αυτός σχεδιασμός έχει τουλάχιστον προοπτική 10ετίας.

Αυτά ισχύουν εδώ και 30 χρόνια στην διαχείριση των Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης. Ο Χωροταξικός Σχεδιασμός το 1984-85 επί Αντώνη Τρίτση τοποθετούσε την Δράμα στο Β' Επίπεδο. Αυτό συνεχίσθηκε και στους επόμενους Χωροταξικούς Σχεδιασμούς. Και έτσι φτάσαμε σήμερα σε αυτά τα αποτελέσματα (και για τον Σιδηρόδρομο και για την Εγνατία).

Υπάρχουν σίγουρα ευθύνες των τοπικών παραγόντων διαχρονικά. Πρόσφατο παράδειγμα η μεγάλη κουβέντα για τον Σιδηρόδρομο. Θυμάμαι, όταν έφευγε από την Δράμα το Κομβικό Κέντρο του ΟΣΕ (Μηχανουργείο, Συνεργείο Επισκευών) και πήγαινε στην Αλεξανδρούπολη ή όταν κυκλοφορούσαν οι ενδεχόμενες χαράξεις του νέου Σιδηροδρομικού Δικτύου, οι όποιες φωνές ακούγονταν για να συζητηθεί και να αντιμετωπισθεί το θέμα είτε απαξιώθηκαν είτε θεωρήθηκαν ανεδαφικές, προς αποφυγήν της διατάραξης του πολιτικού εφησυχασμού μας.

Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε σήμερα και τίθεται το ερώτημα πως είναι δυνατόν να βρει ο νομός την αναπτυξιακή τροχιά του, την στιγμή κατά την οποία είναι αποκομμένος από τα Εθνικά Δίκτυα Μεταφορών, Επικοινωνιών, Στρατηγικών Ανάπτυξης κλπ;

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ