Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Θωμάς Μαργαρίτης

Δικηγόρος, πρ. Δήμαρχος και πρ. Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Δράμας και νυν Πρόεδρος του «Ομίλου πολιτικού και κοινωνικού προβληματισμού Ν. Δράμας» με την επωνυμία «Δραμινή φλόγα»

1 σχόλιο

 

«Επιδιώξαμε να βελτιωθεί ο δρόμος «πάση θυσία» και φαίνεται να τα καταφέρνουμε. Αποδεικνύεται τελικά ότι μόνο «δια της τριβής παράγεται θερμότης», αφού τα αυτονόητα τις περισσότερες φορές, στη ζωή και στην πολιτική είναι δυστυχώς ζητούμενα. Χρειάζεται δυστυχώς αγώνας για την κατάκτηση των αυτονόητων» υπογραμμίζει ο πρώην δήμαρχος Δράμας Θωμάς Μαργαρίτης σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη. Αναφέρεται στην νέα δημοπρασία αποκλειστικής και μόνης βελτίωσης και συντήρησης του υφιστάμενου δρόμου προς Αμφίπολη και στο τι εργασίες θα πραγματοποιηθούν. Τέλος τονίζει ότι δεν υπάρχει τίποτα χειροπιαστό και καμία κυβερνητική δέσμευση για την νέα χάραξη από Μαυρολεύκη έως Μπάφρα και δεν μπορεί να αντιληφθεί και να παρακολουθήσει την υπεραισιοδοξία των κ.κ. Πατακάκη και Καραγιαννίδη, που μίλησαν για άμεση ολοκλήρωση των μελετών και άμεση έναρξη των εργασιών εντός του 2018, δεν μπορώ να την αντιληφθώ και να την παρακολουθήσω.

 

- Κύριε Μαργαρίτη δημοπρατήθηκε η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου προς Αμφίπολη (από Μαυρολεύκη έως Παλαιοκώμη) μήκους 27,5 χλμ. Θεωρείτε ότι αυτό αποτελεί μια δικαίωση για την προσπάθεια που καταβάλατε;

- Ο αγώνας, πάνω από έναν χρόνο, φαίνεται να οδηγείται στην τελική δικαίωση. Θυμίζω ότι ξεκίνησαν πιέσεις στον Αντιπεριφερειάρχη Σερρών για αποκατάσταση των φθορών του οδοστρώματος από την φετινή εργολαβία συντήρησης του επαρχιακού δικτύου Νομού Σερρών. Παρά τις υποσχέσεις οι παρεμβάσεις ήταν ελάχιστες. Έπεσε άσφαλτος 80 μέτρα στο Ροδολίβος, 30 μέτρα στην γέφυρα της Παλαιοκώμης και (αν είναι δυνατόν!!) 120 μέτρα σε παρακείμενο χωματόδρομο.

Το «φιάσκο» των ελάχιστων παρεμβάσεων, οδήγησε εμένα και τα μέλη του «Ομίλου πολιτικού και κοινωνικού προβληματισμού ενεργών πολιτών Ν. Δράμας» με την επωνυμία «Δραμινή Φλόγα» της οποίας είμαι Πρόεδρος, να πιέσουμε, σε συνεργασία με τους αιρετούς και κατοίκους του δήμου Αμφίπολης - αφού από τους τοπικούς αιρετούς μας αρμόδιους και αναρμόδιους, δεν βρήκα ανταπόκριση - για νέα ξεχωριστή δημοπρασία αποκλειστικής και μόνης βελτίωσης και συντήρησης του υφισταμένου δρόμου προς Αμφίπολη από την αρμόδια Αντιπεριφέρεια Σερρών.

Η πίεση έφερε αποτέλεσμα με κατεπείγουσα δημοπρασία που έγινε στις 12 Σεπτεμβρίου 2017. Αναδείχθηκε ανάδοχος η εταιρεία σκυροδέματος «Ταίρης ΑΒΕΕ» με εκπρόσωπο τον κ. Γεώργιο Ταϊρη, συνολικού προϋπολογισμού 1 εκατομμύριο ευρώ με ΦΠΑ και ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 9 μήνες.

 

- Πόσα χιλιόμετρα θα είναι η παρέμβαση;

- Θα γίνουν εργασίες βελτίωσης και συντήρησης του κόμβου από Παλαιοκώμη ως Νέα Μπάφρα μήκους 27,5 χιλιομέτρων, δηλαδή σε όλο το τμήμα από Μαυρολεύκη (όρια νομού Δράμας) μέχρι το τέλος της Παλαιοκώμης (στροφή προς Νέα Ζίχνη).

Το τμήμα των 27,5 χιλιομέτρων είναι αυτό που παρουσιάζει τις μεγαλύτερες φθορές γιατί από το τέλος της Παλαιοκώμης μέχρι την Αμφίπολη, ο δρόμος είναι αρκετά καλός.

 

- Τι εργασίες προβλέπονται;

- Το βασικό αντικείμενο της εργολαβίας είναι:

-Η επισκευή-συντήρηση τμημάτων του οδοστρώματος που παρουσιάζουν τοπικές φθορές, η επούλωση λάκκων, παραμορφώσεων, ρηγματώσεων, καθιζήσεων και τροχοαυλακώσεων

-Η αποκατάσταση ερεισμάτων, όπου κρίνεται απαραίτητο.

- Ο καθαρισμός των ερεισμάτων και των τάφρων (κοπή δένδρων, χόρτων κ.λ.π)

-Η τοποθέτηση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας, όπου κρίνεται απαραίτητο

-Η οριζόντια (διαγράμμιση) και κατακόρυφη (πινακίδες επί στύλων) σήμανση της οδού.

Ευχόμεθα ο φετινός χειμώνας να είναι ο τελευταίος που θα «κλείνουμε ραντεβού στα τυφλά» πηγαίνοντας μέσω Εγνατίας στη Θεσσαλονίκη, με κίνδυνο να σκοτωθούμε. Θα προσέξατε ότι η εργολαβία προβλέπει και διαγραμμίσεις του οδοστρώματος.

Τέλος να είστε βέβαιοι ότι θα παρακολουθούμε την εξέλιξη της υπόθεσης μέχρι την υλοποίηση του έργου, μήπως κάτι πάει στραβά.

 

- Τελικά η πίεση φέρνει αποτέλεσμα. Αυτό αποδεικνύεται και με την εξέλιξη αυτού του προβλήματος κύριε Μαργαρίτη…

- Ναι κ. Φύλακτέ η πίεση φέρνει πάντα αποτέλεσμα. Αρκεί να έχεις γνώση του θέματος και να κυνηγάς με πάθος τον στόχο σου. Από την αρχή δεν διστάσαμε να γίνουμε πιεστικοί, να συγκρουστούμε και να στεναχωρήσουμε (αν και δεν το θέλαμε) αρκετούς αιρετούς στις Αντιπεριφέρειες Σερρών και Δράμας. Πιστέψτε με ότι και εμείς στεναχωρηθήκαμε αλλά προκρίναμε να είμαστε αταλάντευτοι στο στόχο μας, επ’ αγαθώ του τόπου, παρά τα «διάφορα» που ορισμένοι, ευτυχώς ελάχιστοι, έλεγαν σε βάρος μας. Επιδιώξαμε να βελτιωθεί ο δρόμος «πάση θυσία» και φαίνεται να τα καταφέρνουμε. Αποδεικνύεται τελικά ότι μόνο «δια της τριβής παράγεται θερμότης», αφού τα αυτονόητα τις περισσότερες φορές, στη ζωή και στην πολιτική είναι δυστυχώς ζητούμενα. Χρειάζεται δυστυχώς αγώνας για την κατάκτηση των αυτονοήτων. Αποδείχθηκε περίτρανα επίσης ότι πολλά μπορούν να κάνουν οι ενεργοί πολίτες, με την ανάδειξη και εμμονή στην διεκδίκηση δικαίων αιτημάτων και τους πολιτικούς μας μπορούν να συμπαρασύρουν σε ορθές αποφάσεις.

 

- Εμφανίζεστε ως ενεργός πολίτης και Πρόεδρος του «Ομίλου Πολιτικού και Κοινωνικού προβληματισμού Ενεργών Πολιτών νομού Δράμας» με την επωνυμία «Δραμινή Φλόγα». Τι ακριβώς είναι ο Όμιλος αυτός;

- Οι πολίτες που ενδιαφέρονται για τον τόπο τους δεν πρέπει μόνο να παρακολουθούν τα πράγματα και ανέξοδα να κριτικάρουν, αλλά να παρεμβαίνουν, να έχουν το θάρρος της γνώμης τους και πεισματικά να επιμένουν. ΑΥΤΟΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟΝ ΡΟΛΟ, ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ, ΕΠΑΙΞΕ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΙΞΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΤΟΠΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ο ΝΕΟΣΥΣΤΑΤΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. Συστήθηκε με πρωτοβουλία μου, μετά από παρότρυνση πολλών πολιτών που αγωνιούν για το παρόν και το μέλλον του τόπου μας. Αποτελείται από πολλούς ενεργούς πολίτες, πέρα από κομματισμούς και σύντομα θα τον παρουσιάσουμε επίσημα. Τα τοπικά προβλήματα δεν έχουν ούτε κόμματα, ούτε χρώματα. Επιλύονται με κοινή προσπάθεια. Το «κατόπιν ενεργειών μου» πέθανε οριστικά. Ας το καταλάβουν επιτέλους, όσοι από τους αιρετούς μας ενοχλούνται από παρεμβάσεις ενεργών πολιτών, με τους οποίους θα έπρεπε να είναι πιασμένοι «χέρι-χέρι», για το καλό του τόπου και το δικό τους πολιτικό όφελος σε τελική ανάλυση. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι αιρετοί μας δυσαρεστήθηκαν με τη δράση και τις ενέργειές μας. Στράφηκαν όχι μόνο λεκτικά εναντίον μου, με απέκλεισαν από συσκέψεις σαν να ήμουν εγώ το πρόβλημα και τίποτα δεν έκαναν, ούτε ένα τηλεφώνημα στον Αντιπεριφερειάρχη Σερρών, για άσκηση πίεσης. Είναι κοντόφθαλμη η τακτική να πολεμάνε οι αιρετοί κάθε ιδέα ή σκέψη που δεν βγαίνει από το στόμα τους. Αυτή είναι μια παθογένεια που δυστυχώς «κράτησε χαμηλά» τη Δράμα ολόκληρες δεκαετίες. Τώρα που δημοπρατήθηκε ο δρόμος χωρίς τη δική τους συμμετοχή, τι έχουν άραγε να πουν;

 

-Έγιναν πολλές συσκέψεις για νέα χάραξη κάθετου άξονα προς Αμφίπολη. Εκεί ακούστηκε ότι δεν πρέπει να επιδιώξουμε ως νομός την βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου γιατί θα χάναμε την νέα χάραξη και τον Ε 61. Τι λέτε για αυτό;

- Δυστυχώς το ακούσαμε και αυτό. Οι «τοπικοί επαΐοντες» απέρριψαν κάθε σκέψη τέτοιας διεκδίκησης λέγοντας ότι αν ζητήσουμε την βελτίωση, θα χάσουμε την διεκδίκηση της νέας χάραξης των 10 χιλιομέτρων από Μαυρολεύκη έως Μπάφρα.

Γι’ αυτό, ούτε ένα τηλέφωνο για το αυτονόητο δίκιο μας δεν έκαναν στον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη Σερρών. Αν είναι δυνατόν, η βελτίωση ενός επαρχιακού δικτύου να μπορεί να σταματήσει τον διευρωπαϊκό άξονα Ε61, τμήμα του οποίου αποτελεί το Μαυρολεύκη-Μπάφρα! Δεν σκέφθηκαν ποτέ ότι η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου είναι απαραίτητη εάν ποτέ ξεκινήσουν οι νέες χαράξεις; Όταν γινόταν η Εγνατία δεν ασφαλτοστρώθηκαν χιλιόμετρα επαρχιακής οδού δίπλα από τις λίμνες; Όταν γινόταν η γέφυρα του Στρυμώνα δεν ασφαλτοστρώθηκαν χιλιόμετρα επαρχιακού δικτύου δυτικά της Μεσσολακιάς μέχρι το λιοντάρι της Αμφίπολης; Γιατί ποτέ η σκέψη μας δεν έχει λογική συνέχεια και πάντοτε κυνηγάμε (και ορθώς) τα μεγάλα, που ενίοτε όμως είναι άπιαστα όνειρα και δεν συνδιεκδικούμε τα θεωρητικά μικρά, που όμως δίνουν εφικτές και πραγματικές λύσεις, χωρίς η μια διεκδίκηση να αναιρεί την άλλη; Ευτυχώς, οι πιέσεις που έγιναν και η «φωτιά που ανάψαμε» και προς την πλευρά των Σερρών, άσχετα αν δεν βρήκαν ανταπόκριση από τους Δραμινούς εκπροσώπους μας, προβλημάτισαν και ξεσήκωσαν τους αιρετούς και τους κατοίκους του Δήμου Αμφίπολης του Ν. Σερρών, που και αυτοί χρησιμοποιούν τον δρόμο προς Αμφίπολη και επήλθε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

-Ποια είναι η γνώμη σας για την κατασκευή των 10 έστω χιλιομέτρων της νέας χάραξης από Μαυρολεύκη έως Μπάφρα, που συμπίπτει με τμήμα του Ε61, που αποφασίστηκε να διεκδικηθεί από τους αιρετούς του νομού μας;

- Από τις συσκέψεις ξεκαθάρισε ότι:

α) Δεν ολοκληρώθηκε η χρηματοδότηση των μελετών από Μαυρολεύκη μέχρι Παλαιοκώμη, λόγω έλλειψης χρημάτων. Υπολείπονται 130χιλ ευρώ που πρέπει να βρεθούν.

β) Δεν υπάρχουν χρήματα για την κήρυξη των απαλλοτριώσεων της νέας χάραξης και της αποζημίωσης των ιδιοκτητών των απαλλοτριούμενων ακινήτων του τμήματος Μαυρολεύκη - Μπάφρα, μήκους μόνο 10 χιλιομέτρων, που πρέπει επίσης να βρεθούν και

γ) Δεν υπάρχουν τα 45-50 εκατομμύρια που θα απαιτηθούν για την κατασκευή των 10 αυτών χιλιομέτρων. Είπαν ότι θα τα βρουν από τις «ουρές» άλλων έργων.

Χρήματα για όλα τα παραπάνω δεν υπάρχουν, αλλά αποφασίστηκε να διεκδικηθούν. Τίποτα χειροπιαστό δεν υπάρχει μέχρι σήμερα. Καμία κυβερνητική δέσμευση δεν υπάρχει, κανένας αρμόδιος υπουργός δεν δεσμεύτηκε, κανένας κωδικός χρημάτων δεν ανοίχτηκε και κανένα τεύχος δημοπράτησης δεν συντάχθηκε.

Όλα τα παραπάνω παραδέχθηκε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο τοπικός  γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Καρβούνης που δήλωσε ότι το αποτέλεσμα των συσκέψεων δεν είναι κυβερνητική δέσμευση αλλά αποτελεί «θέση μάχης», για το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜ-Θ που θα γίνει τον Νοέμβριο στην Κομοτηνή παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Τσίπρα και Υπουργών της κυβέρνησης. Επομένως την υπεραισιοδοξία των κ.κ. Πατακάκη και Καραγιαννίδη, που μίλησαν για άμεση ολοκλήρωση των μελετών και άμεση έναρξη των εργασιών εντός του 2018, δεν μπορώ να την αντιληφθώ και να την παρακολουθήσω. Ελπίζω στο Περιφερειακό Συμβούλιο να μην γίνει απλή εξαγγελία από τον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς, χωρίς να έχουν μαζί τους, τους κωδικούς εγγραφής των χρηματοδοτήσεων και των τευχών δημοπράτησης των 10 έστω χιλιομέτρων, από Μαυρολεύκη έως Μπάφρα, που θα είναι μιας «γκαζιάς δρόμος». Ελπίζω να υπάρχει σαφής δέσμευση για ολοκλήρωση του δρόμου μέχρι την Αμφίπολη. Να απαντηθεί επίσης πειστικά γιατί ο Υπουργός ΥΠΕΔΟΜ κ. Σπίρτζης δεν περιέλαβε σε υπουργική του απόφαση τον διευρωπαϊκό άξονα Ε61 στους υπό κατασκευή οι μέλλοντες να κατασκευαστούν αυτοκινητοδρόμους της χώρας, θα πουν αν θέλουν ή δεν θέλουν να γίνει, έστω και στο απώτερο μέλλον, ο Ε61;

 

- Μετά από όλα αυτά εσείς τι συμπέρασμα βγάζετε;

- Δυστυχώς σήμερα έχουμε μία υποσχεσιολογία και υπεραισιοδοξία από τους παραπάνω φορείς (Αντιπεριφερειάρχη-κυβερνητικό βουλευτή), χωρίς από την επίσημη κυβέρνηση να «κινείται φύλλο». Γι’ αυτό ας κρατάμε «μικρό καλάθι» μέχρι να δούμε «αληθινό φως» που σίγουρα θα φανεί, αν φανεί μετά από χρόνια. Να γνωρίζει ο κόσμος, ότι και αν ακόμη ήταν όλα έτοιμα σήμερα για άμεση έναρξη των εργασιών, έστω και των 10 χιλιομέτρων (Μαυρολεύκη - Μπάφρα), η κατασκευή θα ολοκληρώνονταν μετά από πολλά χρόνια. Τι θα γίνει για τα υπόλοιπα 30 περίπου χιλιόμετρα μέχρι την Αμφίπολη; Γι’ αυτό μπορεί κανείς να απαντήσει από την κυβέρνηση, όπως και ποια θα είναι η τύχη του Ε61 συνολικά; Με βάση τα παραπάνω η βελτίωση και διαγράμμιση του υφιστάμενου δρόμου από Μαυρολεύκη έως Παλαιοκώμη, ήταν επιτακτική ανάγκη χωρίς να εμποδίζει τις μακροχρόνιες διεκδικήσεις μας. Και ευτυχώς που έγινε με τις πιέσεις που σας ανέφερα.

 

- Πως κρίνετε την δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη για νέο κάθετο άξονα προς Αμφίπολη;

- Είναι θετικό που ο Πρόεδρος της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε και στη Δράμα και στη ΔΕΘ για κατασκευή νέου καθέτου άξονα προς Αμφίπολη. Αναμένουμε δεσμεύσεις με βούλα και υπογραφή και από τον κ. Τσίπρα που σήμερα κυβερνά. Μου προκάλεσε αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι η κα. Φώφη Γεννηματά, προχθές που επισκέφθηκε τη Δράμα δεν μίλησε για κανένα τοπικό θέμα, ούτε βέβαια για τους οδικούς άξονες. Θα περίμενα κάτι να λεχθεί και για θέματα που απασχολούν τους δραμινούς. Δυστυχώς όμως δεν έγινε.

 

- Τι λέτε για την χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας που μεταξύ των άλλων θα ενώνει τα λιμάνια Αμφίπολης-Καβάλας;

 

- Ο σχεδιασμός άρχισε και εμείς δυστυχώς καθόμαστε και κοιτιόμαστε. Κάνουμε το ίδιο ακριβώς που κάναμε όταν η Εγνατία οδός αντί να περάσει από τον κάμπο της Δράμας, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός, πέρασε πάνω από το Παγγαίο. Να γίνει άμεσα μαζική σύσκεψη όλων των φορέων και να διεκδικηθεί αταλάντευτα το «πέρασμα» της Σιδηροδρομικής Εγνατίας από τον κάμπο της Δράμας. Να μην περάσει και αυτή πάνω από το Παγγαίο. Αν αδρανήσουμε τώρα είναι βέβαιο ότι και από την Σιδηροδρομική Εγνατία θα αποκλειστούμε και το υφιστάμενο Σιδηροδρομικό δίκτυο με τα χρόνια θα πέσει σε αχρησία. Μια πρέπει να είναι η απαίτησή μας. «Ναι στην σύνδεση των λιμανιών Αμφίπολης-Καβάλας, αλλά μέσω του κάμπου της Δράμας». Τώρα πρέπει να «γαϊδουροδέσουμε» για να μην «γαϊδουρογυρεύουμε» μια ζωή, όπως κάνουμε με την Εγνατία οδό.


Σχόλια (1)

ΝΙΚΟΣ - Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017 στις 11:26
μπραβο θωμα για την θετικη προσπαθεια

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ