Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Άγγελος Καλλίας

Πρόεδρος Ξενοδόχων Νομού Δράμας

1 σχόλιο

«Κάθε σχέδιο κάθε πλάνο που είχαμε ανετράπη. Όπως άλλωστε σχεδόν σε κάθε κλάδο, απλά στο τουρισμό το οικονομικό αντίκτυπο είναι μεγαλύτερο, πιο επώδυνο και δύσκολα θα το δούμε να ανακάμπτει» δηλώνει ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων Νομού Δράμας Άγγελος Καλλίας. Αναφέρεται στα πολλαπλά προβλήματα που προέκυψαν για τα Ξενοδοχεία λόγω του κορονοϊού και τονίζει ότι δεν είδε κανένα ουσιαστικό μέτρο στήριξης για τις επιχειρήσεις τους. Τέλος σχετικά με τον νομό Δράμας αναλύει τις πρωτοβουλίες του Σωματείου Ξενοδόχων που αφορούν τη Δημιουργία σχεδίου re branding για τη Δράμα, τις προτάσεις υποδομών, τις στοχευμένες δράσεις προώθησης -προβολής και πάνω από όλα ο τόπος μας να παραμείνει ένας ασφαλής προορισμός για τους επισκέπτες μας.

 

- Βιώσαμε μια διαφορετική πραγματικότητα λόγω του κορονοϊού κύριε Καλλία. Κυριολεκτικά ανατράπηκαν όλα αυτήν την περίοδο….

- Όντως, κάθε σχέδιο κάθε πλάνο που είχαμε ανετράπη. Όπως άλλωστε σχεδόν σε κάθε κλάδο, απλά στο τουρισμό το οικονομικό αντίκτυπο είναι μεγαλύτερο, πιο επώδυνο και δύσκολα θα το δούμε να ανακάμπτει.

Και όταν μιλάω για αντίκτυπο δεν αναφέρομαι μόνο στο ξενοδοχειακό κλάδο αλλά σε όλους τους τομείς που είναι άμεσα συνδεδεμένοι με το τουρισμό, καταστήματα εστίασης, πρωτογενής τομέας κ.α.

 

- Ποια προβλήματα αντιμετωπίσατε ως ξενοδόχοι. Yπήρξαν μέτρα που σας διευκόλυναν;

- Τα προβλήματα ήταν πολλά, βαδίζαμε σε άγνωστα, αχαρτογράφητα νερά και έπρεπε να πηγαίνουμε βήμα βήμα, μέρα με τη μέρα.

Στην αρχή της κρίσης έπρεπε να πιέσουμε ώστε η κυβέρνηση να κλείσει το κλάδο άμεσα, κάτι που δεν ήταν στο αρχικό σχεδιασμό, ενώ στη πορεία έπρεπε να δώσουμε λύσεις σε μια σειρά από θέματα

Προκαταβολές πελατών

Ακυρώσεις κρατήσεων

Διαχείριση μελλοντικών κρατήσεων

Κανάλια πωλήσεων (booking Expediaκ.α.)

που ζητούσαν να πληρωθούν για κρατήσεις που δεν υλοποιήθηκαν και μια σειρά από άλλα θέματα, παρόμοια με άλλους κλάδους ΦΠΑ επιταγές ρευστότητα κλπ και ας μην ξεχνάμε ότι πολλοί συνάδελφοι έχουν ακόμα σε εκκρεμότητα τη πτώχευση της Thomas Cook που είχε αφήσει πληγή 300 εκατομμυρίων στο τουριστικό κλάδο.

Σε ότι αφορά όμως τη επόμενη μέρα, τώρα ψάχνουμε να βρούμε τους πελάτες, που δυστυχώς δεν υπάρχουν, μέτρα στήριξης υπήρξαν, για τους ξενοδόχους όμως, και όσο και να περίμενα και να ελπίζαμε, δεν ακούσαμε κανένα ουσιαστικό μέτρο στήριξης.

Π.χ.: Δεν είναι μέτρο στήριξης η αναστολή εργασίας εργαζομένου η εκ περιτροπής εργασία όταν καλείται ο εργοδότης να πληρώσει όλο το ΙΚΑ για εργασία 15 ημερών.

Δύσκολη πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, με μια σειρά δικαιολογητικών που το καθιστούν δύσκολο, όταν η επόμενη μέρα μας βρίσκει με μηδενική δουλειά και ανάγκη ρευστότητας.

 

- Πώς είδατε την αντίδραση της κυβέρνησης στην κρίση του κορονοϊού;

- Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι το κράτος λειτούργησε και μάλιστα άψογα σε ότι αφορά την διαχείριση της υγειονομικής κρίσης.

Αλλά αυτό, όπως όλα δείχνουν είναι μόνο η αρχή, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας και όλα δείχνουν πλέον ότι κινούμαστε στη ατομική ευθύνη του καθενός μας.

 

- Την επιδημία θα ακολουθήσει μεγάλη οικονομική κρίση, κατά πολλούς μεγαλύτερη του 2008. Τι χαρακτηριστικά εκτιμάτε ότι θα έχει;

- Θα υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη ύφεση στην οικονομία της χώρας, υψηλή ανεργία, κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων, μείωση εισοδήματος σε πολλούς κλάδους κυρίως σε όσους συνδέονται με το τουρισμό και όλο αυτό θα το δούμε τους επόμενους μήνες.

Θα μειωθεί πάρα πολύ το εισόδημα πολλών επιχειρήσεων- οικογενειών.

Για να είναι κατανοητό θα σας αναφέρω ότι θα υπάρξει μείωση στο προϋπολογισμό των νοικοκυριών πάνω από 25% καθώς δεν γνωρίζουμε και πως θα εξελιχθεί ο χειμώνας σε περίπτωση δεύτερης φάσης.

 

- Και τώρα ανοίξατε τα Ξενοδοχεία αλλά τα Μέτρα ανακοινώθηκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή...

- Δυστυχώς για το τουριστικό κλάδο το υπουργείο αποδείχθηκε κατώτερο των περιστάσεων, ανακοινώνοντας λίγες ώρες πριν το άνοιγμα των ξενοδοχείων τα πρωτόκολλα λειτουργίας. Το οποίο είναι πάρα πολύ δύσκολα υλοποιήσιμα και σε αρκετές περιπτώσεις με υψηλό κόστος.

Ένα μέσω ξενοδοχείο χρειάζεται περίπου 3000 με 5000 € για να ανοίξει και να προσαρμοστεί στα,

- Υγειονομικά μέτρα πρόληψης

- Στην Εκπαίδευση προσωπικού

- Σε Μέτρα ατομικής προστασίας

- Στο Πιστοποιητικό λειτουργίας

- Σε Εξοπλισμό για τη καθαριότητα

Δυστυχώς δεν είναι όμως μόνο αυτά, από την αρχή της κρίσης το υπουργείο τουρισμού δεν ήταν σε θέση να παίρνει γρήγορα και άμεσα αποφάσεις για τη αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων που προέκυψαν από το κλείσιμο των ξενοδοχείων καθώς και αυτών με το άνοιγμα. Από το ποια θα είναι τα ξενοδοχεία αναφοράς σε κάθε νομό μέχρι και τα πρωτόκολλα.

Δεν μπορεί να ανοίγουν τα ξενοδοχεία και να μην είναι ξεκάθαρο το που και πως θα σερβίρουν πρωινό στους πελάτες, όταν τα εστιατόρια σε κλειστούς χώρους είναι κλειστά.

Να δίνει πίστωση χρόνου μέχρι τις 20 Ιουνίου για να εκπαιδευτεί το προσωπικό, με σεμινάρια, αλλά ταυτόχρονα να είμαστε εκτεθειμένοι σε αστική ευθύνη σε περίπτωση κρούσματος.

Να μας υποχρεώνουν να έχουμε σύμβαση με εξειδικευμένο γιατρό και στη Δράμα όπως και σε άλλες περιοχές να μην υπάρχει.

Όφειλε το υπουργείο να είναι σωστά προετοιμασμένο, είχε το χρόνο, ώστε να δώσει χρόνο και σε εμάς να προσαρμοστούμε. Αλλά εμείς, όλοι οι συνάδελφοι, κινηθήκαμε άμεσα και σωστά και τώρα που μιλάμε είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε τους επισκέπτες μας και να τους κάνουμε να νιώσουν ασφαλείς. Για αυτό το λόγο της επόμενες μέρες έχουμε δρομολογήσει συνάντηση με τον Ιατρικό σύλλογο για να συζητήσουμε και να ενημερώσουμε για την κατάσταση.

 

- Σε Πανελλαδική κλίμακα ποιο θεωρείτε αισιόδοξο σενάριο για την φετινή τουριστική περίοδο;

- Το αισιόδοξο σενάριο θα είναι αν κατορθώσουμε να έχουμε το 25% με 30% της περσινής επισκεψιμότητας που είχε η χώρα μας, δηλ περίπου 8 με 10 εκατομμύρια τουρίστες. Βέβαια επειδή αυτό δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τη χώρα μας αλλά από τις χώρες αφετηρίας και τα μέτρα που έχουν λάβει, πάντα υπάρχει στο μυαλό μας το κακό σενάριο που είναι γύρω στο 10 με 15% το οποίο φυσικά θα είναι και καταστροφικό. Επίσης το χειρότερο σενάριο από όλα θα είναι, στη προσπάθεια μας να σώσουμε τη θερινή περίοδο μην καταστρέψουμε τη χειμερινή περίοδο.

Αν ανοίξουμε ανεξέλεγκτα τα σύνορα μας τα εισερχόμενα κρούσματα θα δημιουργήσουν σοβαρό θέμα τους χειμερινούς μήνες, όπου φοβάμαι θα έρθει ένα δεύτερο κύμα lock down σε περιοχές που θα είναι πλέον καταστροφικό.

 

- Η Περιφερειακή αρχή βάζει ψηλά τον πήχη και θεωρεί τον τουρισμό άξονα ανάπτυξης για την ΑΜΘ. Η Δράμα κατά την άποψή σας συμμετέχει σε αυτόν τον σχεδιασμό;

- Στη παρούσα φάση δεν έχουμε καμία ενημέρωση για τις κινήσεις που έχει σκοπό να κάνει η περιφέρεια ή αν δουλεύει πάνω σε κάποιο σχέδιο για το τουρισμό. Δεν έχουμε συμμετάσχει σε καμία συζήτηση οπότε πραγματικά δεν γνωρίζουμε. Σίγουρα δεν είναι ενθαρρυντικό, καθώς θα έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει συνομιλίες για τη προβολή του τόπου με τους επαγγελματίες του κλάδου. Φαντάζομαι το επόμενο διάστημα θα γίνει κάτι, αν μας ζητηθεί η άποψη μας ή οι θέσεις μας, εμείς είμαστε έτοιμοι να τις καταθέσουμε. Βέβαια υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος η οποία είναι ενθαρρυντική. Συνεργασία με τους δήμους, που σε ότι αφορά το δήμο Δράμας τα αντανακλαστικά λειτούργησαν άψογα. Έχουμε πραγματοποιήσει μια σειρά από συναντήσεις και έχουμε αποφασίσει το τρόπο με το οποίο θα κινηθούμε το επόμενο διάστημα. Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα ενημερώσουμε και τους υπόλοιπους δήμους καθώς και φορείς της Δράμας με σκοπό να επιτύχουμε τη μέγιστη συνεργασία με ένα κοινό σκοπό, τη στήριξη και ανάπτυξη της Δράμας για να βγούμε όλοι κερδισμένοι μακροπρόθεσμα. Άλλωστε θα αργήσουμε να επιστρέψουμε σε προ Κορωναιού επίπεδα και θα πρέπει να έχουμε σχέδιο και υπομονή.

 

- Τι προτείνετε ως Ένωση Ξενοδόχων νομού Δράμας;

- Ψυχραιμία και σωστή διαχείριση της κρίσης.

Κρούσμα θα έχουμε, αυτό είναι σίγουρο, ας μην γελιόμαστε. Θα πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα να το αντιμετωπίσουμε και να το διαχειριστούμε σωστά προστατεύοντας τη κοινωνία μας και την εικόνα της Δράμας ως ασφαλή προορισμό.

 

Οφείλουμε όμως να κάνουμε για τη επόμενη μέρα:

- Σωστό σχεδιασμό,

- Συνεργασία όλοι οι φορείς,

- Δημιουργία ομάδας διαχείρισης κρούσματος.

- Δημιουργία υποδομών και λύση χρόνιων προβλημάτων

 

- Αν καταρτίζατε µια λίστα µε τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος σας σήμερα, ποια είναι τα κυριότερα;

- Σίγουρα είναι πολλά αλλά τα πιο σημαντικά είναι η Έλλειψη ρευστότητας, ακύρωση πολλών κοινωνικών εκδηλώσεων, αβέβαιο το μέλλον, μηδενικό πελατολόγιο και το υψηλό κόστος λειτουργίας.

 

- Βασιζόμενος στην εμπειρία σας μπορείτε να κάνετε μια πρόβλεψη για την πορεία του Τουρισμού στο νομό Δράμας;

- Θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ ρεαλιστές για την επόμενη μέρα η οποία θα είναι πάρα πολύ δύσκολη. Είμαστε «τυχεροί» διότι η Δράμα πάντα ήταν προορισμός με χαμηλές πληρότητες, πράγμα που μας έμαθε να ζούμε στα δύσκολα και να προσπαθούμε καθημερινά να αναδείξουμε τη Δράμα ως προορισμό. Σαφώς και τα νέα δεδομένα δεν έχουν σχέση με τη μεγάλη πτώση του 2010 καθώς είναι ακόμα πιο δύσκολα, αλλά τώρα είναι η ευκαιρία μας να δείξουμε τη μάθαμε τα προηγούμενα χρόνια. Δεν πρέπει να παρασυρθούμε σε βιαστικά σχέδια μάρκετινγκ, αλλά να δουλέψουμε σωστά και ομαδικά προς αυτή την κατεύθυνση. Έχουμε μια ευκαιρία, στη κρίση του 2008, επλήγησαν περισσότερο περιοχές όπως η Δράμα, Ηπειρωτική Ελλάδα και όχι η νησιωτική, άρα η ανάκαμψη μας ήταν πιο δύσκολη. Τώρα, όλοι ξεκινάν από το μηδέν, αναπροσαρμόζεται ο τουριστικός χάρτης και ξαναμοιράζεται η πίτα. Θα πρέπει με σωστή και οργανωμένη δουλειά να πάρουμε το μερίδιο που μας αναλογεί..

 

- Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;

- Δημιουργία σχεδίου re branding για τη Δράμα

Προτάσεις υποδομών

Στοχευμένες δράσεις προώθησης -προβολής

Αλλά πάνω από όλα η Δράμα να παραμείνει ένας ασφαλής προορισμός για τους επισκέπτες μας.

 

- Κλείνοντας τι θα θέλατε να προσθέσετε;

- Όλοι εμείς, αυτοδιοίκηση και φορείς ας αναλογιστούμε ότι εκπροσωπούμε κλάδους της οικονομίας είτε μεγάλους είτε μικρούς. Όλοι συνεισφέρουμε στη τοπική οικονομία και επιτέλους με εξωστρέφεια ας συνεργαστούμε για να αναδείξουμε τη Δράμα. Ας συνεργαστούμε με σκοπό και στόχο μια ενιαία ταυτότητα. Μια ταυτότητα που θα συνοδεύει το οτιδήποτε δραμινό έξω από τη Δράμα και θα κάνει τη περιοχή μας αναγνωρίσιμη σε όλους. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να καταλάβουμε ότι σημασία δεν έχει ποιος θα κόψει τη κορδέλα αλλά τι πραγματικά θέλουμε να προσφέρουμε και να αφήσουμε στο τόπο μας!

 


Σχόλια (1)

ΓΙΑΝΝΗΣ - Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020 στις 17:01
εξαιρετικος οπως παντα

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ