Αρχική Σελίδα

Ψίθυροι | Εκδόσεις Περιοδικών - Εφημερίδων | Ηπείρου 2, 66100 Δράμα | Τηλ: 25210 36 700 | info@psithiri.gr

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ


Ακρίβεια και καταναλωτές

Τελικά νοιώθω ανυπεράσπιστος ως καταναλωτής απέναντι στα όσα συμβαίνουν γύρω μου.
Πριν λίγες μέρες στις 15 Μαρτίου γιορτάσαμε την "Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή."
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, το τετράμηνο Οκτωβρίου 2008 - Ιανουαρίου 2009 έγιναν συνολικά 15.941 τηλεφωνικές κλήσεις (Μ.Ο. 130 την ημέρα).
Ο μεγάλος αριθμός καταγγελιών και ερωτήσεων που έγιναν στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου αναδεικνύει και το... χάλι της αγοράς.

Τα κυριότερα προβλήματα που καταγγέλλουν οι καταναλωτές είναι:
-Τα ελαττωματικά βιομηχανικά προϊόντα
-Τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (βλέπε τράπεζες)
-Την τηλεφωνία
-Τα καύσιμα
-Τα καταστήματα σούπερ μάρκετ-λαϊκές αγορές

Θα ήθελα ιδιαίτερα να αναφερθώ στον τομέα των καυσίμων. Μα είναι δυνατόν η τιμή του πετρελαίου να έχει μειωθεί τόσο πολύ διεθνώς, και ωστόσο στα πρατήρια να μην το καταλαβαίνουμε;
Μα όταν οι τιμές ήταν πολύ υψηλές έφταιγε η παγκόσμια άνοδος της τιμής του πετρελαίου. Τώρα που έπεσε διεθνώς, τίποτε στην Ελλάδα.
Ένας άλλος τομέας είναι οι τιμές στα σούπερ-μάρκετ. Παρακολούθησα πριν λίγες μέρες μια έρευνα αγοράς σε εκπομπή πανελλαδικού μέσου ενημέρωσης... Σύγκριναν τιμές προϊόντων που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο.

Για παράδειγμα, μια γνωστή οδοντόκρεμα, στην ίδια συσκευασία και με το ίδιο περιεχόμενο, πωλείται στην Ισπανία στην μισή τιμή ενώ αντίστοιχες διαφορές υπάρχουν και σε δεκάδες είδη (οι παιδικές πάνες έχουν 8 ευρώ στην Αγγλία και η ίδια συσκευασία 18 ευρώ στην Ελλάδα!!!).
Πρέπει να μπει φρένο στην ακρίβεια. Και να μπουν κανόνες. Δυστυχώς βιώνουμε πρωτοφανείς καταστάσεις φίμωσης του ελεύθερου ανταγωνισμού. Πωλούν όσο θέλουν και ότι θέλουν, χωρίς να λογαριάζουν κανέναν. Αυτή είναι η αλήθεια.

Φυσικά είναι απαραίτητο να ενισχυθεί και το καταναλωτικό κίνημα. Όσο όλοι εμείς οι καταναλωτές δεν οργανωνόμαστε τόσο θα μας κάνουν ότι θέλουν.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφερθώ στον μεγάλο οραματιστή, τον αείμνηστο Πρόεδρο των ΗΠΑ Τζον Κένεντι, που σε μια μνημειώδη ομιλία στο Κογκρέσο, στις 15 Μαρτίου 1962, σκιαγράφησε τα 4 βασικά καταναλωτικά δικαιώματα: Ικανοποίηση των βασικών αναγκών, ασφάλεια, πληροφόρηση και επιλογή.

Είπε μεταξύ άλλων: "Καταναλωτές είμαστε όλοι! Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικονομική μονάδα, η οποία επηρεάζει αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφαση. Ο καταναλωτής είναι η μόνη σημαίνουσα οικονομική μονάδα, η οποία δεν είναι αποτελεσματικά οργανωμένη και της οποίας οι απόψεις δεν ακούγονται."
Πέρασαν από τότε 37 χρόνια. Και δυστυχώς συνεχίζονται να μην ακούγονται οι απόψεις και θέσεις των καταναλωτών... Δεν μας λογαριάζουν ή μας θεωρούν δεδομένους.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ