30.2 C
Drama
Παρασκευή, 30 Ιουλίου, 2021

Αντώνης Αδάναλης

«Το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα χαμηλό καθώς η ηλεκτρική ενέργεια είναι η οικονομικότερη»

Sales Operations & BMW i Manager BMW Group Hellas

Ο Αντώνης Αδάναλης κατέχει τη θέση του Sales Operations & BMW i Manager στο BMW Group Hellas. Είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη της μάρκας BMW i στην Ελλάδα.
Έχει πτυχίο δημοσιογραφίας, δραστηριοποιήθηκε από το 1993 και για σειρά πολλών ετών σε περιοδικά του αυτοκινήτου.
Το 2007 εντάχθηκε στο δυναμικό του BMW Group Hellas, αναλαμβάνοντας τη θέση του Commercial Trainer και πιστοποιήθηκε ως BMW Group Master Trainer. Στη συνέχεια ανέλαβε την ευθύνη του τμήματος Product & Pricing ενώ από το 2013 ανέλαβε παράλληλα ως Project Leader, το λανσάρισμα της μάρκας BMW i στην Ελλάδα. Από το 2014 κατέχει τη θέση του BMW i Manager, ενώ από το 2016 ανέλαβε παράλληλα τα καθήκοντα του BMW Sales Operations Manager.

Συνέντευξη Νίκος Ελευθεριάδης

– Μπορούμε να ισχυριστούμε σήμερα ότι η Ελλάδα ανήκει στα κράτη που διαθέτουν ηλεκτροκίνηση οχημάτων;
– Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, αρχίζει να παίρνει «σάρκα και οστά» καθώς η κατηγορία των ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών οχημάτων, παρουσιάζει τεράστια αύξηση πωλήσεων από το 2020. Σημαντική πρόοδος υπάρχει και στις υποδομές δημόσιας φόρτισης, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό, ο οποίος είναι ιδιαίτερα κρίσιμος για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

– Θεωρείτε ότι έχει ωριμάσει η αγορά ώστε να γίνονται αγορές ηλεκτρικών οχημάτων σε μεγάλο αριθμό;
– Πιστεύω ότι η αγορά είναι ώριμη, αλλά το θέμα είναι να ωριμάσουν και οι καταναλωτές. Η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι καινούριο και δεν απευθύνεται ακόμα σε όλο το αγοραστικό κοινό. Υπάρχουν περιορισμοί που έχουν να κάνουν κυρίως με την χρήση, αλλά και με τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίοι περιορίζουν το κοινό στο οποίο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (BEV) μπορεί να αποτελέσει το κύριο αυτοκίνητο. Στην περίπτωση των Plug-in υβριδικών μοντέλων (PHEV), αυτό μετριάζεται, κυρίως από το γεγονός ότι οι ανάγκες φόρτισης είναι μικρότερες.
Τέλος, οι αυξημένες τιμές των ηλεκτρικών ή Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, μπορούν σε αρκετές περιπτώσεις -και ειδικά σε μικρότερες κατηγορίες οχημάτων- να αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα στην επιλογή ενός μοντέλου.

– Πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε η τεχνολογία στην εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης;
– Η εξέλιξη της τεχνολογίας πάντα αποτελεί αρωγό στις περιπτώσεις μετασχηματισμού της αυτοκίνησης. Αυτό συμβαίνει φυσικά και με τη στροφή της αυτοκινητιοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση.
Οι κατασκευαστές εξελίσσουν νέες πλατφόρμες οχημάτων, νέα συγκροτήματα κίνησης και φυσικά εστιάζουν στον τομέα της εξέλιξης και της κατασκευής των μπαταριών, με στόχο τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα να γίνουν όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά, με αυτονομίες που δεν θα υστερούν σε σχέση με τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

«To BMW Group είναι απόλυτα προσηλωμένο στην εξέλιξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων»

– Οι τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων σήμερα είναι αρκετά «τσιμπημένες» σε σχέση με τα συμβατικά, θα έχουμε σχετικά γρήγορα μια ομαλοποίηση;
– Κατά κανόνα, ναι. Η τιμή ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου σε σχέση με το αντίστοιχο «συμβατικό» είναι υψηλότερη. Και αυτό οφείλεται τόσο στις πολύ μεγάλες επενδύσεις που κάνουν όλοι οι κατασκευαστές στην προσπάθεια έρευνας και εξέλιξης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, όσο και στο κόστος των μπαταριών, που είναι ίσως ο βασικότερος παράγοντας ο οποίος αυξάνει τις τιμές αυτών των μοντέλων.
Αυτήν τη στιγμή, ωστόσο, βρισκόμαστε στη φάση που η διαφορά τιμής ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου δεν απέχει σημαντικά από την τιμή ενός αντίστοιχου «συμβατικού» μοντέλου. Αυτό δεν ισχύει βέβαια για όλους τους κατασκευαστές ακόμα.
Εμείς στο BMW Group έχουμε καταφέρει για παράδειγμα να έχουμε στην γκάμα μας ηλεκτρικό μοντέλο με τιμή χαμηλότερη από το αντίστοιχο συμβατικό (BMW iX3 σε σύγκριση με την BMW X3 με κινητήρα εσωτερικής καύσης και τεχνολογία mild hybrid) χωρίς να υπολογίζουμε στην τελική τιμή του αυτοκινήτου την όποια κρατική επιδότηση.
Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, η εκάστοτε ισχύουσα φορολογική αντιμετώπιση μπορεί να επηρεάζει θετικά ή αρνητικά αυτήν τη σύγκριση. Στην προκειμένη περίπτωση, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απολαμβάνουν ευνοϊκής φορολογικής «μεταχείρισης» στην Ελλάδα, κάτι που ευνοεί την τελική τους τιμή.

– Πληθώρα πάντως νέων τύπων αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια. Ηλεκτρικά, υβριδικά, plug in, Mild Hybrid, υδρογόνου, ποιες είναι οι διαφορές σε χρήση και λειτουργία;
– Κατ’ αρχάς να πω, ότι το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας «εξηλεκτρίζει» τα οχήματά που κατασκευάζει. Αυτό θα γίνει σε καθολικό επίπεδο στα επόμενα χρόνια, με μοναδικό στόχο τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.
Έτσι, λοιπόν, ηλεκτρικά, Plug-in υβριδικά, ήπια υβριδικά και υβριδικά μοντέλα, διαθέτουν ηλεκτροκινητήρες που συμβάλουν στη μείωση και στην εξάλειψη των ρύπων στην περίπτωση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.
Τα ηλεκτρικά μοντέλα κινούνται χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια, ενώ τα Plug-in υβριδικά, χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια ως δευτερεύουσα πηγή που υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και τα δύο, βέβαια, μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά (τα Plug-in υβριδικά διανύοντας μικρότερες αποστάσεις) και να φορτίσουν την μπαταρία τους από εξωτερική πηγή ενέργειας.
Στην περίπτωση των ήπιων υβριδικών και των «κανονικών» υβριδικών μοντέλων, πάλι η ηλεκτρική ενέργεια είναι η δευτερεύουσα πηγή, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να έχει πάντα τον πρώτο ρόλο. Δεν μπορούν, όμως, να φορτιστούν από εξωτερική πηγή και η ηλεκτρική αυτονομία τους είναι ελάχιστη (υβριδικά) ή μηδενική (ήπια υβριδικά).
Τέλος, όσον αφορά τα μοντέλα υδρογόνου (ή πιο σωστά τα μοντέλα που διαθέτουν κυψέλες υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας) βρισκόμαστε στη φάση τελικής εξέλιξης. Τα μοντέλα αυτά τροφοδοτούνται με υδρογόνο το οποίο μετατρέπουν σε ηλεκτρική ενέργεια, με την οποία και κινούνται. Κατά βάση, λοιπόν, μιλάμε για μια διαφορετική μορφή ηλεκτροκίνησης, όσον αφορά τον τρόπο «φόρτισής» τους.
Η BMW βρίσκεται στο τελικό στάδιο της εξέλιξης του BMW i Hydrogen Next (ουσιαστικά της BMW X5 με κυψέλες υδρογόνου) και έχει ανακοινώσει επίσημα ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή του μοντέλου σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων από το 2022.
Μοντέλα με καύσιμο το υδρογόνο αναμένεται να δούμε σε ευρύτερη παραγωγή στα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε.

– Πόσο διαρκεί η φόρτιση της μπαταρίας και από ποιους παράγοντες εξαρτάται τελικά;
– Οι παράγοντες που επηρεάζουν το χρόνο φόρτισης της μπαταρίας είναι βασικά δύο: Το μέγεθος της μπαταρίας και η ισχύς φόρτισης από την εξωτερική πηγή.
Για παράδειγμα, μια μπαταρία με χωρητικότητα 40 kWh, σε μια οικιακή πρίζα θέλει περίπου 20 ώρες για να φορτίσει από το 0 στο 100%, 5-15 ώρες με έναν οικιακό φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (ανάλογα με την ισχύ του) και περίπου 1,5 ώρες σε έναν ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος ισχύος 50 kW.
Κατά κανόνα, όσο μεγαλύτερη είναι η ισχύς φόρτισης, τόσο μικρότερος είναι ο χρόνος φόρτισης. Αυτό βέβαια εξαρτάται και από το ίδιο το αυτοκίνητο, το οποίο πρέπει να έχει τη δυνατότητα να φορτίζει με υψηλή ισχύ φόρτισης.

– Αλήθεια, γιατί κάποιος να αγοράσει σήμερα ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο;
– Όπως είπα και πριν, ένα ηλεκτρικό ή ένα Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο δεν απευθύνεται ακόμα σε όλους. Για να καταλάβει κανείς αν ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι η ενδεδειγμένη επιλογή, θα πρέπει πρώτα να συνειδητοποιήσει αν εξυπηρετεί τις ανάγκες του. Και βέβαια, να απαντηθεί το ερώτημα «που θα φορτίζω;» Αν το θέμα της φόρτισης δεν αποτελεί πρόβλημα και οι ανάγκες μετακίνησης ικανοποιούνται, θα πρέπει στη συνέχεια να κάνει την «αριθμητική πράξη», όπως συνηθίζω να λέω, με την οποία θα υπολογίσει τα οφέλη από τη χρήση και τη συντήρηση βασικά, σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Το αποτέλεσμα αυτής της πράξης θα δώσει την τελική απάντηση στο ερώτημα του αν είναι τελικά σωστή η επιλογή ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου.

«Για να καταλάβει κανείς αν ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι η ενδεδειγμένη επιλογή, θα πρέπει πρώτα να συνειδητοποιήσει αν εξυπηρετεί τις ανάγκες του»

– Έχουν πράγματι μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα;
– Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μηδενικό «τοπικό» περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Δηλαδή στον τόπο που κινούνται, δεν εκπέμπουν ρύπους.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει χαμηλότερο συνολικό αποτύπωμα από ένα μοντέλο που κινείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Για να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απόλυτα μηδενικό αποτύπωμα, θα πρέπει να κατασκευάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην εκπέμπονται ρύποι, να διανέμεται στις αγορές με μέσα που δεν εκπέμπουν ρύπους και να τροφοδοτείται κατά τη χρήση του με ενέργεια που προέρχεται από Ανανεώσιμές Πηγές.
Αυτό που περιέγραψα, φυσικά δεν είναι εύκολο.
Εμείς ως BMW Group δουλεύουμε προς αυτήν την κατεύθυνση εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ήδη όλα μας τα εργοστάσια χρησιμοποιούν ενέργεια που προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές. Δουλεύουμε και στον τομέα της διανομής, ώστε και εκεί να μηδενιστούν οι εκπεμπόμενοι ρύποι. Και φυσικά προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι οι χρήστες των αυτοκινήτων μας, θα έχουν πρόσβαση σε «πράσινη» ενέργεια, την οποία θα χρησιμοποιούν για την κίνηση των ηλεκτρικών τους αυτοκινήτων. Στόχος του BMW Group είναι να κατασκευάζει τα πιο «καθαρά» ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο.

– Ποιο είναι το κόστος χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων και τι γίνεται με το service;
– Το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα χαμηλό, καθώς το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας -στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων- είναι χαμηλότερο από το κόστος οποιουδήποτε καυσίμου. Όταν για παράδειγμα, το μέσο κόστος της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας ανά 100 χλμ. είναι 2-3€ (ανάλογα με το μέγεθος του αυτοκινήτου) δεν υπάρχει αντίστοιχο αυτοκίνητο με «συμβατικό» κινητήρα εσωτερικής καύσης που να μπορεί να επιτύχει κάτι ανάλογο.
Όσον αφορά στη συντήρηση, το κόστος είναι επίσης πολύ χαμηλότερο σε σχέση με τα «συμβατικά» μοντέλα, καθώς υπάρχουν λιγότερα μηχανικά μέρη και επίσης «αναλώσιμα» στοιχεία, τα οποία είτε δεν υπάρχουν (π.χ. λιπαντικά) ή χρήζουν αντικατάστασης σε μεγαλύτερα χρονικά ή χιλιομετρικά διαστήματα (όπως για παράδειγμα τα υλικά τριβής των φρένων).

– Τα πρόσφατα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση που θέσπισε η κυβέρνηση, πόσο θα βοηθήσουν;
– Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι επιδοτήσεις, η γενικότερη φορολογική αντιμετώπιση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και τα ειδικά κονδύλια που έχουν εγκριθεί για τους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έχουν βοηθήσει ήδη σημαντικά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης καθώς τα κίνητρα είναι σημαντικά. Ελπίζω, η κυβερνητική στήριξη στην ηλεκτροκίνηση να συνεχιστεί (και ιδανικά να διευρυνθεί) και μετά το τέλος του 2021, όπου λήγει -θεωρητικά- το ισχύον πρόγραμμα.

– Η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης έχει να κάνει μόνο με τον τομέα του περιορισμού των εκπομπών ρύπων;
– Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δεν έχει ως μοναδικό όφελος τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, που αποτελεί εξέχουσας σημασίας στόχο για πολλούς λόγους, οι οποίοι έχουν να κάνουν με την αντιμετώπιση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής κ.ά. Η ηλεκτροκίνηση βοηθά στην ανάπτυξη νέας επιχειρηματικότητας και μαζί με την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα (ειδικά στις χώρες που τα εισάγουν, όπως η Ελλάδα) μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη.

«Εμείς στο BMW Group έχουμε καταφέρει για παράδειγμα να έχουμε στην γκάμα μας ηλεκτρικό μοντέλο με τιμή χαμηλότερη από το αντίστοιχο συμβατικό»

– Παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας ομαλοποιούνται, υπάρχει και η επιβολή εφαρμογής αυστηρότερων κανόνων στις εκπομπές ρύπων.
Είναι τελικά επιβαλλόμενη περεταίρω η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης;
– Αυτό που επιβάλλεται είναι η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Και η αυτοκίνηση πρέπει να μειώσει σημαντικά το «αντίκτυπό» της στο περιβάλλον. Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια βιώσιμη και άμεση λύση, στην προσπάθεια μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων. Και είναι αυτή η τεχνολογία που αναμφισβήτητα θα επικρατήσει στο άμεσο μέλλον.

– Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης;
– Ακούγονται πολλά σε σχέση με την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Κάποιοι κατασκευαστές προσδιορίζουν την κατάργηση αυτή βραχυπρόθεσμα κάποιοι άλλοι μεσο-μακροπρόθεσμα.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα «πεθάνουν» σε μια ημέρα. Η τεχνολογία μπορεί να τους βοηθήσει να γίνουν ακόμα πιο φιλικοί προς το περιβάλλον (όπως τόνισα η προσπάθεια «εξηλεκτρισμού» των αυτοκινήτων βρίσκεται σ’ αυτήν την κατεύθυνση).
Το BMW Group συνεχίζει την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ωστόσο δεν πρέπει να μην αναγνωρίσουμε ότι η διείσδυση των ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων θα γίνεται μέρα με την ημέρα μεγαλύτερη. Νομοτελειακά, στα επόμενα χρόνια, τα «συμβατικά» αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αποτελούν τη μειοψηφία των νέων αυτοκινήτων τα οποία θα ταξινομούνται. Αυτό το ορόσημο, βέβαια, μπορεί να διαφέρει από κατασκευαστή σε κατασκευαστή, καθώς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, που έχουν να κάνουν με τη φιλοσοφία της μάρκας, το είδος των μοντέλων, το κοινό στο οποίο απευθύνεται κ.ά. Για παράδειγμα η ΜΙΝΙ, θα διαθέτει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030 και μετά. Η BMW, μπορεί αυτό να το κάνει αρκετά χρόνια αργότερα.

– Το i3, κυκλοφόρησε στην χώρα μας το 2013 και ήταν από ότι γνωρίζω το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στην Ελλάδα. Ήταν και είναι τελικά η BMW πρωτοπόρος στον τομέα αυτό;
– Η BMW έχει ασχοληθεί με την ηλεκτροκίνηση εδώ και πολλές δεκαετίες, αλλά όπως πολύ σωστά αναφέρετε, το παγκόσμιο λανσάρισμα του BMW i3 (του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου ευρείας παραγωγής και ένα από τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο) πραγματοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2013.
Το BMW i3 ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε επισήμως στην Ελλάδα και μέχρι σήμερα είναι το Νο1, σε συνολικές πωλήσεις, ηλεκτρικό μοντέλο στη χώρα μας.
Η BMW πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση τα τελευταία 10 χρόνια, καθώς εφάρμοσε πρώτη από όλους καινοτόμες τεχνολογίες και πρωτοποριακή κατασκευαστική φιλοσοφία με τα μοντέλα BMW i (χρήση ανθρακονημάτων, φυσικών ή ανακυκλωμένων υλικών, παραγωγή αυτοκινήτων μόνο με χρήση ΑΠΕ κ.τ.λ.).

– Τα αυτοκίνητα BMW i πρόσφατα κλείσανε δέκα χρόνια παρουσίας, είναι τελικά από τις πρωτοπόρες εταιρείες;
– Για να το πω πιο σωστά, η μάρκα BMW i συμπλήρωσε 10 χρόνια φέτος, από όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, με σκοπό να εντάξει στην γκάμα της ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά μοντέλα. Τα δύο πρώτα μοντέλα, το BMW i3 (2013) και το BMW i8 (2015) ξεχώρισαν για την πρωτοποριακή σχεδίαση και τις τεχνολογικές τους καινοτομίες, με το BMW iX που αναμένεται σε λίγους μήνες στην Ελληνική αγορά, να αποτελεί το μοντέλο που συνεχίζει την πρωτοποριακή φιλοσοφία της μάρκας. Και έπεται συνέχεια…

– Από ότι γνωρίζω υπάρχει επενδυτικό πλάνο του BMW Group για την ηλεκτροκίνηση. Τι περιλαμβάνει;
– To BMW Group είναι απόλυτα προσηλωμένο στην εξέλιξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια.
Αυτήν τη στιγμή, διαθέτουμε στην αγορά 2 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα BMW (BMW i3 και BMW iX3) και το ηλεκτρικό MINI hatchback.
Δύο ακόμα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα BMW αναμένονται στα τέλη του 2021, η BMW iX και η BMW i4.
Όσον αφορά στα Plug-in υβριδικά μοντέλα, διαθέτουμε σήμερα 11 μοντέλα BMW σε 19 εκδόσεις και 1 μοντέλο ΜΙΝΙ.
Εντός των επομένων 2 ετών, θα παρουσιαστεί πληθώρα νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων που θα καλύπτουν το 90% των κατηγοριών στις οποίες εκπροσωπείται το BMW Group με κάποιο μοντέλο. Πρακτικά, λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι σε κάθε κατηγορία θα υπάρχουν ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά μοντέλα.

– Οι υποδομές φόρτισης είναι σήμερα επαρκείς για την περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης; Μάλιστα από ότι γνωρίζω το BMW Group Hellas τοποθέτησε έναν μεγάλο αριθμό σταθμών φόρτισης στα γραφεία της δείχνοντας στην ουσία τον δρόμο.
– Οι υποδομές δημόσιας φόρτισης έχουν βελτιωθεί σημαντικά τον τελευταίο χρόνο, κάτι που σίγουρα βοηθά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Έχουμε ακόμα πολύ «δρόμο» να διανύσουμε, ωστόσο, μέχρι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μπορεί να κινείται με άνεση εκτός αστικού ιστού και η χρήση του να μην υστερεί σε σχέση με αυτήν ενός «συμβατικού» αυτοκινήτου.
Προσωπικά, πιστεύω ότι πρώτη προτεραιότητα έχει η ανάπτυξη ταχυφορτιστών, οι οποίοι θα καλύπτουν τις ανάγκες φόρτισης στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, χωρίς όμως να ξεχνάμε ότι και οι υποδομές εντός αστικών ιστών είναι απαραίτητες για να λύσουν το πρόβλημα της φόρτισης σε όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν στο σπίτι τους. Η λύση του προβλήματος αυτού, θα κάνει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να απευθυνθεί σε ευρύτερο κοινό.
Όσον αφορά στις υποδομές φόρτισης σε επαγγελματικούς χώρους, αυτό πρέπει να αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για τις εταιρείες που θέλουν να εντάξουν στον στόλο τους ηλεκτρικά η Plug-in υβριδικά οχήματα. Κάτι που το BMW Group Hellas υλοποίησε πρόσφατα (αλλάζοντας το στόλο των εταιρικών αυτοκινήτων των στελεχών της από «συμβατικά» σε Plug-in υβριδικά) έχοντας πλέον εγκατεστημένη υποδομή φόρτισης που περιλαμβάνει 32 «έξυπνους» φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και δύο ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC).

– Ποια είναι τα κίνητρα, παροχές που παρέχει η BMW Ελλάς στον αγοραστή ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου;
– Η εμπορική μας πολιτική, η οποία κάνει τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μας, να μην έχουν τεράστιες διαφορές τιμές σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά, θεωρώ ότι αποτελεί ίσως και το μεγαλύτερο κίνητρο. Και αυτό είναι κάτι που βελτιώνεται περαιτέρω μέρα με την μέρα. Ήδη, όπως τόνισα, έχουμε καταφέρει να διαθέτουμε στην αγορά την αμιγώς ηλεκτρική BMW iX3 σε τιμή χαμηλότερη από την αντίστοιχη «συμβατική» BMW X3 με κινητήρα diesel.
Πέραν όμως της τιμολογιακής πολιτικής, σε κάθε πελάτη BMW/BMW i/MINI διατίθεται μια σειρά από ολοκληρωμένες υπηρεσίες με την αγορά του αυτοκινήτου, ψηφιακές ή μη.
Για τους πελάτες μας, οι οποίοι επιλέγουν ένα ηλεκτρικό ή ένα Plug-in υβριδικό μοντέλο (εξαιρούνται οι πελάτες που μισθώνουν αυτοκίνητο) παρέχονται επίσης υπηρεσίες δωρεάν φόρτισης για 24 μήνες, στο Δίκτυο Φόρτισης «Φορτίζω»
Επίσης, σε συνεργασία με την nrg, έχει δημιουργηθεί ένα προνομιακό πακέτο παροχής οικιακού ρεύματος, με την ονομασία «nrg OnTheGo BMW Group», το οποίο προσφέρει προνομιακές τιμές παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, δωρεάν ηλεκτρική ενέργεια για ένα έτος (αντιστοιχεί στα πρώτα 10.000 χλμ. του αυτοκινήτου) αλλά και άλλα προνόμια που έχουν να κάνουν με παροχή «έξυπνου» φορτιστή σε προνομιακή τιμή, δωρεάν πρόσβαση για 1 χρόνο στους εγκατεστημένους ταχυφορτιστές της nrg (και μετά τον πρώτο χρόνο, φόρτιση με προνομιακές χρεώσεις) δωρεάν πιστοποιητικό «πράσινης» ενέργειας κ.ά.

– Ποιον συμφέρει περισσότερο η ηλεκτροκίνηση στον ιδιώτη οδηγό ή στις εταιρείες;
– Θα πω και τους δύο, στην περίπτωση που εξυπηρετεί τις ανάγκες τους. Άλλωστε υπάρχουν σημαντικά κίνητρα και στην περίπτωση της αγοράς, αλλά και της μίσθωσης, για τους ιδιώτες αγοραστές, τους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων αλλά και τις εταιρείες.

– Τελικά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες η ηλεκτροκίνηση, είναι στοίχημα;
– Κάθε μετασχηματισμός, κάθε τι καινούριο στον επιχειρηματικό κλάδο αποτελεί πάντα ένα στοίχημα. Η ηλεκτροκίνηση, σίγουρα αποτέλεσε ένα μεγάλο στοίχημα για όλους τους κατασκευαστές, καθώς οι επενδύσεις ήταν -και συνεχίζουν να είναι- μεγάλες, το χρονικό διάστημα όπου έπρεπε να πραγματοποιηθεί αυτός ο μετασχηματισμός ήταν σχετικά μικρό και η ανταπόκριση του κοινού όχι απόλυτα άμεση.
Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι το στοίχημα έχει ήδη κερδηθεί…

Προηγούμενο άρθρο94ο Τεύχος Ιούλιος 2021
Επόμενο άρθροΑναστάσιος Καγιάογλου
- Διαφήμιση -

Δημοφιλή Εβδομάδας