8.1 C
Drama
Τρίτη, 21 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΕπικαιρότηταΑrivia η εταιρία με έδρα τη Δράμα που συνεχίζει το ράλι της...

Αrivia η εταιρία με έδρα τη Δράμα που συνεχίζει το ράλι της ανάπτυξης

Του Γιώργου Λαμπίρη

Συνεχίζει το ράλι της ανάπτυξης η εταιρεία παραγωγής φυτικών τυριών και συναφών προϊόντων, Arivia, η οποία αποτελεί από τις πιο χαρακτηριστικές επιχειρήσεις σε επίπεδο αποδόσεων κερδοφορίας στον τομέα των τροφίμων στην Ελλάδα. Αυτό που έχει καταφέρει είναι ότι παρά τον έντονο πληθωρισμό σε διεθνές επίπεδο, η εταιρεία που εδρεύει στη Δράμα, συνεχίζει να έχει ισχυρή κερδοφορία. Ειδικότερα, η επιχείρηση που εξαγοράστηκε το 2019 από το αμερικάνικο fund, KKR και ουσιαστικά από τον όμιλο Upfield, που επίσης διατηρεί στη χώρα μας την Upfield – έχοντας ήδη εξαγοράσει τα έλαια και τις μαργαρίνες από την Ελαΐς Unilever-, το 2022 πέτυχε συντελεστή μεικτού κέρδους επί των συνολικών πωλήσεων που άγγιξε το 50%, ήτοι 49,49%, έναντι 53,97% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό της χρήσης του 2021. Ως επισφράγιση των αποδόσεων που καταγράφει η εταιρεία, έρχεται το γεγονός ότι για τη χρήση του 2022 το προτεινόμενο μέρισμα ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ από 29 εκατ. ευρώ που πλήρωσε πέρυσι για τις χρήσεις 2018, 2020, 2021. Σημειώνεται ότι το 2022 ο τζίρος της επιχείρησης έφτασε τα 117,75 εκατομμύρια από 101,46 εκατομμύρια ευρώ με μεικτά κέρδη 58,27 εκατομμυρίων έναντι 54,75 εκατομμυρίων και καθαρά κέρδη μετά από φόρους 33,16 εκατομμυρίων από 39,48 εκατομμύρια το 2021.

Κόντρα στον πληθωρισμό κράτησε την υψηλή κερδοφορία

Η συγκεκριμένη επίδοση ήρθε σε μία χρονιά όπως το 2022, όπου χαρακτηρίστηκε από τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις, ωστόσο η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα την κερδοφορία της. Για να αντιμετωπίσει το αυξημένο κόστος σε πρώτες ύλες, υλικά συσκευασίας, ενέργεια και μεταφορικά προχώρησε σε ανατιμήσεις των προϊόντων της, ενώ την ίδια στιγμή υπέγραψε συμβάσεις με τους προμηθευτές της για να διατηρήσει σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα το κόστος αγοράς πρώτων υλών. Η εταιρεία που διατηρεί ισχυρή εξαγωγική παρουσία σε Αμερική και Ηνωμένο Βασίλειο, επένδυσε στην διαφήμιση των προϊόντων της διεθνώς με σκοπό την προώθηση του εμπορικού σήματος “Violife”, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στις δύο αυτές αγορές.

Παράλληλα, προχωράει στην αξιοποίηση του διεθνούς δικτύου της Upfield, προκειμένου να εισέλθει σε αγορές που δεν έχει έως τώρα παρουσία, εκμεταλλευόμενη ταυτόχρονα τα δίκτυα διανομής και παραγωγής της προς την κατεύθυνση δημιουργίας οικονομικών κλίμακας. Αγορές στόχοι είναι εκτός από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία αλλά και η Ολλανδία όπου προσβλέπει στην προσθήκη νέων σημείων διάθεσης και στην ανάπτυξη ίδιων εμπορικών σημάτων. Πρόκληση εντός του διεθνούς περιβάλλοντος αποτελεί για την εταιρεία η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, τη στιγμή που υπολογίζει στον εξορθολογισμό των τιμών στις πρώτες ύλες και την ενέργεια, εκτιμώντας ότι λόγω αυτού θα καταφέρει φέτος να αυξήσει την κερδοφορία της.

Η μείωση της καταναλωτικής δαπάνης και η στρατηγική στα προϊόντα

Ειδική μνεία κάνει η επιχείρηση μέσα από τις οικονομικές της καταστάσεις στην εγχώρια καταναλωτική δαπάνη, η οποία όπως λέει συνεχίζει να εμφανίζει σημάδια αδυναμίας ουσιαστικής ανάκαμψης με τη ζήτηση να μειώνεται ή στην καλύτερη περίπτωση να παραμένει σταθερή. Σε ό,τι αφορά τις χώρες βασικού εξαγωγικού προσανατολισμού της εταιρείας (δυτική Ευρώπη, Η.Π.Α.) επισημαίνει ότι ασκούνται πολιτικές μετριασμού των πληθωριστικών πιέσεων σε κεντρικό επίπεδο με στόχο τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των τοπικών οικονομιών. Παρόλ’ αυτά η Arivia εκτιμά ότι τα επόμενα χρόνια θα περιοριστούν οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις. Η ίδια προκειμένου να αντισταθμίσει τον κίνδυνο από τυχόν μελλοντικές πληθωριστικές πιέσεις, συνεχίζει να επενδύει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με ταυτόχρονη ενίσχυση πωλήσεων των ίδιων εμπορικών σημάτων. Με αυτόν τον τρόπο έχει καταφέρει να διατηρεί ένα ισορροπημένο μείγμα πωλήσεων που επιτυγχάνει αυξημένη ρευστότητα και έντονη αναπτυξιακή και βιώσιμη προοπτική από τη μελλοντική εκμετάλλευση της πορείας των ίδιων σημάτων.

Στη διάρκεια της περσινής χρονιάς η Arivia προχώρησε σε επενδύσεις συνολικού ύψους 9,79 εκατομμυρίων ευρώ με την προσθήκη ενσώματων και άυλων περιουσιακών στοιχείων, ενώ τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του ίδιου έτους ήταν αυξημένα στα 84,13 εκατομμύρια ευρώ έναντι 79,97 εκατομμυρίων ευρώ που ήταν στο τέλος του 2021. Σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις της εταιρείας ήταν στα επίπεδα των 18,62 εκατομμυρίων έναντι 19,68 εκατ. ευρώ το 2021.

Η Arivia αποτελεί τη μετεξέλιξη της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1986 με την αρχική επωνυμία ΒΗΤΑ ΠΙ, ενώ στη συνέχεια συγχωνεύθηκαν οι θυγατρικές της ΕΛΓΕΚΑ Arista και Bιοτρός για να προκύψει η επιχείρηση με τη σημερινή της ονομασία. Από το 2010 είχε περάσει στον έλεγχο του ομίλου ΕΛΓΕΚΑ, ενώ το 2017 περιήλθε στην ιδιοκτησία της ελληνικής AV Συμμετοχική Α.Ε. και επί της ουσίας στον έλεγχο του SouthBridge Europe Mezzanine SICAR, εταιρείας επενδύσεων με αντικείμενο την αξιοποίηση ιδιωτικών αλλά και θεσμικών κεφαλαίων, όπως το Ευρωπαϊκό Επενδυτικό Ταμείο (ΕΙF), πριν περιέλθει στον έλεγχο του KKR και της Upfield το 2019.

Πηγήcapital.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

2 × 1 =

- Διαφήμιση -

Δημοφιλή Εβδομάδας