Δελτίο τύπου:
Μια βδομάδα κύλησε από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και επιβεβαιώθηκαν οι ανησυχίες, που ως κόμμα είχαμε εκφράσει, για την κατάσταση των σχολείων σε όλη τη χώρα.
Η κυβέρνηση, που πανηγύριζε για τις χιλιάδες προσλήψεις, είναι υπόλογη απέναντι σε γονείς κι εκπαιδευτικούς για τις πολλαπλάσιες ελλείψεις.
Το Υπουργείο Παιδείας χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, υπολογίζοντας με όρους κόστους – όφελους τη λειτουργία των σχολείων, προχωρά σε συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, δημιουργώντας υπεραριθμίες εκπαιδευτικών.
Όλοι μπορούν να τα κάνουν όλα διαμορφώνοντας ένα σχολείο που δυσκολεύει τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών και τσαλαπατά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών έχοντας παράλληλα τους γονείς διαρκώς με το χέρι στην τσέπη, μια τσέπη άδεια από την ακρίβεια και τους χαμηλούς μισθούς.
Στη Δράμα, πριν την έναρξη των μαθημάτων ακόμα, είχαμε την αρνητική εξέλιξη της συγχώνευσης του 1ου και 2ου Δ. Σ. Προσοτσάνης αλλά και συγχωνεύσεις τμημάτων, με ευθύνη και των Δ/ντων Εκπαίδευσης και των Υπηρεσιακών Συμβουλίων εφαρμόζοντας το αντιπαιδαγωγικό όριο των 25 παιδιών στο τμήμα.
Ακόμα και τμήματα της Α’ Δημοτικού που μπορούσαν να λειτουργήσουν με μικρότερο αριθμό μαθητών, δρομολογήθηκαν οι εγγραφές έτσι, ώστε να μην είναι κάτω από είκοσι.
Πολλά τα κενά που υπάρχουν και μετά την πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών και στον νομό.
Μεγάλη ανησυχία προκαλεί η έλλειψη σχολικών νοσηλευτών, αφήνοντας μαθητές με συγκεκριμένες παθήσεις χωρίς την αναγκαία υγειονομική υποστήριξη, προκαλώντας ανησυχία και οργή σε γονείς και εκπαιδευτικούς.
Οι μηδενικές προσλήψεις ΖΕΠ και στην ΕΑ δεν επιτρέπουν τη λειτουργία Τάξεων Υποδοχής και αφήνουν γι’ άλλη μια χρονιά υποστελεχωμένα – εκτός από το Ειδικό Σχολείο – και τα Τμήματα Ένταξης.
Οι «πολλές» προσλήψεις στην Παράλληλη Στήριξη και πάλι αποδεικνύονται λίγες, αφού μοιράζονται σε δύο σχολεία αφήνοντας χωρίς την αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη τους μαθητές για δυο ή τρεις μέρες την εβδομάδα.
Γι’ άλλη μια χρονιά οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για τα καλλιτεχνικά μαθήματα, Εικαστικά – Μουσική – Θεατρική Αγωγή, είναι ελάχιστες και δεν καλύπτουν σε όλα τα σχολεία τις προβλεπόμενες ώρες στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
Η κατάσταση, που αφορά στη λειτουργία του Ειδικού Σχολείου Δράμας, με το πιο ευαίσθητο κομμάτι του μαθητικού πληθυσμού, αποδεικνύει περίτρανα την αδιαφορία και την ανάλγητη πολιτική στάση του Υπουργείου και της κυβέρνησης συνολικά, προκαλώντας αγανάκτηση.
Συγκεκριμένα για τα έξι τμήματα – 30 μαθητές – του σχολείου έχουν τοποθετηθεί τρεις εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής μένοντας κενές τρεις θέσεις, με αποτέλεσμα τα τμήματα να είναι με αριθμό μαθητών πάνω και από το όριο που και ο νόμος ορίζει, ενώ δεν έχει τοποθετηθεί γυμναστής, μουσικός και είναι απαραίτητο να υπάρξει ακόμα μία πρόσληψη για Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.
Το Ειδικό Νηπιαγωγείο, που συστεγάζεται στο ίδιο κτήριο, ασφυκτιά σε μια αίθουσα με 12 παιδιά και 9 άτομα προσωπικό στον ίδιο χώρο.
Η μετακίνηση γίνεται με διαδοχικά δρομολόγια του ενός λεωφορείου, που υπάρχει μόνο για τους μαθητές εντός πόλης, ενώ υπάρχουν παιδιά από χωριά που μεταφέρουν οι γονείς και κάποια που δεν μπορούν να προσέλθουν.
Το γυμναστήριο, χώρος ακατάλληλος στο υπόγειο του κτηρίου, δεν έχει καν πρόσβαση για μαθητές με κινητικά προβλήματα, χωρίς ράμπα ή ασανσέρ, μόνο σκάλα!
Άμεσα, έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί, είναι αναγκαία η συντήρηση του κτηρίου και του αύλειου χώρου με κρατική χρηματοδότηση.
Το Ειδικό Σχολείο Δράμας πρέπει να αποκτήσει νέα στέγη, σύγχρονο σχολικό κτήριο που θ’ ανταποκρίνεται σε όλες τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών του και αυτό να γίνει με αποκλειστική ευθύνη και χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Το κτηριακό πρόβλημα είναι διαχρονικό και αφορά μεγάλο αριθμό σχολείων.
Είναι ξεκάθαρο πως οι λαϊκές ανάγκες, και στη μόρφωση, δεν είναι στις προτεραιότητες των κυβερνήσεων και των χρηματοδοτικών πακέτων της ΕΕ. Σκοντάφτουν στη χρηματοδότηση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μεγάλο κτηριακό ζήτημα του Γυμνασίου – Λυκείου Καλαμπακίου, που και αυτή τη σχολική χρονιά οι μαθητές του θα παραμείνουν σε κτήρια Δημοτικών σχολείων, που ούτε στο ελάχιστο δεν μπορούν ν’ ανταποκριθούν στις ανάγκες σύγχρονης εκπαίδευσης μαθητών της Β’ βάθμιας.
Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς και στο Δ. Σ. Κ. Νευροκοπίου γι’ ακόμα μια χρονιά βλέπουν την ανέγερση του νέου διδακτηρίου να έχει βαλτώσει, κυριολεκτικά, αφού το γιαπί, που εκτείνεται μέσα στον αύλειο χώρο του σχολείου, έχει γεμίσει νερά, απαιτώντας περισσότερα μέτρα για την αποφυγή ατυχήματος.
Το ύψος της χρηματοδότησης των Δήμων για τις σχολικές επιτροπές, προκειμένου να καλύψουν τις αρμοδιότητες που έχουν μετακυλιστεί στις πλάτες τους, είναι ανεπαρκέστατο ακόμα και για τη στοιχειώδη κάλυψή τους.
Φυσικά, αυτά τα ποσά διατηρούνται σε αυτά τα τραγικά χαμηλά επίπεδα με ευθύνη διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τα σχολεία να λειτουργούν οριακά με σοβαρές ελλείψεις σε παιδαγωγικά μέσα, εξοπλισμό, με σοβαρά κτηριακά προβλήματα από τη χρόνια υποχρηματοδότηση.
Συνέπεια της υποχρηματοδότησης και οι θέσεις εργαζομένων στη σχολική καθαριότητα, που υπολογίζονται με το σταγονόμετρο.
Δεν εξασφαλίζεται επαρκές προσωπικό καθαριότητας με συνέπεια την εντατικοποίηση της εργασίας του προσωπικού σε βάρος των υγειονομικών συνθηκών των σχολικών μονάδων
Στη φετινή σχολική χρονιά έρχεται να προστεθεί η αλματώδης αύξηση των τιμών σε όλα τα προϊόντα, και η εκτόξευση του ενεργειακού κόστους, ως αποτέλεσμα της εμπορευματοποιημένης αγοράς ενέργειας, που τα λαϊκά νοικοκυριά πληρώνουν για να αυγαταίνουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.
Απαραίτητη η οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών, για να μπορέσουν να καλυφθούν οι ανάγκες θέρμανσης των σχολείων.
Επειδή σε καμιά ζυγαριά δεν μπορεί να μπαίνει η ασφάλεια και η μόρφωση των παιδιών του λαού μας και για τίποτα δε μπορεί να στερούνται τις σύγχρονες μορφωτικές δυνατότητες της εποχής, σε σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα σχολεία μαζί με τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς απαιτούμε:
- Να καλυφθούν άμεσα τα κενά των σχολείων σε νοσηλευτικό προσωπικό.
- Να καλυφθούν άμεσα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, Τμημάτων Ένταξης και ΖΕΠ. Άμεσα να γίνουν προσλήψεις όλων των εκπαιδευτικών που απαιτούνται, για να καλυφθούν οι σύγχρονες, εκπαιδευτικές πραγματικές ανάγκες των παιδιών μας.
- Να λυθεί άμεσα το θέμα της μετακίνησης όλων των μαθητών του Ειδικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου και των προσφυγοπαίδων.
- Άμεσα να μεταφερθεί το Ειδικό Νηπιαγωγείο σε χώρο που θα διασφαλίζει την ασφάλεια και τους καλύτερους όρους για την εκπαιδευτική διαδικασία.
- Να επιλυθούν άμεσα τα κτηριακά προβλήματα του Ειδικού Σχολείου. Να προχωρήσει με κρατική χρηματοδότηση η ανέγερση σύγχρονων κτηρίων για τη στέγαση του Γυμνασίου – Λυκείου στο Καλαμπάκι και του Δημοτικού Σχολείου στο Κ. Νευροκόπι.
- Να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση προς τους δήμους στο ύψος των πραγματικών αναγκών, ώστε να καλυφθούν πλήρως οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, με ευθύνη του κράτους. Ούτε ένα Ευρώ από την τσέπη των γονιών.
- Να καταργηθεί ο Φ.Π.Α. και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, καθώς στο σύνολο των δαπανών των σχολικών επιτροπών.
- Να λυθεί οριστικά το ζήτημα της καθαριότητας των σχολείων, με τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων στη σχολική καθαριότητα.
Το σχέδιο της κυβέρνησης για λειτουργία των σχολείων με κριτήριο το μικρότερο δυνατό κόστος αντικειμενικά οδηγεί στην υποβάθμιση του παρεχόμενου μορφωτικού έργου.
Οι καινοτομίες είναι μακριά από τις ανάγκες εκπαιδευτικών – μαθητών – γονιών. Έχουμε χρέος στα παιδιά μας να βάλουμε εμπόδια στην αντιεκπαιδευτική, την αντιλαική πολιτική.
Η ΤΕ Δράμας του ΚΚΕ θα είναι δίπλα σε κάθε διεκδίκηση εκπαιδευτικών σωματείων – συλλόγων γονέων – εργατικών σωματείων με στόχο να καλυφθούν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών του λαού μας.