Ιδιοκτήτης «Carbon Free»
Συνέντευξη Βαγγέλης Ελευθεριάδης / Φωτογραφίες Βασίλης Κοβλακάς
Για το Νίκο Κυρμιζή το αυτοκίνητο ήταν μία από τις πρώτες αγάπες η οποία συνεχίζει αστείρευτη να είναι και η ψυχοθεραπεία του. Οδηγός Αγώνων πολλά χρόνια, μέλος του «Ομίλου Φίλων Αυτοκινήτων Δράμας», πρόσφατα δημιούργησε ένα καινοτόμο χώρο, το «Carbon Free» όπου παρέχει υπηρεσίες φροντίδας στον κινητήρα του αυτοκινήτου μας, την καρδιά του.
– Ο χώρος του αυτοκινήτου για εσάς είναι μόνο επάγγελμα;
– O χώρος του αυτοκινήτου για μένα ήταν η πρώτη αγάπη, οπότε δεν θα μπορούσα να τον δω μόνο σαν επάγγελμα.
– Τελικά το αυτοκίνητο είναι και μεράκι, χόμπι και διασκέδαση για εσάς;
– Tο αυτοκίνητο όπως συνηθίζω να λέω σε όσους με ρωτούν …είναι η ψυχοθεραπεία μου και όλοι με κοιτάνε λες και έχω κάποιο πρόβλημα (γέλια). Είναι φοβερή διασκέδαση και θέλει αγάπη και μεράκι για να το κάνεις!
«Σε όλους μας έχει τύχει να βάλουμε καύσιμα από διαφορετικά βενζινάδικα και να διαπιστώνουμε διαφορά στην απόδοση του αυτοκινήτου μας»
– Τελευταία γίνεται λόγος ότι ο κινητήρας του αυτοκινήτου πρέπει να καθαρίζεται. Τι πραγματικά ισχύει;
– Ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας είναι η καρδιά του. Όπως πρέπει να φροντίζουμε την καρδιά του σώματος μας έτσι πρέπει να φροντίζουμε και τον κινητήρα του αυτοκίνητο μας. Πλέον υπάρχει αυτή η επιλογή. Να καθαρίσουμε τη μηχανή εσωτερικά. Φανταστείτε να μπορούσαμε ως άνθρωποι με μια απλή διαδικασία να βγάλουμε από μέσα μας ότι μας αρρωσταίνει, αυτό ακριβώς κάνουμε με τον καθαρισμό ενός κινητήρα.
Ο καθαρισμός του άνθρακα των κινητήρων επιτυγχάνεται με τη χρήση υψηλής τεχνολογίας γεννητριών υδρογόνου, οι οποίες παράγουν υδρογόνο και οξυγόνο από καθαρό νερό με την μέθοδο της ηλεκτρόλυσης, διοχετεύοντας τα παράγωγα αέρια στην εισαγωγή του κινητήρα για όση ώρα διαρκεί ο καθαρισμός. Για την παραγωγή του Υδρογόνου χρησιμοποιείται μόνο καθαρό νερό και κανένα άλλο υγρό, πρόσθετο ή χημική ουσία. Όλη η διαδικασία ελέγχεται ηλεκτρονικά από υπολογιστή και ειδικούς ασύρματους αισθητήρες που συνδέονται στο όχημα. Ο καθαρισμός ολοκληρώνεται σε 20 έως 40 λεπτά της ώρας, ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα.
– Ποιο είναι οι παράγοντες που δημιουργούν την βρομιά και τα κατάλοιπα σε έναν κινητήρα;
– Θα μπορούσα να απαντήσω και μονολεκτικά σε αυτή την ερώτηση …η ποιότητα των καυσίμων! Σε όλους μας έχει τύχει να βάλουμε καύσιμα από διαφορετικά βενζινάδικα και να διαπιστώνουμε διαφορά στην απόδοση του αυτοκινήτου μας.
– Σε ποια μέρη του κινητήρα επικάθονται κατάλοιπα που προκαλούν το πρόβλημα;
– Tα μέρη που κυρίως συναντούμε επικαθήσεις άνθρακα είναι μέσα στον χώρο καύσης της μηχανής και σε ότι μπορεί να υπάρχει από εκεί και πέρα π.χ. αισθητήρες, βαλβίδες, καταλύτες και φίλτρα και εκεί συναντούμε και τις περισσότερες βλάβες και φθορές.
– Υπάρχουν ενδείξεις ότι ο κινητήρας θέλει καθάρισμα και ποιο είναι το κόστος του καθαρισμού;
– Δυστυχώς οι ενδείξεις που θα δούμε για να μας ειδοποιήσουν ότι ο κινητήρας μας θέλει καθάρισμα είναι πολύ μικρές ώστε να τις αντιληφθούμε εκτός και αν γνωρίζουμε πολύ καλά το αυτοκίνητο μας και δούμε αλλαγές στην συμπεριφορά του …ναι έχει συμπεριφορά το αυτοκίνητο! Μόλις νιώσουμε ότι πέφτει η απόδοση του καλό θα ήταν να γίνει ένας καθαρισμός. Το κόστος του είναι πολύ μικρό σε σχέση με αυτά που θα γλυτώσουμε από τις βλάβες που έπονται.
– Έχει επιπτώσεις ο μη καθαρισμός στην ζωή του κινητήρα;
– Τις επιπτώσεις τις βιώναμε χρόνια χωρίς να ξέρουμε ποιες οφείλονταν στον μη καθαρισμό και ποιες σε φθορά λόγο χρήσης. Τώρα πλέον μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι υπάρχουν φθορές τις οποίες μπορούμε να τις αποφύγουμε μέσω του καθαρισμού και να επιμηκύνουμε την ζωή της μηχανής μας κατά πολύ.
– Η διαδικασία του καθαρισμού πόσο χρόνο απαιτεί;
– Η διαδικασία είναι πολύ απλή και οι ιδιοκτήτες χρειάζεται να αποχωριστούν το αυτοκίνητο τους μόνο για μία ώρα για ένα αυτοκίνητο μέχρι 2000 κυβικά τα μεγαλύτερα θέλουν περισσότερο χρόνο.
«Υπάρχουν φθορές τις οποίες μπορούμε να τις αποφύγουμε μέσω του καθαρισμού και να επιμηκύνουμε την ζωή της μηχανής μας κατά πολύ»
– Κάθε ποιο διάστημα πρέπει να καθαρίζεται ο κινητήρας;
– Είναι καλό ένας κινητήρα να καθαριστεί περίπου στα 15.000 χλμ. Από εκεί και πέρα όσο πιο συχνά τον καθαρίζουμε, τόσο καλύτερα αποτελέσματα έχουμε.
– Υπάρχουν συνεπείς οδηγοί που προληπτικά ελέγχουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους και προβαίνουν σε καθαρισμό;
– Πλέον ναι. Όλο και συχνότερα συναντάμε οδηγούς οι οποίοι ενημερώνονται σωστά είτε από εμάς, είτε μέσο διαδίκτυο και μπαίνουν στην διαδικασία να καθαρίσουν την μηχανή τους απολαμβάνοντας τα πλεονεκτήματα μιας καθαρής μηχανής.
– Ποια είναι τα πλεονεκτήματα ενός καθαρού κινητήρα;
– Από τα βασικά είναι η οικονομία στα καύσιμα, η μείωση δαπανηρών επισκευών, η επιστροφή της χαμένης ιπποδύναμης και η ομαλότερη λειτουργία του κινητήρα.
– Πως κρίνεται την ποιότητα των καυσίμων που διατίθενται στην χώρα μας;
– Αυτό λέω να το αφήσουμε είναι ερώτηση δύσκολη ώστε να απαντηθεί!
– Σίγουρα ένας καθαρός κινητήρας μολύνει λιγότερο το περιβάλλον. Υπάρχουν οδηγοί που σκέφτονται οικολογικά και λειτουργούν με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος;
– Η οικολογική συνείδηση έχει πλέον μπει στις ζωές μας, γιατί όλοι κατάλαβαν ότι αν δεν προσέξουμε δεν θα έχουμε, οπότε ένας από τους λόγους που έρχονται για να καθαρίσουν της μηχανές τους είναι και η συνεισφορά τους στην διατήρηση ενός καθαρού περιβάλλοντος.
– Κινητήρας με βενζίνης, με πετρελαίου και με αέριο. Υπάρχουν διαφορές στην συσσώρευση καταλοίπων και γενικά της βρομιάς του κινητήρα;
– Αν και κινητήρες πετρελαίου είναι πολύ δημοφιλής πλέον είναι και οι πιο δύσκολοι στην συντήρηση τους. Ανάμεσα στους βενζινοκινητήρες και τους αεριοκινητήρες είναι αυτοί που γεμίζουν γρήγορα με επικαθήσεις και είναι αυτοί που θα πάθουν τις περισσότερες ζημιές.
– Η αγάπη σας για το αυτοκίνητο σας ώθησε στο να συμμετέχετε και στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΦΑΔ.
– Θεώρησα ότι εκτός από αγωνιζόμενος σε αγώνες αυτοκινήτου ήρθε η ώρα να βοηθήσω μέσω του συλλόγου και εγώ όσο μπορώ το χώρο αυτό. Τα νέα παιδιά να γνωρίσουν την οδήγηση στην πίστα, τον απλό οδηγό να μάθει οδηγικές λεπτομέρειες που θα τον βοηθήσουν σε μια δύσκολη στιγμή.