Υπεύθυνος υπηρεσιών After Sales της Ιωαννίδης ΑΕ
Συνέντευξη Nίκος Ελευθεριάδης
– κ. Ιωαννίδη αντιπροσωπεύετε την δεύτερη γενιά στην εταιρεία σας, είστε το νέο αίμα, υπάρχει ο ανάλογος ενθουσιασμός, διάθεση και δυναμική;
– Πραγματικά εγώ μαζί με τα ξαδέρφια μου Παναγιώτη και Δημήτρη αποτελούμε την δεύτερη γενιά μετά τους γονείς μας Κωνσταντίνο και Θόδωρο οι οποίοι συνεχίζουν βέβαια ενεργά στην πρώτη γραμμή.
Υπάρχει ο ενθουσιασμός και η διάθεση να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις που παρουσιάζονται στο χώρο μας.
Προσπαθούμε καθημερινά και δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό βάζοντας ο καθένας τη δική του προσωπική πινελιά στο κάδρο της ΑΦΟΙ ΙΩΑΝΝΙΔΗ. Προσθέτουμε νεανικό ενθουσιασμό και δύναμη στην μακρόχρονη εμπειρία των γονιών μας.
– Ποια είναι η δική σας σχέση με το χώρο του αυτοκινήτου;
– Όσο πίσω μπορώ να θυμάμαι τον εαυτό μου, οι όμορφες στιγμές μου έχουν στο πλάνο τους και ένα αυτοκίνητο. Ο παππούς μου ήταν αυτοκινητιστής, οδηγούσε επαγγελματικά φορτηγό, ενώ ο πατέρας μου από τότε που τον θυμάμαι αλλάζει διαρκώς αυτοκίνητα.
Αναμενόμενη ήταν λοιπόν και η δική μου «στενή» σχέση με τους τέσσερεις τροχούς. Έπαιξε ρόλο η τρέλα μου για το αυτοκίνητο και στην επιλογή μου να σπουδάσω στο πολυτεχνείο.
Τελείωσα το τμήμα Μηχανικών παραγωγής και Διοίκησης στο Πολυτεχνείο Κρήτης με σκοπό την μετέπειτα ενασχόλησή μου στα πιο τεχνικά τμήματα της εταιρίας μας. Έτσι από το 2005 ασχολούμαι κατά κύριο λόγο με το κομμάτι των After Sales υπηρεσιών.
– Αισίως την φετινή χρονιά κλείνεται 33(;) χρόνια δραστηριότητας στον χώρο του αυτοκινήτου, έχετε ωριμάσει πλέων σαν εταιρεία;
– Ναι, περάσανε όντως 33 χρόνια από το 1986 όταν όλα ξεκίνησαν από μια μάντρα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Καλαμπάκι Δράμας. Σίγουρα από τότε έχουν αλλάξει πολλά. Μεγαλώσαμε, επεκταθήκαμε, εξελιχθήκαμε, περάσαμε από ήρεμα αλλά και από ταραγμένα νερά. Προσπαθούμε κατά το δυνατό να προβλέπουμε τις εξελίξεις και είμαστε πάντα σύμμαχοι των νέων τεχνολογιών.
Νομίζω ότι, όπως αναφέρατε, είμαστε μια ώριμη εταιρία η οποία ταυτόχρονα μπορεί και είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να υιοθετήσει χαρακτηριστικά μιας start up επιχείρησης.
«Το συνεργείο μας στην Καβάλα, είναι το μοναδικό εξουσιοδοτημένο για όλη την περιφέρεια της Αν. Μακεδονίας και Θράκης για τις μάρκες BMW και MINI»
– Η εταιρία σας σήμερα θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες του χώρου πανελλαδικά ποια είναι τα μεγέθη της και ποιες υπηρεσίες προσφέρει;
– Η εταιρία μας αυτή τη στιγμή έχει εγκαταστάσεις σε Δράμα, Καβάλα, Σέρρες και Αλεξανδρούπολη και απασχολεί συνολικά 68 άτομα.
Είμαστε εξουσιοδοτημένοι διανομείς νέων αυτοκινήτων και επισκευαστές για τις μάρκες BMW – MINI, Fiat – Alfa Romeo, Renault – Dacia, Suzuki, Nissan και Peugeot. Σε όλα τα καταστήματά μας υπάρχουν σύγχρονες μονάδες επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, εξοπλισμένες πλήρως με όλα τα εργαλεία που απαιτούν οι τεχνολογικές καινοτομίες που εφαρμόζονται πλέον στα νέα αυτοκίνητα.
Ειδικά για τις μάρκες BMW και MINI το συνεργείο μας στην Καβάλα είναι το μοναδικό εξουσιοδοτημένο για όλη την περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Προσφέρουμε επίσης μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών όπως ενοικιάσεις αυτοκινήτων, μακροχρόνιες μισθώσεις σε ιδιώτες και εταιρίες, ποικίλα ασφαλιστικά πακέτα σε συνεργασία με μεγάλες εταιρίες του κλάδου κα.
Τέλος διαθέτουμε ένα μεγάλο αριθμό ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όλα προερχόμενα από την ελληνική αγορά και συνοδευόμενα από όλες τις απαραίτητες διασφαλίσεις που κάνουν τον υποψήφιο αγοραστή να νιώθει ασφαλής και σίγουρος για την επιλογή του.
Κάθε χρόνο μας εμπιστεύονται με την αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκίνητου περισσότεροι από 1200 πελάτες , ενώ το πελατολόγιο της εταιρίας μας αυτά τα 33 χρόνια ξεπερνά τους 50000 πελάτες.
– Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου περιορίζουν την παρουσία και δραστηριότητα τους, η δική σας συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη. Την φετινή χρονιά προσθέσατε δυο ακόμη σύγχρονα σημεία πώλησης των εταιρειών Peugeot και Mini. Θεωρείται ότι ο χώρος του αυτοκινήτου την περίοδο αυτή έχει περαιτέρω περιθώριά ανοδικής πορείας;
– Είναι αλήθεια ότι ο κλάδος μας χτυπήθηκε ίσως περισσότερο από κάθε άλλο κλάδο από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης της εξαετίας 2011-2016. Ήταν μια δραματικά υφεσιακή περίοδος που ακόμα και οι πιο έμπειροι στο χώρο δεν μπόρεσαν να προβλέψουν. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον προσπαθήσαμε και καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να μείνουμε δυνατοί.
Από το 2017 όταν και άρχισαν να φαίνονται να πρώτα ενθαρρυντικά σημάδια σταθεροποίησης στο χώρο μας, επανήλθαμε με νέες συμφωνίες στοχεύοντας και πάλι στην ανάπτυξη.
Μεγάλοι κατασκευαστές όπως η NISSAN το 2017, η Peugeot και η MINI το 2018 και 2019 αντίστοιχα μας εμπιστεύτηκαν κι έτσι προχωρήσαμε στην κατασκευή νέων σημείων πώλησης και εξυπηρέτησης σε Σέρρες και Καβάλα.
Επίσης για το 2020, και είναι κάτι που για πρώτη φορά αναφέρω δημόσια, έχουμε συμφωνήσει σε συνεργασία με την δημοφιλέστερη ίσως στο ελληνικό κοινό εταιρία αυτοκινήτων. Θεωρούμε ότι για τα επόμενα χρόνια η πορεία του κλάδου μας θα είναι ανοδική, δίνοντας την ευκαιρία στους «σωστούς» εκπροσώπους του κλάδου να αναπτυχθούν.
«Κάθε χρόνο μας εμπιστεύονται με την αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκίνητου περισσότεροι από 1.200 πελάτες, ενώ το πελατολόγιο της εταιρίας μας ξεπερνά τους 50.000 πελάτες»
– Μια από τις εταιρείες που αντιπροσωπεύεται, η Μini πρόσφατα έκλεισε τα 60 χρόνια. Είναι τελικά μια μάρκα ιδιαίτερη με φανατικούς φίλους;
– Στις 26 Αυγούστου 2019 η MINI γιόρτασε τα εξηκοστά γενέθλιά της. Ήταν το 1959 όταν ο Έλληνας Σερ Άλεκ Ισσιγόνης σχεδίαζε το πρώτο MINI και έγραφε ιστορία. Από το 1994 η ΜΙΝΙ βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της BMW.
Σήμερα η ΜΙΝΙ προσφέρει μια μεγάλη γκάμα επιλογών, μοντέλα με 3 και 5 πόρτες, SUV 4×4 αλλά και cabriolet εκδόσεις.
Όλα τους συνδυάζουν την μοναδική ποιότητα και τις τεχνολογίες αιχμής της BMW με το ιδιαίτερα ελκυστικό σχεδιαστικό μοτίβο της MINI.
Είναι μάλιστα γεγονός και η κυκλοφορία του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου MINI με αυτονομία που φτάνει τα 240km. Ναι πραγματικά είναι μια μάρκα με φανατικούς θαυμαστές που κατά τη γνώμη μου ταιριάζει πολύ στους Έλληνες και κυρίως τις Ελληνίδες οδηγούς. Αυτό άλλωστε δείχνουν και οι αριθμοί, αφού για 3 συνεχόμενα έτη η MINI Hellas πετυχαίνει το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων MINI από οποιαδήποτε άλλη Ευρωπαϊκή αγορά!!!
– Κατά πόσο σας απασχολεί ο ανταγωνισμός και πως τον αντιμετωπίζει σήμερα η εταιρεία σας;
– Παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό, μελετάμε προσεκτικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει, εντοπίζοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους. Δεν μένουμε όμως σε αυτό. Αντιμετωπίζουμε τον ανταγωνισμό καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να γινόμαστε εμείς καλύτεροι.
Στόχος μας είναι να βελτιώνουμε συνεχώς την δική μας ποιότητα σε προϊόντα και υπηρεσίες όπως και την εξυπηρέτηση προς τους πελάτες μας.
– Τι είναι αυτό που σας διαφοροποιεί τελικά σας εταιρεία;
– Είμαστε μια αρκετά μεγάλη σε αριθμούς και εγκαταστάσεις εταιρία αλλά με τα χαρακτηριστικά και τις αξίες μιας μικρής οικογενειακής επιχείρησης. Ο «δεσμός» μας τόσο με τους πελάτες όσο και με το προσωπικό της εταιρίας μας είναι αυτό που κάνει τη διαφορά.
– Τι σημαίνει για σας ικανοποιημένος πελάτης;
– Ικανοποιημένος είναι ο πελάτης που θα διαφημίσει την εμπειρία του με την εταιρία μας σε κάθε ευκαιρία που θα του δοθεί.
– Τα νέα δεδομένα στον χώρο του αυτοκινήτου που διαμορφώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, έθεσαν νέους στόχους και προτεραιότητες στην εταιρεία σας;
– Στόχος μας ήταν πάντα και παραμένει η ικανοποίηση του πελάτη και προτεραιότητά μας η όσο το δυνατό καλύτερη εξυπηρέτησή του. Δεν άλλαξε κάτι σε αυτό. Αντίθετα, τα δύσκολα προηγούμενα χρόνια, μας έκαναν να αντιληφθούμε ακόμη περισσότερο πόσο σημαντικό είναι να έχεις πιστούς και ικανοποιημένους πελάτες.
Πόσο «ζωτικής» σημασίας είναι να είσαι σταθερός στις αξίες και στην ποιότητα που προσφέρεις ακόμα κι αν οι συνθήκες δεν το ευνοούν.
– Όλο και μεγαλύτερο είναι το μερίδιο που καταλαμβάνουν τα SUV/Crossover έναντι των πωλήσεων των σεντάν αυτοκινήτων. Που οφείλεται αυτό;
– Ναι αυτό είναι αλήθεια. Όλο και περισσότεροι πελάτες επιλέγουν μικρά και μεσαία SUV/SAV και Crossover αυτοκίνητα.
Το να έχεις ένα «τζιπ» τα προηγούμενα χρόνια θεωρούνταν κατά μία έννοια πολυτέλεια και ήταν προνόμιο των λίγων.
Τα περισσότερα ήταν αυτοκίνητα με μηχανές πολλών κυβικών εκατοστών, μεγάλου όγκου και με τιμές «απλησίαστες» για τους περισσότερους.
Σήμερα όμως όλοι οι κατασκευαστές έχουν πλέον στην γκάμα τους μικρομεσαία SUV αυτοκίνητα, ακόμα και με κινητήρες 1000 κυβικών εκατοστών, προσιτά τόσο στην απόκτησή όσο και στην συντήρηση τους.
Έτσι το όνειρο του «τζιπ» είναι πλέον προσιτό για τον μέσο καταναλωτή. Επιπλέον είναι οχήματα που συνδυάζουν χώρους, άνεση αλλά και πολλές φορές σπορ και off road χαρακτήρα. Τέλος η Ελλάδα με το όχι και τόσο καλό οδικό δίκτυο αλλά και τις πολλές ορεινές διαδρομές που έχει, συμβάλλει στην αυξανόμενη προτίμηση των Ελλήνων οδηγών για SUV αυτοκίνητα.
«Είμαστε εξουσιοδοτημένοι διανομείς νέων αυτοκινήτων και επισκευαστές για τις μάρκες BMW – MINI, Fiat – Alfa Romeo, Renault – Dacia, Suzuki, Nissan και Peugeot»
– Τελικά τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει οι ανάγκες, οι επιλογές και οι προτεραιότητες του κοινού;
– Αυτό που έχει αλλάξει δραματικά είναι ο μέσος χρόνος κτήσης το αυτοκίνητου από τον Έλληνα οδηγό. Πλέον στην Ελλάδα αλλάζουμε αυτοκίνητο κάθε 10 και πλέον έτη.
Αυτό σημαίνει ότι προτιμάμε αυτοκίνητα αξιόπιστα, «πολλαπλών» κατά μία έννοια χρήσεων όπως τα SUV και πολυμορφικά που κα καλύπτουν τις ανάγκες μας για όσο το δυνατό περισσότερα χρόνια.
– Και το 2019 θα κλείσει με μικρή άνοδο πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα, θεωρείται ότι πλέων η αγορά ομαλοποιείτε;
– Περιμένουμε την αγορά να κλείσει με μια άνοδο 13% -15% σε σχέση με το 2018.
Σίγουρα η αγορά κινείται πιο ομαλά. Τα στοιχεία είναι θετικά και αν δεν υπάρξει κάποια δραματική αλλαγή που να επηρεάσει την πορεία της, θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά και τα επόμενα χρόνια.
Βέβαια είμαστε ακόμη πάρα πολύ μακριά και το πιο πιθανό είναι ότι πολύ δύσκολα θα ξαναφτάσει η αγορά στα προ δεκαετίας επίπεδα, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.
– Πολλοί πιστεύουν ότι πλέον όλα τα νέα αυτοκίνητα είναι καλά. Είναι τελικά έτσι οι υπάρχουν κατασκευαστές που ξεχωρίζουν;
– Σίγουρα όλοι οι κατασκευαστές έχουν φτάσει σε ένα πάρα πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας και τεχνογνωσίας. Εξάλλου είναι όλο και πιο συχνές οι συνενώσεις μεγάλων εταιριών του χώρου (πχ Renault-Nissan, Fiat-Chrysler κλπ) οι οποίες μοιράζονται τεχνογνωσία και υλικοτεχνική υποδομή με βασικό στόχο την μείωση του κόστους παραγωγής και ανάπτυξης νέων προϊόντων και τεχνολογιών.
Πάντα βέβαια υπάρχουν αυτοί που ξεχωρίσουν και σίγουρα δεν είναι όλα ίδια αφού BMW και Mercedes παραμένουν οι ηγέτες της premium κατηγορίας.
– Το τελευταίο διάστημα είναι έντονη η φημολογία ότι το τέλος των πετρελαιοκινητήρων πλησιάζει. Τελικά είναι αληθές;
– Είναι γεγονός ότι τα περισσότερα εργοστάσια ρίξανε το βάρος τους στην εξέλιξη κινητήρων βενζίνης αλλά και στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Ο λόγος είναι ότι οι diesel κινητήρες, ιδιαίτερα αυτοί των μικρών κυβικών, δεν έχουν περιθώριο βελτίωσης όσο αφορά τα επίπεδα εκπομπής οξειδίων του Αζώτου (NOx). Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ξαφνικά θα καταργηθούν ή ότι δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου.
Η απαγόρευση της κυκλοφορίας άρχισε από τα μεγάλα αστικά κέντρα και αφορά τους παλαιότερης τεχνολογίας κινητήρες πετρελαίου.
Στην Ελλάδα προς το παρόν απαγορεύεται η κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας και Θεσσαλονίκης των αυτοκινήτων EURO 4 και παλαιότερης τεχνολογίας, δηλαδή πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2009 και πίσω.
Όσο το κόστος εξέλιξης και παραγωγής κινητήρων υβριδικής ή και αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας θα μειώνεται τόσο η εξέλιξη κινητήρων diesel θα είναι ασύμφορη για τα εργοστάσια με αποτέλεσμα την σημαντικό περιορισμό της παραγωγής τους.
– Βέβαια τελευταία παρατηρούμε μεγάλη αύξηση πωλήσεων οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, π.χ. υβριδικά, με υδρογόνο, με υγραέριο, με φυσικό αέριο, θεωρείται ότι οι λόγοι είναι μόνο περιβαλλοντολογικοί, ή είναι συνέπεια και της οικονομικής ύφεσης;
– Σίγουρα η οικονομική ύφεση έκανε τον κόσμο να αναζητά πιο φθηνές λύσεις μετακίνησης. Θυμάστε τι έγινε από το 2009 και μετά με τις μετατροπές των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε υγραεριοκίνητα. Νομίζω όμως ότι τα νέα μειωμένα όρια εκπομπών που όρισε η Ευρωπαϊκή Ένωση τα τελευταία χρόνια ήταν ο βασικός λόγος που έκανε όλα τα εργοστάσια να στρέψουν τους καταναλωτές προς τις εναλλακτικές μορφές κίνησης.
– Πληθώρα εταιρειών και μοντέλων για εσάς κ. Ιωαννίδη, εσείς τι αυτοκίνητο οδηγείτε και γιατί το επιλέξατε;
– Καλή ερώτηση. Για να πω την αλήθεια δεν έχω κάποιο αυτοκίνητο που να χρησιμοποιώ σε μόνιμή βάση. Συνήθως κινούμαι με κάποιο από τα αυτοκίνητα δοκιμής (test drive) της εταιρίας. Με τον τρόπο αυτό σχηματίζω καλύτερα προσωπική άποψη για κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζουν οι εταιρίες μας, αλλά ικανοποιώ και την «τρέλα» που όπως σας είπα και στην αρχή, συνεχίζω να έχω για το αυτοκίνητο. Έχουμε βέβαια και ένα «οικογενειακό» ΜΙΝΙ το οποίο οδηγεί κυρίως η σύζυγος μου και το χρησιμοποιεί για τις κοντινές σχετικά μετακινήσεις με τα παιδιά.
Είναι ένα MINI Cooper Diesel 1.5cc, με 5 πόρτες και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι μικρό, βολικό για μέσα στην πόλη και πάρα πολύ οικονομικό στην κατανάλωσή του.
Ταυτόχρονα βέβαια παρέχει την ασφάλεια ενός μεγάλου αυτοκινήτου, και σου δίνει την δυνατότητα να κινηθείς το ίδιο άνετα και σε εκτός πόλης διαδρομές.
– Ποιο θεωρείται τελικά, ότι είναι το μέλλον της αυτοκίνητου;
– Τουλάχιστον για τα επόμενα 20 – 30 χρόνια το αυτοκίνητο θα συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό μέρος της καθημερινότητάς μας. Θα συνεχίσει να είναι το βασικό μέσο μεταφοράς αλλά και να μας συνοδεύει στην διασκέδαση, τις διακοπές μας και σε άλλες όμορφες στιγμές. Θα αλλάξουν βέβαια και αρκετά πράγματα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη στη ζωή μας. Εναλλακτικές μορφές χρήσης του αυτοκινήτου όπως το car sharing βρίσκουν ήδη εφαρμογή σε χώρες της Ευρώπης.
Η αυτόνομη οδήγηση «autonomous drive» έχει ήδη εξελιχθεί αρκετά από πολλές εταιρίες με αποτέλεσμα να μην είναι μακριά η μέρα που το αυτοκίνητο θα οδηγείται μόνο του.
Ήδη πολλά από τα αυτοκίνητα που οδηγούμε σήμερα έχουν στοιχεία από την αυτόνομη οδήγηση, Parking assistant, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, emergency stop, αποφυγή εμποδίων κα είναι πλέον γνωστά στους περισσότερους οδηγούς.
Τέλος η συνδεσιμότητα (connectivity) του οδηγού μέσα από το αυτοκίνητο θα είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που θα αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής τα επόμενα χρόνια.
Πλέον από το αυτοκίνητο θα μπορείς να κάνεις όσα κάνεις και από το γραφείο σου.
Να δεις και να απαντήσεις στα Mail σου, να διαβάσεις τις ειδήσεις, να «σερφάρεις» στο δίκτυο και τα social media. Για μένα λοιπόν και για όλους τους λάτρεις του αυτοκινήτου, το μέλλον αναμένεται συναρπαστικό!