Παρέμβαση της Κατερίνας Σακελλαροπούλου για το τρένο στο Νέστο ζητάει το χωριό της ΠτΔ.
Γράφει ο Δήμος Βερύκιος
Η Ντόρα υποσχέθηκε στο iEidiseis ότι «υιοθετεί» την Οργάνη της Ροδόπης στην μνήμη του πατέρα της που από την 1η ημέρα που έγινε βουλευτής το 1989 της έδωσε εντολή να νοιάζεται διαρκώς για την Θράκη και τους Έλληνες μουσουλμάνους που διαβιούν στην περιοχή.
– Η Κατερίνα (Σακελλαροπούλου) θα κάνει το ίδιο για την Σταυρούπολη, την γενέτειρα της που οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται ότι τη θυσιάζουν στον βωμό του ιδιωτικού κέρδους χαρακτηρίζοντας οικονομικά ασύμφορο και διακόπτουν το σιδηροδρομικό δρομολόγιο Δράμα – Ξάνθη που αποτελούσε το πόλο έλξης για εναλλακτικό τουρισμό στα Τέμπη της Θράκης;
Ήδη έχει ενημερωθεί η κυρία Πρόεδρος της Δημοκρατίας ότι η διακοπή του συγκεκριμένου τουριστικού δρομολογίου αυτόματα προκάλεσε οικονομικό μαρασμό στην περιοχή. Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή Τοξότες – Δράμα σχεδιασμένη επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και κατασκευασμένη από τη Γαλλική Εταιρία τη δεκαετία του 1890 αποτελεί ένα σύγχρονο έργο τέχνης σμιλεμένο πάνω στους βράχους που γλύφει ο ποταμός Νέστος.
Η γραμμή του τρένου περνάει ακριβώς δίπλα στο ποτάμι και στην κυριολεξία «παίζει κρυφτό» με τις τριάντα περίπου πετρόχτιστες γαλαρίες του, φτιαγμένες από Ηπειρώτες πετράδες με απόλυτο σεβασμό στη φύση! Μια famous διαδρομή με το τρένο που εξακολουθούν να προτείνουν όλοι οι ταξιδιωτικοί οδηγοί της Θράκης σε όσους αναζητούν εναλλακτικό τουρισμό, μόνο που αυτή η σιδηροδρομική γραμμή δεν λειτουργεί την τελευταία επταετία.
Αυτό το σύγχρονο μνημείο του ελληνικού και παγκόσμιου σιδηροδρόμου, αποφάνθηκαν τα golden boys της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι είναι ασύμφορο για την εταιρία να το συντηρεί και να κρατάει ανοιχτή τη γραμμή.
Για την οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρία μπορεί να χαρακτηρίζεται «ασύμφορη» η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή, για την Ελλάδα όμως αποτελεί εθνικό καθήκον η διατήρηση της που προάγει τον εναλλακτικό τουρισμό καθώς αποτελεί βασικό υπομόχλιο για την αναπτυξιακή πορεία της Θράκης.
Ο γραφικός σταθμός της Σταυρούπολης γενέτειρα της Σακελαροπούλου που όταν λειτουργούσε το τρένο έσφιξε από ζωή κυρίως με νέους που πήγαιναν στο Νέστο.
Ο γραφικός σταθμός της Σταυρούπολης γενέτειρα της Σακελαροπούλου που όταν λειτουργούσε το τρένο έσφιξε από ζωή κυρίως με νέους που πήγαιναν στο Νέστο.
Ε όχι κυρία Σακελλαροπούλου! Δεν μπορείτε να σιωπάτε, να ολιγωρείτε και να μην βάζετε πλάτη στο αίτημα που σας έχουν υποβάλει οι συγχωριανοί σας για άμεση επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Σταυρούπολης – Ξάνθης.
Δεν είναι δυνατόν τα Στενά του Νέστου να τα προστατεύει η Ευρωπαϊκή Ένωση γιατί τα χαρακτηρίζει ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και η πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Ελλάδας να αφήνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να τους βάζει ταφόπλακα γιατί θεωρεί ασύμφορη τη λειτουργία της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής!
Στη γραμμή των …ονείρων
Πάνω σ αυτή την σιδηροδρομική γραμμή γεννήθηκαν τα όνειρα της νέας γενιάς και στήθηκαν τα σχέδια ανάπτυξης του εναλλακτικού τουρισμού στον Νέστο. Πρόκειται για μια εκπληκτική διαδρομή 22χλμ από την Σταυρούπολη μέχρι τους Τοξότες. Μια περιοχή που αποτελεί καταφύγιο άγριας πανίδας και χλωρίδας και έχει ενταχθεί στις «Σημαντικές Περιοχές για τα Πουλιά» και στις «Ειδικές Προστατευόμενες Περιοχές» της ΕΕ.
Το μεγαλείο του τοπίου είναι άλλωστε ο λόγος για τον οποίο η περιοχή χαρακτηρίστηκε ως Αισθητικό Δάσος το 1977. Ο ποταμός Νέστος έχει διαμορφώσει την πορεία του μέσα από ένα τραχύ και ποικίλο τοπίο δημιουργώντας τους περίφημους μαιανδρισμούς. Ο ιδανικός τρόπος για την εξερεύνηση του συγκεκριμένου επίγειου παράδεισου είναι με καγιάκ.
Στα Τέμπη του Νέστου με τα αιωνόβια δένδρα με οδηγό την σιδηροδρομική γραμμή, νέοι άνθρωποι δημιούργησαν μικρές έξυπνες επιχειρήσεις που υπηρετούν τον εναλλακτικό τουρισμό (ελεύθερο κάμπινγκ, ράφτινγκ πεζοπορία). Το τρένο αποτελούσε πόλο έλξης εκατοντάδων τουριστών κυρίως από το εξωτερικό που έσπευδαν να εξερευνήσουν τα μυστικά και το φυσικό κάλλος του Νέστου.
Πολλές μικρές τουριστικές επενδύσεις σε καταλύματα, εστίαση, τουριστικά είδη άνοιγαν σαν τα μανιτάρια παράγοντας πλούτο στην περιοχή. Επί μια δεκαετία λειτουργούσε και το τουριστικό τρένο στο πλαίσιο ενός επιδοτούμενο προγράμματος από την ΕΕ.
Αίφνης όμως σταμάτησαν όλα μέσα στα μνημόνια ξεκινώντας η αντίστροφη μέτρηση που οδηγεί στον οικονομικό μαρασμό της περιοχής. Με το που σταμάτησε το τρένο μειώθηκε απότομα ο τουρισμός. Η ορεινή κωμόπολη της Ξάνθης, η Σταυρούπολη γενέτειρα της κυρίας Προέδρου μαζί με άλλα δέκα χωριά του νόμου απομονώθηκαν…
Η πρόσβαση στην περιοχή γίνεται πλέον μόνο μέσω του υπάρχοντος οδικού δικτύου το οποίο βρίσκεται σε κακή κατάσταση.
Πέντε μέρες στην Θράκη η διακοπή του τρένου από την Δράμα μέχρι την Αλεξανδρούπολη αποτελεί το υπ´ αριθμόν 1 θέμα συζήτησης. Εάν δεν το πιάνουν οι κεραίες της επικοινωνιακής ομάδας του Μαξίμου κακό του κεφαλιού τους.
Για τους Θρακιώτες η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου αποτελεί εθνική επιταγή . Δεν μπορεί να την υποκαταστήσει κανένας οδικός άξονας, καμία Εγνατία Οδός. Εξυπηρετεί τους ακρίτες της Θράκης, τους ένστολους – φρουρούς του Έβρου, τους φοιτητές των τριών πανεπιστήμων της Δυτικής Θράκης…
Για τους Θρακιώτες η επαναλειτουργία του τρένου αποτελεί υψίστης σημασίας θέμα για την μετακίνηση των ιδίων, την μεταφορά των εμπορευμάτων τους, την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού με την διάσωση και ανάπτυξη του ιδιαίτερου φυσικού κάλλους προστατευόμενων περιοχών όπως το Δέλτα του Νέστου.
Θράκη ένα φυσικό κάλλος απ΄ άκρη σ΄ άκρη
Και φυσικά Θράκη δεν είναι μόνο ο Νέστος, είναι και η Ροδόπη με τις απίστευτες ομορφιές της, τις πεζοπορίες στο δάσος οξιάς – Χαιντού ,τα ωραία γεύματα στους όξινους τυρφώνες, το μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Παρανεστίου ,το χωριό Διπόταμα με το μεγάλο πέτρινο , τοξωτό γεφύρι του Αρκουδορέματος, ο καταρράκτης της Αγίας Βαρβάρας, που αποτελεί τμήμα του υπερμαραθώνιου Παρθένου Δάσους Παρανεστίου…
Θράκη είναι και η Δράμα με το σπήλαιο Αγγίτη το μοναδικό, επισκέψιμο, ποτάμιο σπήλαιο στην Ελλάδα.
Θράκη είναι και ο νομός Ξάνθης με το Δάσος Οξιάς και Σημύδας με το υπέροχο οικοσύστημα.. Τα Πομακοχώρια και τα Νεστοχώρια, (Σταυρούπολη). Η λίμνη Βιστωνίδα – Πόρτο Λάγος, τα Άβδηρα, το Λαογραφικό Μουσείο, η Παλιά πόλη.
Θράκη είναι το Δέλτα του Νέστου με τις λίμνες ζωής. Μια εξίσου ενδιαφέρουσα περιοχή που αξίζει να ανακαλύψουν οι νέες γενιές Ελλήνων είναι η παραλιακή ζώνη του νομού Ξάνθης, που οριοθετείται δυτικά από το Δέλτα του Νέστου και ανατολικά από τη Λίμνη Βιστονίδα, δύο υγρότοπους διεθνούς σπουδαιότητας, σύμφωνα με τη Συνθήκη Ramsar, ενώ ανάμεσά τους απλώνεται μια τεράστια παραλία με κατάλευκη άμμο 17 χλμ. περίπου.
Στο εκτεταμένο Δέλτα του Νέστου, που καταλαμβάνει μια μεγάλη έκταση στο νότιο τμήμα των Νομών Καβάλας και Ξάνθης, βρίσκεται ένα σπουδαίο παραποτάμιο δάσος, το Κοτζά Ορμάν (Μεγάλο Δάσος), το μοναδικό σε ανάλογη έκταση για την Ελλάδα (4.500 στρέμματα).
Δίπλα στο Κέντρο βρίσκεται το καταφύγιο άγριας ζωής, ενώ σε 1,5 χλμ. περίπου, προς τα ανατολικά ρέει το ποτάμι. Το Δέλτα του Νέστου έχει χαρακτηριστεί ένας από τους 10 πιο σημαντικούς υγρότοπους της Ευρώπης με 18 μικρού και μέτριου μεγέθους λίμνες γλυκού νερού και 7 λιμνοθάλασσες με υφάλμυρο νερό.
Εδώ βρίσκουν καταφύγιο πολλά είδη πουλιών (ανάμεσά τους και μερικά πολύ σπάνια), θηλαστικών, ψαριών, αμφίβιων και ερπετών, ενώ φύονται πολλά είδη σπάνιων λουλουδιών. Για τη διάσωση και τη διατήρησή τους έχει εκπονηθεί το πρόγραμμα «Λίμνες Ζωής» (μέρος του ευρύτερου προγράμματος «Life» της Ε.Ε., με σκοπό τη διάσωση των πιο σημαντικών λιμνών παγκοσμίως).
Ενώ στα βόρεια της Ξάνθης, στα κατάφυτα κορφοβούνια της Ροδόπης, βρίσκεται ο καταρράκτης Λειβαδίτης που πέφτει με δύναμη από ύψος 35 περίπου μέτρων.
Αυτή την Θράκη με το απαράμιλλο φυσικό κάλλος όπου επί αιώνες ζουν μονιασμένοι χριστιανοί και μουσουλμάνοι και αγκομαχούν για την επιβίωση τους καλείται να γνωρίσει και να στηρίξει το Αθηνοκεντρικό Κράτος.
Η Θράκη είναι τόσο μεγάλη και τόσο σημαντική που δεν χωράει στην μέγγενη των κομματικών αντιπαραθέσεων όπως συνέβη κατά την τελευταίας προεκλογική περίοδο.-