7.6 C
Drama
Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΕπικαιρότηταΠόλη+Ζωή: Η Σιδηροδρομική Εγνατία στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Πόλη+Ζωή: Η Σιδηροδρομική Εγνατία στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Μετά από αίτημα που κατατέθηκε από την παράταξή μας «πόλη + ζωή», θα συζητηθεί την Τετάρτη 2 Ιουνίου 2021 στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας το θέμα: «Συζήτηση και λήψη απόφασης για τη νέα χάραξη που σχεδιάζεται στο σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής μας και είναι πλέον γνωστή ως “Σιδηροδρομική Εγνατία”»

Θεωρώντας ότι το θέμα είναι από τα σοβαρότερα που απασχολούν την τοπική κοινωνία και ο δημόσιος διάλογος δεν πρέπει να περιοριστεί στο πλαίσιο του Δημοτικού Συμβουλίου, κοινοποιούμε δημόσια την εισήγηση και την πρόταση της παράταξής μας προς το Δημοτικό Συμβούλιο.

Η προοπτική της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Ξάνθη συζητείται εδώ και χρόνια και το 1993 εκπονήθηκε από τον τότε ΟΣΕ μελέτη σκοπιμότητας. Κάθε συζήτηση αφορούσε τη χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής με διατήρηση της υφιστάμενης μέσω Σερρών και Δράμας, της οποίας η αναβάθμιση αναφέρεται στο Αναθεωρημένο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Α.ΜΑ.Θ. του 2018, όπως και η σιδηροδρομική σύνδεση της Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες. Ο συνολικός σχεδιασμός αποσκοπεί στη σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Είναι σκόπιμο εξ αρχής να διευκρινισθεί ότι στη λογική αυτή, δηλαδή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα με παράκαμψη της Δράμας, κινήθηκαν όλες οι Κυβερνήσεις από το 1993 και μετά, επομένως δεν έχει κανένα νόημα και δεν εξυπηρετεί καμιά σκοπιμότητα οποιαδήποτε κομματική αντιπαράθεση.

Επίσης, εξ αρχής διευκρινίζεται ότι, από την πλευρά μας, δεν αποδεχόμαστε ότι μπορεί να υπάρξει Περιφερειακή Ανάπτυξη, όταν εξαναγκάζεται σε απομόνωση και υποχρεώνεται σε αποκλεισμό μία Περιφερειακή Ενότητα, και στη συγκεκριμένη περίπτωση η Δράμα.

Σήμερα, ενώ έχει εγκαταλειφθεί χωρίς δρομολόγια και παραμένει ασυντήρητη η υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Δράμα – Τοξότες – Ξάνθη – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη, που συνδέει την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα, φαίνεται να προκρίνεται, παράλληλα με το τμήμα Τοξότες – Καρβάλη, η τμηματική κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Ξάνθη με κατασκευή του τμήματος Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Αμυγδαλεώνας – Καρβάλη, τμήμα για το οποίο συζήτησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Α.ΜΑ.Θ. στο πλαίσιο της γνωμοδότησης για την έγκριση της σχετικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Στη σχετική δημόσια συζήτηση έχει κατατεθεί από τον επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης του Περιφερειακού Συμβουλίου Α.ΜΑ.Θ. Κώστα Κατσιμίγα μία διαφορετική πρόταση, η οποία υποστηρίζει ότι είναι προτιμότερη η χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας μέσω Σερρών και Δράμας, με κύρια επιχειρήματα την άρση του αποκλεισμού των Σερρών και της Δράμας χωρίς να αυξάνεται το μήκος και ο χρόνος της διαδρομής, τις καλύτερες προοπτικές για σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με την Βαλκανική Ενδοχώρα, την αποφυγή της διέλευσης από περιοχές με αρχαιολογικό και οικολογικό ενδιαφέρον, το μικρότερο κόστος κατασκευής, τη μείωση του κόστους μεταφοράς των μαρμάρων της Δράμας, κ.ά.

Στη συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Α.ΜΑ.Θ. στο πλαίσιο της γνωμοδότησης για την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, το σύνολο σχεδόν των Περιφερειακών Συμβούλων της Δράμας, ανεξαρτήτως παρατάξεων και διαφοροποιούμενοι από τη θέση των παρατάξεών τους, ψήφισαν αρνητικά. Το συμπέρασμα που αβίαστα προκύπτει από τη στάση των Δραμινών Περιφερειακών Συμβούλων είναι ότι η προκρινόμενη χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Δράμας και των Δραμινών.

Η νέα απομόνωση και ο νέος αποκλεισμός της Δράμας από τα δίκτυα – της Σιδηροδρομικής Εγνατίας τώρα, όπως της Εγνατίας προηγούμενα – έχει καταδικάσει και συνεχίζει να καταδικάζει την περιοχή μας θέτοντας σημαντικούς περιορισμούς στις προοπτικές ανάπτυξής της.

Η Δράμα και η μέχρι σήμερα ανάπτυξή της είναι στενά συνδεδεμένη με τον Σιδηρόδρομο. Δεν μπορούμε να δεχθούμε τον αποκλεισμό από τη Σιδηροδρομική Εγνατία του δεύτερου – για πάνω από έναν αιώνα – Σιδηροδρομικού Σταθμού της Βόρειας Ελλάδας μετά τη Θεσσαλονίκη. Κάθε Δραμινός που επισκέπτεται την περιοχή του Σιδηροδρομικού μας Σταθμού αισθάνεται απογοήτευση για την εικόνα που αντικρίζει και αναπολεί με θλίψη εικόνες από την πρόσφατη ιστορία μας.

Είναι πλέον κοινή συνείδηση όλων των Δραμινών ότι η προάσπιση των συμφερόντων της Δράμας πρέπει να γίνει υπόθεση όλων μας και να διακρίνεται από διάρκεια και αποφασιστικότητα.
Οι συμβιβασμοί και οι υποχωρήσεις μας οδηγούν να χάνουμε συνεχώς κεκτημένα και να οδηγούμαστε στην υπανάπτυξη και τον μαρασμό.
Κάποια στιγμή πρέπει να πούμε, όλοι μαζί, «ως εδώ και μη παρέκει».
Το οφείλουμε στους Δραμινούς που μας ανέθεσαν να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα της Δράμας.
Το οφείλουμε στα παιδιά μας.
Όσο λυρικό κι αν ακούγεται, είναι η πραγματικότητα.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, προτείνουμε το Δημοτικό Συμβούλιο, εναλλακτικά ή συμπληρωματικά και με άλλες προτάσεις που θα κατατεθούν, να αποφασίσει:

1. Να προσκαλέσει τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή να επισκεφθεί τη Δράμα και να παρουσιάσει στο Δημοτικό Συμβούλιο (με τη συμμετοχή των Βουλευτών του νομού μας, του Περιφερειάρχη Α.ΜΑ.Θ, των Δημάρχων της Δράμας, του Χωρικού Αντιπεριφερειάρχη και των Περιφερειακών Συμβούλων της Δράμας, καθώς και του Προέδρου του Επιμελητηρίου Δράμας, πάντα τηρουμένων των πρωτοκόλλων για τον περιορισμό της μετάδοσης του κορονοϊού) πώς αντιλαμβάνεται τη θέση και την προοπτική για την ανάπτυξη της Δράμας μέσα από τα υφιστάμενα και τα σχεδιαζόμενα σιδηροδρομικά δίκτυα. Στην περίπτωση που δεν είναι εφικτή η διεξαγωγή της συζήτησης με φυσική παρουσία, αυτή να πραγματοποιηθεί με τηλεδιάσκεψη.

2. Να καλέσει τους πολιτικούς και οικονομικούς φορείς της Δράμας να συνυπογράψουν την παραπάνω πρόσκληση.

3. Το Δημοτικό Συμβούλιο να συνεδριάσει εκ νέου μετά την πραγματοποίηση της παραπάνω παρουσίασης από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή και – με συμμετοχή και των πολιτικών και οικονομικών φορέων της Δράμας – να διαμορφώσει άποψη και στάση για την προοπτική ανάπτυξης της Δράμας μέσα από τα υφιστάμενα και τα σχεδιαζόμενα σιδηροδρομικά δίκτυα και να αποφασίσει για τις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν για την προάσπιση των συμφερόντων της Δράμας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

τέσσερα × τέσσερα =

- Διαφήμιση -

Δημοφιλή Εβδομάδας